Inlägg från: Anonym (s) |Visa alla inlägg
  • Anonym (s)

Barnmorskan ville inte säga

Aliona skrev 2024-03-16 19:35:41 följande:
    Varför tror du att nyfödda pojkar behöver särskilda kläder? 
    Min pojk har två systrar. Han ser så nöjd ut fast han har deras gamla kläder :) Jag lovar TS, att bebisen skiter fullständigt i vad denchar på sig och är det en pojk kommer han inte tappa snoppen om han inte har "pojk"kläder. :) TS har flera val här. Om det är superviktigt att veta boka in privat Ultraljud eller boka NIPT privat, vänta till RUL och hoppas på att BM ser könet då, köpa könsbeutralakm kläder, eller börja tro att bebisen skiter i vilket och använda syskonens urväxta kläder. 
  • Anonym (s)
    Anonym (I) skrev 2024-03-17 11:38:22 följande:

Varför bekräftar ingen att det är en pojke? googla Nub teori. Där ser man tydligt att jag kommer få en pojke?

Varför frågar du när du är så säker? Acceptera bara att BM inte såg eller inte vill säga. Du kommer ändå få veta vad det är för kön inom en framtid. 

Folk svarar inte för de inte ser vad det är helt enkelt. 
  • Anonym (s)
    Anonym (I) skrev 2024-03-22 15:24:23 följande:

De va en pojke:) gjorde ett könsbestämning test idag! Hahaha så okunniga ni varit 

Men herregud. Skrämmande att en sådan omogen kvinna går och skaffar barn. Du ställer en fråga, du har räknat med att få ett svar som du inte fick. Du reagerar med att bli irriterad för att du inte fick det svar du ville och kallar all okunniga. Omoget! Du vet om att det bara finns två biologiska kön? Antingen snopp eller snippa så oddsen var ju ändå stor att det skulle vara en pojk. Eller hur? Om du tänker lite logiskt så var det ändå 50% att det skulle kunna vara en pojk. 

Om du också tänker logiskt så förstår du att det finns mer än bara en snopp och en pung som sitter fast på på bebis, bla navelsträng, armar och ben. Tycker dessutom att det på bilden ser ut att vara en navelsträng. Bara för att du nu vet att du väntar en pojk så betyder det inte att det inte kan var navelsträngen som syns. 
Svar på tråden Barnmorskan ville inte säga