Inlägg från: Naniismamma |Visa alla inlägg
  • Naniismamma

BIM april 2024

Hittade tråden nu så nu e jag här inne också hehe ☺️

• Naniismamma

1/4 Elianis98, 1a barnet, 3e försöket

1/4 Bär, 3:e barnet, 10:e försöket efter MF
    3/4 Madicken, 3:e barnet, 5:e försöket
    5/4 littlewickewire, 1:a barnet, 6:e försöket 
    6/4 Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.
    6/4 Naniismamma, 5e barnet för mig, 1a för partnern, 3e försöket
    9/4 bebissugen, första barnet, 8e försöket
    12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket
    16/4 Fancyr, tredje barnet, 5e försöket. (prel.datum)
    18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
    19/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    20/4 Juliab, andra barnet, 9e försöket, ett X
    27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket. 
  • Naniismamma

Lusse: du kan ha haft mer än 1 ÄL denna månaden också :) .. jag har haft 2 samma månad och det kan hända ibland att man släpper ägg mer än 1 gång i månaden så kan ju hålla tummarna att det vart därför du fått positiva äl tester mer än 1 gång :D 

Själv har jag haft äggvite flytningar osv kring den 22e och sedan minskade alla flytningar dagarna efter.. idag har jag så mkt flytningar att det rinner ut massor i trosorna , vaknade av att hela Fiffi var blöt och slippery och det är stretchigt men inte äggvite aktigt.. jätte konstigt :/ 
    Tror inte det tagit sig denna månaden heller så jag ska till nästa gång prova att tempa osv, men kommer ju vara separerade snart i 3 månader så har tid att tempa och hålla koll under de månaderna och lära känna kroppen igen ifall de inte tagit sig.

• Naniismamma
    Anonym (1986) skrev 2024-03-29 10:42:11 följande:

vart har du läst det att man kan släppa två ägg under en månad? man måste väl ha mens innan ny ägglossning sker? Visst kan det ske att man släpper två ägg men då är det ju inom samma dygn, inte fler dagar senare. help.naturalcycles.com/hc/sv/articles/360003338434--Vad-är-dubbel-ägglossning

sen kan du ju ha positivt ägglossningstest flera gånger i månaden men ett positivt test betyder ju inte automatiskt att ett ägg släpper  

Jag har inte läst det någonstans utan jag har själv haft det mer än 1 gång och jag har kollat mina äggstockar flertal ggr under en period pga cystor som sprack och där har det visat med ca 1 veckas mellanrum att jag haft 1 fint moget ägg ena gången som skulle släppas och nästa gång 1 till. Hon som kollade skrattade till och sa att det inte är ofta hon ser det men att det hänt att folk fått ägg släppta mer än 1 gång under samma cykel. Wierd saker kan hända inom allt, folk med 2 livmödrar. Inte alltid kroppen fungerar precis som en klocka ibland är de något som påverkar att kroppen gör något utanför de normala.
  • Naniismamma

Snart BIM och ingen mens ännu, men har oregelbunden mens ibland och regelbunden ibland så tror jag ska vänta 1 vecka efter BIM innan jag testar, om jsg klarar av att vänta så länge och mensen inte kommer.

Just nu har jag illamående olika tider på dygnet, vet inte om det är för jag vart sjuk eller fortfarande kanske har en stomach bug eller liknande.

Lycka till alla som väntar på BIM och även ÄL !!

• Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-04-04 20:48:09 följande:

Naniismamma: Jag har både halsbränna och illamående men är bara på äl+8 så tror inte det har med graviditet att göra. Åt chilinötter innan så det är nog det 😅 Men klart man vill att allt man känner ska vara pga graviditet. :) Men efter fem månaders intensivt försök (sju månader oskyddat, men inte ältester förrän för fem månader sedan) så är hoppet iiiinte stort. Det existerar knappt längre. Är säkert nåt fel på nån av oss :(

Haha ja man hoppas och vill så gärna 😅.. hoppas det tar sig snart och det inte är fel på någon av er ! 

