• Anonym (.)

Vem bestämmer om lovskola?

Anonym (Mami) skrev 2024-03-16 08:53:53 följande:
    Barnet ligger inte alls efter, det har jag inte påstått någonstans. De problem som finns/funnits är på grund av att skolan inte håller de anpassningar som ska finnas, tex inläst material. Barnet mår inte bra mentalt och behöver all chans till vila hen kan få. Ironiskt nog är den ni verkar se som den bättre föräldern en stor del av orsaken till barnets dåliga mående. Hen är helt urvriden och mår jättedåligt när hen väl får komma därifrån. Och innan ni frågar, förälderns beteende är anmält, men hen är så manipulativ att hen kan prata sig ur allt. Ingen av barnen vill bo där, men vågar inte säga ifrån och jag kan inte göra något, för då kommer de ta det som att det är jag som trycker på och försöker sabotera.

Den andra föräldern bryr sig inte om mental ohälsa.
    Jaha, men då har ni väl större problem än lovskolans vara eller icke vara. På vilket sätt är föräldern anmäld och för vad? Har ni gått på samarbetssamtal hos familjerätten? Annars får ni börja där. 

För att svara på din fråga i trådstarten så tycker jag att den förälder som har påsklovet bestämmer.
Svar på tråden Vem bestämmer om lovskola?