När sexet sakta men säkert dör ut, vad gör man då?
Det är inte fallet, men av konversationer vi haft har hon sagt att hon tror att hennes stress hade minskat om hon fick (ännu) mindre ansvar över t.ex. städning, matlagning, tvätt osv.
Så jag, som redan gjorde en del av dessa sakerna tidigare, har gjort mer och inte sett någon skillnad i minskad stress och framförallt ökad lust vilket ger mig en bild över att det inte verkar vara svaret utan att jag nu istället gör mer "bara för att".
Hade du haft samma inställning om jag var en kvinna, jobbade heltid och gjorde mer än "min del" i hemmaarbetet eller hade du då trots allt skyllt på mannen och sagt "vad är det för karl som latar sig och sen inte ens kan förmå sig att ha sex med dig?
Min gissning är det senare, men nu spekulerar jag bara...
Sen är det som Smecker skriver att hon måste visa att hon VILL ha en återgång till ett normalt sexliv, att hon är beredd att vända på varje sten för att få dig också att må bra i relationen. Att hon påstår att kommunikation i ämnet är "tjat och press" låter bara som ett sätt att få tyst på dig. Sexbristen måste ses som ett ömsesidigt problem som ska lösas. Annars är relationen hotad, det måste hon inse. Du behöver bli tydligare där.
Och absolut inte fler barn förrän sexlivet är återupplivat, tänk inte ens tanken!