Tar jag hand för mycket om mitt bonusbarn?
En undran bara kan ju såklart finnas väldigt bra anledningar men varför bor barnet mest hos mamman? Om barnet och pappan har jättefin relation kanske ni borde arbeta för att ha varannan vecka/göra de förändringar som krävs för det. Det skulle nog få barnet att känna sig mer delaktig och älskad av er. Förstår att det kan finnas bra anledningar till att inte ha det så också.
Är själv ett skilsmässobarn som fick bo heltid hos mamma och varannan vecka hos pappa. Det är något jag tyckte var jobbigt fast var för liten för att säga något. Önskade att mina föräldrar strävat efter varannan vecka då jag behövde pappa lika mycket som mamma. Kände mig välkommen hos pappa men jag saknade honom och önskade att jag hade haft chansen att bygga bättre relation med honom
Men annars tycker jag du tänker väldigt bra, det är jättefint av dig att jobba på att bygga en bra relation till barnet. Tycker mamman överreagerar. Klart hon kan tycka det är jobbigt att en annan kvinna tar platsen och blir lite som en extra mammafigur men nu är det barnets bästa ni ska fokusera på inte de som är bäst för de vuxna. Min sambo är inte pappa till mina 2 äldsta men han tar mycket ansvar och tar hand om dom. Biopappan tror jag inte är förtjust i det men han accepterar det och det är ju bäst för barnen.
Tycker du tänker helt rätt och din sambo som låter dig ta plats också. Ni låter mogna och som bra förebilder