Min partner går på morfin efter skada och operation och behöver det livet ut så det kan ju försvåra saker så tror det kommer ta lång tid :/. Men har känsliga bröstvårtor nu, och det är BIM+2 och negativt test :( 
  • Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-04-04 20:50:13 följande:

Naniismamma: Var det inte så att du och din man skulle vara ifrån varandra ett tag? :/ Hann ni få till det? :)

Jo precis :/ yes har fått till det en hel del , men får se hur det gått . Testar om någon dag igen om inte mensen kommit :/
  • Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-04-08 23:14:18 följande:

Naniismamma: Okej, jag har tyvärr läst att opiater och opioider försämrar fertliteten. Hoppas ni lyckas såklart ❤

Jo det kan ju tyvärr göra det, han ska göra spermaprov också medans jag är i Sverige så får vi se.
    Annars får vi ta andra vägar än naturligt.

Fick mensen idag så ska ta bort mig från listan :/.. tråkigt för alla andra att Mars inte funkade heller :( 
  • Naniismamma

Jag trodde jag fick mensen den 9e .. på BIM+3... För det kom lite blod när jag torkade mig men sen inget mer... Imorse vaknade jag och hade lite blod men sedan inget mer, helt klart sekret osv även om jag tar upp fingrarna osv... Men nu när jag trott att mensen kommit igång så har vi haft sex någon timme innan jag vaknat med lite blod så kanske har med det att göra..
    Men jag har fortfarande inte några positiva tester... Jag förstår inte riktigt alls.. 
    Kanske ägglossningen var senare och det var en nidblödning/implantationsblödning den 9e ..men tycker jag borde få positivt test nu då men nej.

Blir helt förvirrad, ska mensen komma eller inte !! 

• Naniismamma
    nathaliej97 skrev 2024-04-14 00:49:07 följande:
    Åh vad jobbigt. Förstår dig, är så himla drygt när testet är negativt och man bara går och väntar.. ska mensen ändå komma kan den väll åtminstone komma på utsatt dag så man slipper bli förvirrad och pendla mellan hopp och förtvivlan.. 
    Ellerhur, den kan sluta lura än tkr jag, ska sitta på flyg om 2 veckor också så hoppas verkligen den kommer innan om den nu ska komma eller efter för jag vill inte ha mens på flyget 😭

Hur går det för dig ? 
  • Naniismamma
    nathaliej97 skrev 2024-04-14 08:53:41 följande:
    Åh jag förstår det. Du hinner inte ha ÄL en gång till innan du åker tillbaka hem heller? När ses ni nästa gång och hur känns det att eventuellt behöva pausa allt tills dess? 

Jag väntar på positivt ägglossningstest. Borde vara nu i början/ mitten av veckan som kommer. Vill bara att ägglossningen ska vara förbi så att man kan känna ?nu har vi gjort det vi kan?. Sen börjar nästa jobbiga nedräkning men det får jag ta då haha. 
    Beror lite på om mensen ens kommer igång 😅 men ska ha sex varannan dag tills jag åker den 27e så får man bara hoppas. 
    Det känns väldigt surt tyvärr :( men måste , hade jag inte haft kontraktet för att jobba fram tills slutet av augusti så hade jag inte velat åka tillbaka. 

Ååh okej, haha jaa förstår dig!! Det är alltid en jobbig nedräkning känns det som haha 😂 hoppas på att det tar sig nu för oss alla :D
  • Naniismamma
    Anonym (HIF) skrev 2024-04-14 21:26:35 följande:

