• Anonym (Lis)

Nån som gått skilda vägar med barn mer än en gång?

Anonym (Hur??) skrev 2024-03-15 01:30:52 följande:

Jag är akademiker, jag tänker mer att det blir svårt att ta sig vidare om man är ensam. Men kanske inte så farligt om man delar på tiden med barnen. Jag kommer absolut inte skaffa fler, min äldsta blir 18 i år så jag har liksom börjat om med ny kull. Det tåget har gått. Jag har inget emot att leva ensam pch jag är helt klar med män, jag ska aldrig mer träffa någon. Det blev den sista det här och det var ju ett misslyckande utan dess like. Jag har ju undrat lite hur det går till när folk fört skaffar några barn och sen lämnar . Nu vet jag. Alla går inte att leva med, även om det verkligen ser ut så. 

Vet du, ibland kan det faktiskt bli enklare att vara själv med barnen på deltid. Ditt fall låter som ett sånt. Är man van att sköta hemmet och barn i stort sett själv så blir det enklare att göra det när man har barnen på deltid och dessutom inte behöver städa efter mannen eller irritera sig på att mannen inte drar sin del av lasset. 

Du kommer ha dagar då du kan fokusera på dig själv, ditt jobb och hemmet. Hur ofta kan du göra det ostört i dagsläget?

Sen förstår jag att det är hemskt att ge upp drömmen av hur det hade kunnat vara, att ni hade kunnat ha det bra som en hel familj men han är uppenbarligen inte rätt person för det. Och som du är inne på är det ju inte alltid lätt att se från början hur de ska bete sig längre fram, ofta visar de en annan sida i början och sen visar det sig att de kanske inte riktigt var så bra som de lät påskina?

• Anonym (Lis)
    Anonym (Given) skrev 2024-03-15 07:56:42 följande:

Du hade 2 barn innan. 
    Under tiden ni bodde ihop innan ni beslutade ett för att skaffa barn... hur var han med dina barn? Hur mycket ansvar tog han då? Hur mycket vabbade han då?
    Känns som att du visste vad du hade att vänta dig men valde att blunda. 
    Tatuera in en partners namn? Det säger en del. 

Men med det sagt. 
    Det du ska göra nu är att brösta din tillvaro och inte gräva ner dig. Det blev som det blev och nu är det upp till dig att förlika dig med det. Visa dina barn att man bestämmer över sitt eget liv och är skyldig att göra det bästa av situationen. 
    Dumpa mannen och tatuera över hans namn med texten "single for life".

Hindsight is 20/20. Det är jävligt lätt i efterhand att säga att man borde ha förstått eller sett tecken. Men tjänar inget till att gräva ner sig i det nu eller skuldbelägga TS, det gör hon tillräckligt själv låter det som. Man tar med sig de erfarenheterna till nästa gång men gräver inte ner sig nu i att man borde ha förstått.

Det jag håller med dig om är att tatuera över namnet med nåt annat. Single for life, män suger, eller liknande. 😉
Svar på tråden Nån som gått skilda vägar med barn mer än en gång?