Sexig vid utgång
Jag förstår hur du menar, TS, och jag tycker att du har en poäng i det!
Om hon blir deffensiv när du tar upp det, prova att ta upp det på ett annat sätt eller vid ett annat, lugnare tillfälle?
Förklara först hur det känns för dig, vad du blir rädd för. Försök vara detaljerad och noggrann.
Jag tror inte att hon riktigt förstår/hör vad du egentligen säger, utan hon tar det som ett påhopp och blir defensiv. Kanske hon själv är osäker?
Men en sak jag tycker är dåligt med ditt råd är att han absolut inte ska framställa sig själv som rädd och ängslig.
99% av alla kvinnor tycker att sådant är avtändande och att mannen blir mindre attraktiv.
Det kan nog ibland vara så att detta sker omedvetet och i det undermedvetna hos kvinnan, särskilt hos de kvinnor som känner ett behov av att förneka att detta skulle vara sant.
TS partner visar upp det klassiska och ganska generella beteendet hos alla de kvinnor som har jättestort bekräftelsebehov och särskilt av alla dem (de flesta) som har starkt behov av att få bekräftelse av andra än sin egen partner.
Detta är i viss mån ett riskbeteende, ibland med mycket hög risk.
Om hon skulle finna TS mindre attraktiv så blir hon genast och automatiskt ännu mera öppen och mottaglig för bekräftelse och eventuell uppvaktning och dessutom inte omöjligt att hon kan komma att flytta fram sina gränser för vad som är ok vad gäller sättet att ta emot bekräftelse.