Inlägg från: Nostalgitripp |Visa alla inlägg
  • Nostalgitripp

BIM april 2024

Hoppar in här. Fick min första mens idag efter ett utomkvedshavandeskap och bortopererad äggledare i februari. Jag har inte stenkoll på cykeln eftersom jag inte vet om den kommer att fungera som vanligt efter utomkvedshavandeskapet, men jag lägger in ett preliminärt datum. Jag får uppdatera sedan när jag vet när ägglossningen sker.

1/4, Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.
    1/4, Elianis98, 1a barnet, 3e försöket
    2/4, nathaliej97, tredje barnet, 3e försöket.
    9/4, bebissugen, första barnet, 8e försöket
    16/4 Fancyr, tredje barnet, 5e försöket. (prel.datum)
    18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
    20/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket 

• Nostalgitripp

Såg att jag skrev fel datum. 🙈

1/4, Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.
    1/4, Elianis98, 1a barnet, 3e försöket
    2/4, nathaliej97, tredje barnet, 3e försöket.
    9/4, bebissugen, första barnet, 8e försöket
    16/4 Fancyr, tredje barnet, 5e försöket. (prel.datum)
    19/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket

• Nostalgitripp

Då var mensen över för den här gången och förväntad ägglossning 3/4 enligt app. Tempar inte, men om det inte tar sig den här månaden heller så gräver jag fram min gamla NC-temp och tempar nästa cykel.

Just nu känner jag mig rätt stressad eftersom min sambo sagt att han inte vill försöka den här månaden pga att det skulle bli en decemberbebis. Han har sagt att han hellre hoppar den här månaden och försöker nästa månad. Fast jag känner honom. Jag är ganska säker på att han bara säger så i ett försök att vara "logisk". BF skulle nämligen bli på självaste julafton och vi har redan ett decemberbarn så december är kanske inte ultimat om man skulle få välja fritt. Men samtidigt så vill han det här lika mycket som mig och de tidigare förlusterna är lika mycket hans förluster, så jag tror inte att han kommer att vilja hoppa den här månaden när det väl kommer till kritan. 

• Nostalgitripp
    littlewickewire skrev 2024-03-24 11:21:54 följande:
    Jag och min sambo känner egentligen lika som din kille. Men jag är snart 35, han är 38, inga barn sen tidigare, så vi kör ändå. Hade vi varit yngre hade vi nog väntat, men nu behöver vi varje försök vi kan ❤️ Förhoppningsvis får vi en fin julklapp i år 🌸👶🏼
    Ja, egentligen känner jag också lite samma sak. I december är det jul och nyår och vi har redan ett barn som fyller år då plus några familjemedlemmar. Ska man dessutom se till statistik så får decemberbarn det tuffare i skolan och en massa andra tråkigheter. Men jag tänker positivt att sånt går att förebygga med rätt stöd hemifrån och det vill jag ändå påstå att vi kan ge då jag är lärare och även sambon är högutbildad. 😅Och då menar jag självklart inte att familjer utan lärare/högutbildade ger ett sämre stöd, jag försöker bara hitta argument för att vi ska försöka nu i april. 😅

Trots att jag också känner att december inte är ultimat för oss så vill jag ändå inte vänta. Jag vill ta varje chans. Jag är 35 och även om vi redan har två barn (varav ett gemensamt) så känner jag att klockan tickar. Jag har dessutom bara en äggledare och vem vet hur ofta den arbetar. Jag vågar inte chansa. Tänk om Det brukade vara min andra äggledare som stod för större delen av ägglossningarna? Det kanske dröjer månader/år innan jag får en riktig ägglossning igen. Jag vill ta varje chans även om det blir "fel" månad. Och jag tror som sagt att min sambo också vill det även om han säger att han vill vänta. Han sa även att han ville följa läkarnas råd och vänta 2-3 månader efter utomkvedshavandeskapet innan vi försökte igen, men vi började ändå försöka en vecka senare. :)
  • Nostalgitripp

