Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

Finns det inget ultraljud man kan göra för att bekräfta att hjärtat slår?

genovamii skrev 2024-03-18 00:03:28 följande:

Jag ska till barnmorskan den 5 mars, kommer väl vara i vecka 10 då ungefär, så jag hoppas hon bokar in ett tidigt ultraljud så man kan lugna sig lite iallafall.... 

Jag minns ingenting om min graviditet jag hade för 11 år sen haha.... Man glömmer så mycket, så det känns som nytt för mig. Jag är så förväntansfull Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Låter som du tänker behålla barnet. Har pappan ändrat sig nu?
  • Maymom
    genovamii skrev 2024-03-18 19:21:05 följande:
    Ja jag har alltid varit bestämd för att behålla barnet, då vi från dag ett planerade detta tillsammans och barnet var så önskad den dagen jag plussade så jag har svårt att "ställa om mig" så jag har aldrig ens tänkt tanken på abort, och det beslutet kommer jag nog aldrig att ångra då jag redan hunnit bygga upp massor av känslor för barnet även fast det är så tidigt, 
    Hur har det gått med pappan, är han fortfarande inställd på att hålla sig borta?
  • Maymom
    genovamii skrev 2024-03-19 08:40:13 följande:
    Nja, jag och han har pratat. Han verkar vilja vara med nu, men som sagt jag utgår ifrån att jag ska fixa detta själv, och att jag klarar allting själv så slipper jag bli påverkad framöver om han skulle ändra sig igen. Utgår jag från att jag fixar detta själv så klarar jag framtiden mycket lättare, sen all hjälp och intresse från honom ser jag som ett plus i kanten. 
    Det låter bra. Ha en plan utifall han drar. Förvänta dig inget så är allt han gör positivt. Hemskt att förväntningarna ska kunna vara så låga på män, men då slipper man bli konstant besviken.
Svar på tråden Finns det inget ultraljud man kan göra för att bekräfta att hjärtat slår?