• Core

Manliga förskolelärare, överreagerar jag?!

Ja, tänk om chefen är en kvinna dessutom! Hemska tanke! 

• Core
    Jess90 skrev 2024-03-14 20:50:48 följande:

Ja precis m, vet att chansen att någon av de är pedofiler är minimal men det är ändå en större chans när det är en man. Tycker det är konstigt överlag att en man ska jobba på just småbarnsavdelningen och nu är det dessutom två män..

Vi drar en gammal klassiker och kollar vad du säger. Kvinnor dödar oftare sina barn än män, innebär det att man ska låta bli att lämna kvinnor ensam med sina barn?

Du kan applicera samma retorik på allt som är fört i statistik, till slut kan du inte göra ett skit. Alla nya människor är en erfarenhet för ett barn att träffa, ju större brädd desto mer socialt kompetent kommer barnet bli som vuxen. Det betyder inte att man som förälder ska stoppa huvudet i sanden, man är uppmärksam och på alerten, men sådana som du missar istället uppenbara risker i döda vinkeln, när man gör bedömningar enbart efter fördomar. Det är ett tecken på låg intelligens och jag antar att det är svårt att klandra någon för det, men bredda ditt synsätt är mitt tips.

Så sluta välja ut vad du är rädd för, du går i blindo när det lika gärna kan vara morfar, farfar eller en moster som är faran i ett barns liv.
Svar på tråden Manliga förskolelärare, överreagerar jag?!