Jag hade förväntad ÄL 3/4, men eftersom detr min första cykel efter utomkvedshavandeskapet så vet jag ju inte om den är regelbunden. Därför har jag gjort ägglossningstester varje dag denna vecka. Tur var väl det, för igår gick stegringen i taket och både igår och idag har jag haft ägglossningskänningar flera dagar för tidigt och appen flyttade fram min BIM hela sex dagar. 🙈 Jag blir så förvirrad nu. Det känns så tidigt med BIM 13/4, men det är väl bara att börja testa då och hoppas på det bästa. 🙈 

• Nostalgitripp

Uppdaterar BIM 

BIM april 2024:
    1/4 Elianis98, 1a barnet, 3e försöket

1/4 Bär, 3:e barnet, 10:e försöket efter MF
    1/4 Lugnoro, 1a barnet, 1a försöker efter MF
    3/4 Madicken, 3:e barnet, 5:e försöket
    5/4 littlewickewire, 1:a barnet, 6:e försöket
    6/4 Naniismamma, 5e barnet för mig, 1a för partnern, 3e försöket
    9/4 bebissugen, första barnet, 8e försöket
    10/4 Lusse88, första barnet, femte försöket.
    11/4 Sand13, 5e barnet (första för sambon), fjärde försöket.
    12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket
    13/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    14-15/4 Fancyr, tredje barnet, sambons första, 5e försöket.
    20/4 Juliab, andra barnet, 9e försöket, ett X
    27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket.

• Nostalgitripp
    Mariiiak94 skrev 2024-03-31 11:53:56 följande:

Då min mens kom i förrgår så hoppar jag in i denna tråden istället och hoppas på nya tag!

Däremot är jag lite nyfiken, vet att fler har behövt genomgå en operation för utomkvedshavandeskap här inne och undrar om eran mens varit som vanligt eller har den varit annorlunda? Jag har alltid haft mens 4 dagar men nu höll den bara i 2 dagar? Igår kväll så va den redan borta?! Känns väldigt kort men kanske kan bli så när kroppen hittar tillbaka? 

Uppdaterad BIM

9/4 bebissugen91, första barnet, 8e försöket
    13/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    15/4 Mariiiak94, Första barnet, 8:e försöket.
    26/4 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    Min mens var lika lång som vanligt (fyra dagar), men jag blödde väldigt mycket mindre. Första två dagarna kom det nästan ingenting. 
  • Nostalgitripp

Men jag blir tokig! Jag hade en tydlig stegring 29/3 och ägglossningskänningar 29-30/3. Jag har fortsatt ägglossningstesta för säkerhets skull och idag fick jag full stegring IGEN. Testlinjen är starkare än kontrollinjen, vilket den var den 29/3 också. Det var samma sak förra månaden. Stegring två gånger. 

Hur tusan ska jag nu veta vilken dag som jag faktiskt får ägglossning? Suck!

Om det inte tar sig den här månaden börjar jag tempa.

• Nostalgitripp
    Mariiiak94 skrev 2024-04-03 09:57:02 följande:

Tiden fram till ägglossning är så himla lång.. Och väntan på graviditet känns så avlägset.

Kan bli så ledsen när jag tänker tillbaka att jag blev gravid i februari och va så himla lycklig över att få en höst/vinter bebis .. Men så slutade de i operation och inser ibland att jag inte kommit över den förlusten :( Tänk så kan vi inte bli gravida igen .. Usch dessa hjärnspöken är för jävliga..

Känner samma sak. När jag fick veta att det var utomkvedshavandeskap så blev jag såklart ledsen, men det kändes ändå okej på något vis. Jag tog det bra. Det var det var och inget jag kunde göra något åt.

