Inlägg från: Anonym (Elin79) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin79)

Blodprov KUB

De där provsvaren kommer barnmorskan/teknikern som gör hela KUB-beräkningen att stoppa in i en matris och de behöver inte säga något alls.
    Nu har du ju redan läst dem men försök att ignorera det så länge.
    Eller så kommer du hamna i en sits där du inte kan släppa det oavsett vad som sägs imorgon. Och i så fall får du väl avgöra själv om du vill gå vidare med nipt eller om du verkligen kan släppa det och vara lugn i det resten av graviditeten. 

Jag hade inte gjort KUB igen om jag fått fler barn eftersom jag och min man tänker helt olika om risk/sannolikhet. 

• Anonym (Elin79)

Försök att ta det lugnt och så får vi hoppas att ni får bra besked imorgon. För de allra flesta går det ju bra!!

• Anonym (Elin79)
    Anonym (Li) skrev 2024-03-12 21:20:10 följande:

Jag fick uselt resultat på KUB, enbart pga blodproverna. I mitt fall betydde det dock inget negativt, barnet var friskt och graviditeten helt okomplicerad. Lycka till!

Jag fick inte uselt men dåligt och enligt BM var det blodprovet som drog ner resultatet. Sen fick vi en frisk bebis men vi gick via nipt privat för att känna oss trygga med att risken ändå var att hantera som relativt låg.
Svar på tråden Blodprov KUB