Inlägg från: littlewickewire |Visa alla inlägg
  • littlewickewire

BIM april 2024

Hej!
    Hoppar in här! Vi började försöka med första barnet i juni 2023, blev gravid i juli men fick tyvärr missfall i vecka 11. Hade svårt att få ägglossning efter det, kunde detektera det först 4 månader senare, och fick Letrozol utskrivet pga långa oregelbundna cykler. Fick positivt gravtest i februari (efter första cykeln med Letrozol), men det var nog bara en kemisk graviditet, för vid TUL i vecka 7 såg de inget foster alls i hinnsäcken, och jag hade blött lätt i veckan innan TUL.

Hoppas nu att jag redan har ägglossning på gång efter andra missfallet, teststrecket på lh-testerna från easy@home är nästan lika starkt som kontrollen, men det går väldigt lååångsamt uppåt, så oklart om jag kommer få ägglossning redan denna månad.

Inte säker på BIM eftersom jag ej haft en vanlig mens sen senaste graviditeten, men jag skriver in vad det borde bli om jag har äl nu i dagarna. Också oklart med hur många försök vi haft, men jag skriver in månaderna jag ej varit gravid sen vi började försöka :) 

1/4 Elianis98, 1a barnet, 3e försöket
    1/4 Bär, 3:e barnet, 10:e försöket efter MF
    3/4 Madicken, 3:e barnet, 5:e försöket
    5/4 littlewickewire, 1:a barnet, 6:e försöket 
    6/4 Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.
    9/4 bebissugen, första barnet, 8e försöket
    12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket
    16/4 Fancyr, tredje barnet, 5e försöket. (prel.datum)
    18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
    19/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket. 

• littlewickewire
    Nostalgitripp skrev 2024-03-24 11:12:08 följande:

Då var mensen över för den här gången och förväntad ägglossning 3/4 enligt app. Tempar inte, men om det inte tar sig den här månaden heller så gräver jag fram min gamla NC-temp och tempar nästa cykel.

Just nu känner jag mig rätt stressad eftersom min sambo sagt att han inte vill försöka den här månaden pga att det skulle bli en decemberbebis. Han har sagt att han hellre hoppar den här månaden och försöker nästa månad. Fast jag känner honom. Jag är ganska säker på att han bara säger så i ett försök att vara "logisk". BF skulle nämligen bli på självaste julafton och vi har redan ett decemberbarn så december är kanske inte ultimat om man skulle få välja fritt. Men samtidigt så vill han det här lika mycket som mig och de tidigare förlusterna är lika mycket hans förluster, så jag tror inte att han kommer att vilja hoppa den här månaden när det väl kommer till kritan. 

Jag och min sambo känner egentligen lika som din kille. Men jag är snart 35, han är 38, inga barn sen tidigare, så vi kör ändå. Hade vi varit yngre hade vi nog väntat, men nu behöver vi varje försök vi kan ❤️ Förhoppningsvis får vi en fin julklapp i år 🌸👶🏼
  • littlewickewire

Och för mig ser det ut såhär.. Blir galen på att jag är så nära att få peak på testerna, men ändå inte.. tempar men har inte heller fått ngn höjning att tala om.. 

Får nog acceptera att ägglossningen inte kommit igång än efter missfallet 😥
  • littlewickewire

Lusse88, tips på billiga ägglossningstester är easy@homes och att köpa på amazon. Köpte deras 100-pack och då blev det 2.36kr/test! Hade visserligen ngn extra rabatt, men tror ändå det är bara 2.60kr/test i ordinarie pris! 

• littlewickewire

Lyckas inte citera, men svar till dig igen Lusse88 ang ägglossning som är på gång men aldrig riktigt. Jag har så nu, hade på väg till peak i lördags, men inte riktigt. Sen lägre lh på söndagen, och så högre nu igen. Tröttsamt!! 

• littlewickewire
    Lusse88 skrev 2024-03-25 23:23:51 följande:
    Jag använde billiga stickor förut men av nån anledning tyckte jag strecken var svåra att avläsa. Därför gick jag över till digitala :) Men om kroppen ska lura mig hela tiden på detta viset kommer det ju inte hålla att köpa så dyra. :/
    Jag laddar numera in stickorna i premom-appen, då behöver man inte tolka själv, mycket skönt 😊 Den läser av ration mellan testen och kontrollen! 
  • littlewickewire
    Lusse88 skrev 2024-03-28 08:41:21 följande:

Så. Nu ligger inte vi mer denna cykel. Cykeldag 25 idag. Sista blinkande gubben i förrgårr, (lila test), fast gubbe igår f.m (lila test), rund ring igårkväll (rosa test), rund ring idag (rosa test). Så om ägglossning skedde alls, lär det ha varit igår ju, tolkar jag det som. Har känt på livmodertappen idag med och den är långt upp, bakåtlutad, hård men kan känna en liten öppning fortfarande, men läste att det kan vara så hos vissa. Jag har ju aldrig undersökt den innan. Så jag lär vara på äl+1 idag. Men har inga stora förhoppningar, eftersom vi dessutom bara lyckades i ridställning och två bakifrån stående senaste gångerna, allt rann ut direkt kändes det som.

Kommer investera i en tempmätare till nästa cykel. Är lite pessimistisk nu, när det inte tagit sig dom andra månaderna och vi har legat oskyddat i 7 månader, med ägglossningstester i 5 månader. Vi är helt slut efter denna cykel. Mannen har t.o.m ont på könet så ofta vi legat. Pga att det blinkade så hiiimla länge och fast gubbe två gånger denna cykel. Vi orkar inte mer nu.

Det är som om att du skriver om mig :P Har också haft jättestökig ägglossning, inte fått något ordentligt positivt, det har gått upp och ner osv. (hade dock missfall förra månaden). Bestämt mig för att sluta testa nu och antagligen invänta mens. Tror jag kan ha ägglossning för ett par dagar sen.

När jag får mens är det dags för mig att påbörja Letrozol, omgång 2.Har fått väldigt bra resultat av det (blev ju gravid direkt, även om det sen blev missfall).

Vi får hålla tummarna för oss båda!! ❤️ 
Svar på tråden BIM april 2024