Inlägg från: Anonym (Lis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lis)

Hur tar jag mig ur relationen snabbt??

Villevikingshus skrev 2024-03-11 21:21:41 följande:

Tack snälla för era svar. Jag vet att jag behöver lämna omedelbar, det har jag även tänkt att göra. Jag är olycklig och lever sjukt destruktivt. Det ända som stoppar mig just nu är en lägenhet annars hade jag lämnat redan igår om det var möjligt. jag letar för fullt just nu och jag har även bett om hjälp av bekanta att hjälpa mig hitta en lägenhet. det viktiga för mig nu är att hitta ett förstahands kontrakt då jag inte vill flytta runt med barnen. 

jag har tidigare gjort en polisanmälan men sedan valt att inte fullfölja den vilket slutade med att den lades ned. 

jag ska absolut ringa kvinnojouren imorgon och berätta min situation och se om de kan guida mig vidare. 

tack snälla för era svar!

Hur bor ni i dagsläget, du kan inte bo kvar där?
  • Anonym (Lis)
    Villevikingshus skrev 2024-03-12 07:32:19 följande:
    Vi bor i en hyresrätt. jag tog kontakt med hyresvärden och de berättade för mig att vi måste ha bott i lägenheten i två år innan jag kan ta över kontraktet vi har i nuläget bott här i ca 1 och 4 månader.
    Vid en separation kan ju den andra parten få rätt till en hyresrätt. Men måste kanske upp i rätten för det. Ring familjerätte/rådgivningen och rådfråga.
Svar på tråden Hur tar jag mig ur relationen snabbt??