Kastar mig in i tråden jag med+ 😃
    Hejja alla som försöker och som längtar! 🥰
    Kort bakgrund
    Önskar bli gravid med nr 2.
    Jag ut min spiral i slutet av Januari, mensen kom 22 mars. 
    Hade ägglossning omkring 1-3 april.
    Är nu på BIM -3
    Symptom är illamående, lätt mol i livmodern,till saken hör att vi hade magsjuka i måndags den 8/4 men har mått bra efter den 9/4 förutom ett konstant molande illamående, såklart kan det vara kvarvarande ifrån magsjukan 😷 men man lever ju på hoppet 😅 känns dock lite konstigt att vara illamående redan innan BIM, men läst att vissa kan vara det? 😅 
    Tog i alla fall ett test nu ikväll för jag kunde inte hålla mig, vilket jag säger är negativt, men förstår verkligen vad många menar med spöksträck! (Svårt att fånga på bild)
    Får avvakta ett par dagar till och se om mensen kommer annars får jag ta ett nytt test om några dagar🙂

Urgh jobbigt med magsjukan 😅.. hoppas att det inte är en kvarstående känsla och att du får plus snart !! :D 

Själv vågar jag inte testa ännu, är på CD 38a, hade BIM den 6e men får negativa test och ingen mens så jag har inte testat på ett tag nu och ska vänta ett tag till för att se ifall mensen kommer igång , orkar inte fler negativa test haha.

Spännande ratt se vad nästa test för dig säger :D
  • Naniismamma
    Svartahallon skrev 2024-04-15 06:20:10 följande:

Äl+9 idag och fick vad jag hoppas är ett svagt streck imorse🥺
    Svårt att få med på bild dock! Ska köpa ett digitalt test och ta antingen imorgon eller på onsdag. Oj vad jag hoppas att det här håller i sig nu🤞

Jag tycker mig se ett litet streck, hoppas det blir starkare för dig 😍 hur vad spännande!
  • Naniismamma

Fortfarande ingen mens här, men vågar inte testa ännu så kommer vänta iaf 1 vecka till innan jag kanske vågar ta ett test om inte mensen dykt upp.. annars väntar jag tills jag är tillbaka i Sverige 😅

Håller tummarna att några får sina plus här snart :D

• Naniismamma
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-04-15 17:43:55 följande:

Mensen slog till med besked idag, så blir att köra nästa månad istället :)

Tråkigt men håller tummarna på nästa månad :D... Jag har börjat få mens känningar nu sedan 1 timme tillbaka så jag är säker på att den kommer igång senare idag.
    Tråkigt men hellre få igång den än att vänta och inte ha mens eller positiva test xD
  • Naniismamma
    fancyr skrev 2024-04-15 18:23:28 följande:

Jag trodde mensen skulle komma idag, har haft mensvärk hela dagen men än har den inte dykt upp. Den har ju iof några timmar på sig att komma innan den blir försenad 😂

Åh haha hoppas den fortsätter hålla sig borta då 😂😂 
  • Naniismamma
    mammaatillen skrev 2024-04-15 20:01:49 följande:

CD 29, BIM-3, ÄL+10 😅 idag har jag varit mer känslig, gråtit och känt humöret stiga..har även mått lite lite illa under dagen och nu på kvällen. Har även haft jobbig hunger idag trots att jag äter o äter. Men som jag tidigare skrivit så har jag alltid liknande symtom innan mensen! Så man vet aldrig😩

Ni andra? Några symtom?

Urgh så jobbigt när symptomen är så lika precis innan mens 😫

Jag hade för ca 1 vecka sedan känsliga bröstvårtor, jag duschade och råkade snudda till o de gjorde skit ont, jag har i 1,5 vecka haft huvudvärk varje dag, konstig hunger, gråtit för ingenting, konstiga känslor i mage samt på högra sidan i samma höjd som äggstocken är, uppblåst och kissar enormt mycket konstant illamående och känns som en klump i halsen som aldrig vill försvinna.

Men ingen mens i sikte, hade BIM den 6e... Och inget positivt test.. bara torkstreck på ena testet men inte de andra så jag blir galen.

Idag har jag haft mens känningar och är säker på att mensen ska dyka upp men än har den inte.. vet inte alls vad som händer här 😅
  • Naniismamma
    Svartahallon skrev 2024-04-16 06:40:38 följande:

Äntligen🥺❤️ //

Meeen Åååh grattiiis!!! 😍
Svar på tråden BIM april 2024