Vem bestämmer om lovskola?
11 dagar påsklov, om ni inte planerat bra aktiviteter under lovet tycker jag ungen ska gå i lovskola, Bara vara hemma och spela på datorn är inte en bra aktivitet ?
11 dagar påsklov, om ni inte planerat bra aktiviteter under lovet tycker jag ungen ska gå i lovskola, Bara vara hemma och spela på datorn är inte en bra aktivitet ?
Är det ostrukturerat hos den andra föräldern, finns det en förälder med obehandlad ADHD?
Min gamla lumparkompis var dyslektiker, smart kille som gillade teater.
Inte fick han böcker och texter inlästa under sina år i skolan.
Tror din unge är lat och omotiverat i kombination med ADHD.
Ja skolan ska anpassa men tyvärr funkar det inte. Dessutom ska ju dagens ungdomar klara ett framtida arbete och att då mörka sin dyslexi kan ställa till med problem.
Vad säger barnet? Jag är förälder till hemmasittare som är ett år yngre och mitt barn skulle absolut vara kompetent nog att själv kunna komma med input om lovskola skulle vara bra eller dåligt för honom.
Så min input är att ni ska lyssna på barnet. Hur kommer skolan på totalen gå bäst fram till sommaren? Om hen får hela påsklovet på sig att slappna av och få energi till skolans sista veckor eller om hen får möjlighet att vara två dagar i skolan i en miljö som säkert passar hen bättre än vad som är de vanliga skoldagarna?