• Tow2Mater

Vem bestämmer om lovskola?

Kompromissa då och gå en av de två dagarna. Stanna hemma den andra dagen.

• Tow2Mater
    Anonym (Mami) skrev 2024-03-17 05:37:11 följande:
    Det får man inte. Skriver man upp dem är båda dagarna obligatoriska. Finns ingen anledning för hen att gå heller som sagt, för mitt barn blir det som ett straff för något hen inte kan hjälpa.
    Du verkar mest vilja ha medhåll att ditt sätt är det enda rätta sättet.

Ta striden då med den andra foräldern. Och lyssnar han inte (du måste vara mamman, eller ar ni två mammor kanske), hämta barnet vid skolan och ta hem det med orden till lärarna att det blivit ett missforstånd och barnet skulle inte blivit anmäld att delta i detta och ni har annat viktigt planerat.

• Tow2Mater
    Anonym (Mami) skrev 2024-03-27 13:56:51 följande:

Pappan har tydligen sagt att hon ska gå fick jag som svar när jag tackade nej till erbjudandet... blir så less på hur han kör över mig. De säger att det är bindande, hur det nu kan vara det rent krasst...

Men då går barnet på hans dag och du ringer och sjukar barnet på din dag.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mami) skrev 2024-03-27 14:00:43 följande:
    Barnet ska inte gå, hon är redan lovad att hon inte behöver det och bara för att pappan är ego som vanligt ska han inte komma och ändra det. Min dag kommer dessutom först, så sjukanmäler jag den dagen är det inte direkt okej att gå nästa.
    Så du lovade barnet fast ni inte var överens.

Så vad ska du gora då? Bara strunta i all meddela slolan hon inte kommer fast hon är anmäld?
Svar på tråden Vem bestämmer om lovskola?