• Anonym (Anna)

Ersättning för inkomstbortfall i samband med brottsutredning barn?

Mitt barn som är under 15 år har blivit utsatt för ett grovt brott, och polisförhör har avlöst varandra. Idag öppnade jag posten och har fått tre olika kallelser i samband med detta, till bl.a. BUP, socialtjänst och ytterligare polisförhör. Självklart är det på det stora hela jättebra och något vi självklart vill men jag får samtidigt ont i magen för allt inkomstbortfall, då jag redan varit borta mycket från jobbet i samband med incidenten och traumat i sig för att ta hand om barnet. Vab beviljas inte då barnet är över 12 år och jag är ensamstående med barnet.
    Finns det någon annanstans där man kan få hjälp? Jag höll på att spara till en resa för oss att göra något kul och avkopplande i sommar och snart är det sparandet slut vilket känns jättetråkigt.

• Svar på tråden Ersättning för inkomstbortfall i samband med brottsutredning barn?
  • EpicF

Brottsofferjouren kanske? 

Eller om har någotn förändring på sonen.

Om inte så får du nog acceptera inkomstbortfallet. Har du möjlighet att jobba ikapp de timmarna du missar, så du slipper inkomstbortfall? Ha en dialog med din arbetsgivare. 

Svar på tråden Ersättning för inkomstbortfall i samband med brottsutredning barn?