BIM april 2024
Hittade tråden nu så nu e jag här inne också hehe ☺️
Hittade tråden nu så nu e jag här inne också hehe ☺️
1/4 Elianis98, 1a barnet, 3e försöket
Lusse: du kan ha haft mer än 1 ÄL denna månaden också :) .. jag har haft 2 samma månad och det kan hända ibland att man släpper ägg mer än 1 gång i månaden så kan ju hålla tummarna att det vart därför du fått positiva äl tester mer än 1 gång :D
Själv har jag haft äggvite flytningar osv kring den 22e och sedan minskade alla flytningar dagarna efter.. idag har jag så mkt flytningar att det rinner ut massor i trosorna , vaknade av att hela Fiffi var blöt och slippery och det är stretchigt men inte äggvite aktigt.. jätte konstigt :/
Tror inte det tagit sig denna månaden heller så jag ska till nästa gång prova att tempa osv, men kommer ju vara separerade snart i 3 månader så har tid att tempa och hålla koll under de månaderna och lära känna kroppen igen ifall de inte tagit sig.
vart har du läst det att man kan släppa två ägg under en månad? man måste väl ha mens innan ny ägglossning sker? Visst kan det ske att man släpper två ägg men då är det ju inom samma dygn, inte fler dagar senare. help.naturalcycles.com/hc/sv/articles/360003338434--Vad-är-dubbel-ägglossning
sen kan du ju ha positivt ägglossningstest flera gånger i månaden men ett positivt test betyder ju inte automatiskt att ett ägg släpper
Snart BIM och ingen mens ännu, men har oregelbunden mens ibland och regelbunden ibland så tror jag ska vänta 1 vecka efter BIM innan jag testar, om jsg klarar av att vänta så länge och mensen inte kommer.
Just nu har jag illamående olika tider på dygnet, vet inte om det är för jag vart sjuk eller fortfarande kanske har en stomach bug eller liknande.
Lycka till alla som väntar på BIM och även ÄL !!
Naniismamma: Jag har både halsbränna och illamående men är bara på äl+8 så tror inte det har med graviditet att göra. Åt chilinötter innan så det är nog det 😅 Men klart man vill att allt man känner ska vara pga graviditet. :) Men efter fem månaders intensivt försök (sju månader oskyddat, men inte ältester förrän för fem månader sedan) så är hoppet iiiinte stort. Det existerar knappt längre. Är säkert nåt fel på nån av oss :(
Naniismamma: Var det inte så att du och din man skulle vara ifrån varandra ett tag? :/ Hann ni få till det? :)
Naniismamma: Okej, jag har tyvärr läst att opiater och opioider försämrar fertliteten. Hoppas ni lyckas såklart ❤
Jag trodde jag fick mensen den 9e .. på BIM+3... För det kom lite blod när jag torkade mig men sen inget mer... Imorse vaknade jag och hade lite blod men sedan inget mer, helt klart sekret osv även om jag tar upp fingrarna osv... Men nu när jag trott att mensen kommit igång så har vi haft sex någon timme innan jag vaknat med lite blod så kanske har med det att göra..
Men jag har fortfarande inte några positiva tester... Jag förstår inte riktigt alls..
Kanske ägglossningen var senare och det var en nidblödning/implantationsblödning den 9e ..men tycker jag borde få positivt test nu då men nej.
Blir helt förvirrad, ska mensen komma eller inte !!
Kastar mig in i tråden jag med+ 😃
Hejja alla som försöker och som längtar! 🥰
Kort bakgrund
Önskar bli gravid med nr 2.
Jag ut min spiral i slutet av Januari, mensen kom 22 mars.
Hade ägglossning omkring 1-3 april.
Är nu på BIM -3
Symptom är illamående, lätt mol i livmodern,till saken hör att vi hade magsjuka i måndags den 8/4 men har mått bra efter den 9/4 förutom ett konstant molande illamående, såklart kan det vara kvarvarande ifrån magsjukan 😷 men man lever ju på hoppet 😅 känns dock lite konstigt att vara illamående redan innan BIM, men läst att vissa kan vara det? 😅
Tog i alla fall ett test nu ikväll för jag kunde inte hålla mig, vilket jag säger är negativt, men förstår verkligen vad många menar med spöksträck! (Svårt att fånga på bild)
Får avvakta ett par dagar till och se om mensen kommer annars får jag ta ett nytt test om några dagar🙂
Äl+9 idag och fick vad jag hoppas är ett svagt streck imorse🥺
Svårt att få med på bild dock! Ska köpa ett digitalt test och ta antingen imorgon eller på onsdag. Oj vad jag hoppas att det här håller i sig nu🤞
Fortfarande ingen mens här, men vågar inte testa ännu så kommer vänta iaf 1 vecka till innan jag kanske vågar ta ett test om inte mensen dykt upp.. annars väntar jag tills jag är tillbaka i Sverige 😅
Håller tummarna att några får sina plus här snart :D
Mensen slog till med besked idag, så blir att köra nästa månad istället :)
Jag trodde mensen skulle komma idag, har haft mensvärk hela dagen men än har den inte dykt upp. Den har ju iof några timmar på sig att komma innan den blir försenad 😂
CD 29, BIM-3, ÄL+10 😅 idag har jag varit mer känslig, gråtit och känt humöret stiga..har även mått lite lite illa under dagen och nu på kvällen. Har även haft jobbig hunger idag trots att jag äter o äter. Men som jag tidigare skrivit så har jag alltid liknande symtom innan mensen! Så man vet aldrig😩
Ni andra? Några symtom?
Äntligen🥺❤️ //