• elivai

Blodprov KUB

Hej! Allihopa!
    Jag är gravid med mitt första barn & jag ska göra kub ultraljud imorgon. Dum som jag är så har jag gått in & läst provsvaret på 1177 för blodproverna & börjat analysera detta. 

Försökt söka omkring överallt & det verkar som mitt p-hcg fri betakedja ligger så lågt? Jag ser att alla andra ligger på nästan 100. Och jag har fått 18,4 IE/L

S-papp-A var 2.629 IE/L 

Nu mår jag jättedåligt och har katastroftankar. Jag skulle aldrig gått in & läst provsvaren eller börjat sökt runt. 

Finns det någon här som kan lugna mig lite? ❤️🙏

• Svar på tråden Blodprov KUB
  • elivai

om dom säger att allt ser bra ut så kommer jag släppa det, det är just Inför imorgon jag är nervös.
    tänkte om någon fått liknande siffror och som det gått bra för. 
    tack för svar ❤️

• elivai

Tack snälla för era svar. Jag är mest orolig att det inte ska vara något där. De är min största rädsla just nu!
    Vi har så länge försökt att bli gravida så det gör det väl extra nervöst på något vis. När man äntligen lyckats ❤️

• elivai
    Anonym (:)) skrev 2024-03-13 06:37:27 följande:

Jag kollade inte blodprovet. men var helt säker på att jag skulle få dåligt pga ålder (41) men fick väldigt låg sannolikhet 1/20000 på ena o 1:6500 på andra. Dom slår ju ihop det med ul. Så jag tror inte du ska bry dig alls om enbart blodprov. lycka till idag <3

Tack snälla!! det måste bara gå bra haha!!❤️
  • elivai

Uppdatering!
    Allt gick superbra, en frisk levande bebis!! 
    Fick de bästa resultatet man kunde få, sån otrolig lättnad 🙏❤️

Svar på tråden Blodprov KUB