Det var först vid första mensen efter operationen som sorgen kom på riktigt för mig. Det var som att det var först då jag på riktigt förstod att det inte blir någon septemberbebis. Jag grät i tre dagar. Fy fan.
  • Nostalgitripp

Jag läste någonstans att dubbla positiva ägglossningstest (med några dagar emellan) kan tyda på att kroppen försökt ägglossa men misslyckats, och sedan gör ett nytt försök. Sen om det stämmer vet jag dock inte. :)

Om det stämmer så hade jag min "riktiga" ägglossning förrgår. Jag saknar hopp just nu och hade inte ens lust att försöka den dagen. Vi hade dock sex tre dagar innan ägglossning så helt omöjligt är det inte. I vilket fall förbereder jag mig på ett negativt graviditetstest den 16/4. Jag ska uppdatera listan med mitt nya datum... Igen.

Nåja. Om det inte tar sig den här månaden så slipper vi åtminstone BF på julafton och det är faktiskt en fördel om vi ska se det så.

• Nostalgitripp
    9/4 bebissugen91, första barnet, 8e försöket
    15/4 Mariiiak94, Första barnet, 8:e försöket.
    16/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    20/4 amiilee, första barnet, 13e försöket 
    26/4 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    27/4 henna92, andra barnet, 1.5 års av försöket.
    29/4 Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöker efter missfall
    29/4 Syskonlängtan, 2:a barnet, 3:e försöket (2:a efter missfallet i januari). 
  • Nostalgitripp
    Mariiiak94 skrev 2024-04-05 10:45:56 följande:
    Ja alla reagerar vi ju olika och inget är ju rätt eller fel! Jag hade hunnit få ganska rejäla humörsvängningar när jag åkte in så jag grät bokstavligen i flera dagar från att jag blev inlagd till några dagar efter jag kommit hem igen.. 

Men det är himla skönt att ha människor här som man kan skriva av sig med! Man känner sig så lätt ensam i de hela och folk i ens omgivning som vet om vad som hänt försöker vara stöttande men förstår inte riktigt ändå tyvärr..

Man försöker tänka positivt att nästa månad är min tur! Men när då mensen kommer så blir de som en jävla käftsmäll..
    Jag tror också att en anledning till att jag tog det så "bra" är för att jag började blöda, fick göra ett VUL och de konstaterade missfall. Så jag hann smälta att det var ett missfall i fem dagar innan det uppdagades att det var ett utomkvedshavandeskap. 

Jag kände dock på mig att det var ett utomkvedshavandeskap så jag blev inte överraskad. Eller ja, jag hade med mig treåringen till läkarbesöket när jag blev akut inlagd, så helt förberedd var jag inte. Det var mer "Jahapp, det var väl det jag trodde. Jävlar att man alltid ska ha rätt". 
  • Nostalgitripp

Idag har jag en hel del "mensvärk" i ryggslutet som strålar ut i benen. Jag är troligtvis på ÄL+5 / BIM-9, men jag har ärligt talat ingen aning om jag brukar ha ont mellan ägglossning och mens. Jag har glömt. Det här är trots allt min första menscykel sedan i december eftersom jag hunnit vara gravid, och jag minns inte hur kroppen betedde sig före graviditeten. Men jag har för mig att jag bara brukade ha ont vid mens och ägglossning. 

Ni som har bättre koll på era kroppar och cykler, brukar ni ha ont mellan ägglossning och mens? Det kanske är fullt normalt, bara det att jag inte känner min kropp längre. 😅

• Nostalgitripp

Jag går runt och räknar ner dagarna. Eftersom jag inte har koll på min cykel efter utomkvedshavandeskapet så vet jag egentligen inte med säkerhet när jag har BIM, men jag räknar med att det är 16/5. Jag tänker börja testa varannan dag på lördag (dvs BIM-3). Jag är helt inställd på att det inte tagit sig den månaden, men hoppet finns såklart ändå där.

Om jag får mens så blir det att beställa ett nytt storpack med ägglossningstest och graviditetstest, samt leta reda på min gamla NC-temp och börja tempa. Tar det sig inte nu så MÅSTE det ta sig nästa månad. 

Jag har inte ens fått mens ännu, men jag är ändå typ redo att hoppa över till majgruppen...

• Nostalgitripp

Jahapp. De kom mensen... Fem dagar tidigt också. Suck. Nåja, bara hoppa över till majtråden då (som jag kände på mig). 

Svar på tråden BIM april 2024