Inlägg från: Anonym (Jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaha)

    Hur bemöter man någon som vill säga N-ordet?

    Anonym (jag) skrev 2024-03-11 22:53:59 följande:
    Mot människor som själva respekterar andra ja
    Mot rasister och som själva saknar respekt för andra nej
    Jaha. Och vad får dig att tro att det inte är så  människor använder sig utav n-ordet? 
  • Anonym (Jaha)
    flygrl skrev 2024-03-11 23:23:54 följande:
    Jag är svart och tycker det är hemskt det den vita tjejen råkar ut för i klippet. Varken jag eller mina syskon eller föräldrar för den delen eller svarta vänner står för sånt där beteende. Men även om det finns svarta som är riktiga fkn svin och gör vidriga saker behöver du väl inte förolämpa oss alla. Jag hatar ingen enbart pga dess ursprung och är deffo ingen våldsam person. 😔
    Jag förolämpar inte alla. Inte mitt problem att ni alla relaterar och ska sätta er själva in i det där.

    Det är som att jag skulle rökt en gås och sen tar åt mig för att någon kallar Anders pundare för att han precis har skitit över mattan och har krossat någons TV. 

    Mitt flöde på twitter är fullt just nu av black on white violence, där svarta garvar för att något missfoster håller på att misshandla vita så dom hamnar i full koma.. 

    Att säga N-ordet nu är ingenting jag har gjort förr, och anser att är någon schysst så är det inget man bör göra. Men kollar jag nu på när och hur folk använder det, så inser jag ju också att det alltid bara används just i självförsvar...
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-11 23:49:18 följande:
    Om du röker på så ÄR du ju en pundare och då är det inte mer än rätt att man kallar dig för pundare oavsett om det är direkt eller indirekt.
    Du är ju dum i huvudet på riktigt ju.. 

    Du fattar alltså inte att jag inte tar åt mig av att ägaren till huset skäller ut Anders för att Anders inte klarar av att bete sig?

    Du anser alltså att jag ska ta åt mig också, och ställa mig upp och bråka med ägaren som skäller ut Anders.. För vi sitter ihop på något vänster?..
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-11 23:49:18 följande:
    Om du röker på så ÄR du ju en pundare och då är det inte mer än rätt att man kallar dig för pundare oavsett om det är direkt eller indirekt.
    Fucking retard, jag sitter inte direkt ihop med Anders i navelsträngen så är knappast mitt fel om Anders är ett missfoster som inte kan bete sig. 

    Men du tycker alltså att då både Anders och jag är vita och vi båda rökte gås med polaren, så ska också jag ta åt mig? 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 00:12:45 följande:
    Nä du har nog käften fastsydd med anders röv.

    Om anders öppnar käften och kläcker ur sig raistiska ord så är han en idiot, om du gör likandant är du en idiot du med, om du inte gör det så är du inte en idiot. Så jävla komplicerat kan det väl inte vara även för en pantad nolla som du?
    Så du är en idiot? Det är okej för dig att kalla andra för idiot och rasist hela dagarna. Men jag får inte kalla dig för idiot tik.. Neger eller Blatte? 

    Det är precis så ni vill att det ska bli, så vi vita civiliserade inte får lov att säga till er när ni skitar ner precis varenda jävla ställe med era idiotiska beteenden. 

    Nu är jag ju helt övertygad om att du är en av världens största betahane, eller en pantat jävla vänster idiot tik...

    Men då får ni ju skylla er själv när någon kallar er för grejer, om ni tror att ni sitter ihop med den och jämnt ska låtsas bli så jävla sekundärkränkt..

    Du förstår ju inte ens vad det är man säger till dig. Så den dumma är ju du?
  • Anonym (Jaha)
    flygrl skrev 2024-03-11 23:23:54 följande:
    Jag är svart och tycker det är hemskt det den vita tjejen råkar ut för i klippet. Varken jag eller mina syskon eller föräldrar för den delen eller svarta vänner står för sånt där beteende. Men även om det finns svarta som är riktiga fkn svin och gör vidriga saker behöver du väl inte förolämpa oss alla. Jag hatar ingen enbart pga dess ursprung och är deffo ingen våldsam person. 😔
    Du kan ju ta en titt på det här. Och berätta för oss "mindre vetande och svenska vita människor" vad det är som vi ska "notice"?

    twitter.com/LaurenWitzkeDE/status/1767246032461783417

    En ren lokal? 
    Inga barn som skriker?
    Normala samtalstoner? 
    Inga som håller på att hoppa i alla soffor?
    En trevlig atmosfär?
    Och ingen som försöker ha ihjäl en? 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Steven) skrev 2024-03-12 00:47:31 följande:
    sen så förstår jag inte varför man ska använda ett ord som andra tar illa vid av. Vi lever väl ändå i ett civiliserat samhälle.
    Gör vi? Är det därför vi har mest skjutningar i hela jävla Europa? 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 00:52:29 följande:
    Och vad har det med N ordet att göra?

    Vad har rena lokaler, samtalston och allt annat irrelevant skit du drar upp med N ordet att göra öht?
    Låt henne svara..

    Jaha, vet du inte det..? Vilken pantad jävla nolla du faktiskt är. 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 00:52:29 följande:
    Och vad har det med N ordet att göra?

    Vad har rena lokaler, samtalston och allt annat irrelevant skit du drar upp med N ordet att göra öht?
    Jag har citerat dig innan här. Du kan fortsätta o svara på det. Vi vill se om du är mogen nog att klara det?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 01:01:14 följande:
    Jaha så du vill inte svara på vad det har med N ordet att göra... ok då vet vi det
    Det var henne och inte dig jag fråga.. Eller är det ett sånt där tillfälle där ni sitter  connectade i navelsträngen igen så man inte riktigt vet vem det är man frågat? 

    Du har redan ett uppdrag... Och det är att ge svar på det inlägg jag citerade dig med. Annars vet vi att du inte har något svar och är ute efter att bråka bara. Och det gör ju dig inte så jävla smart som du verkar tro att du egentligen är. 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Steven) skrev 2024-03-12 01:03:26 följande:
    Varför inte bara kalla alla för puckon i så fall? Eller idioter? Eller kukhuvud? Eller n-ordet för all del. Vilken ociviliserad gärning som helst egentligen. Skjutningarna kanske försvinner då med din logik?
    Men va? Vi får ju inte säga sånt nu då vi som du säger "är så jäkla civilicerade..." och då har ju skjutningarna också ökat..
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 01:06:47 följande:
    Sluta slingra dig det var DU som drog upp en massa skitsnack om rena lokaler och samtalston. så jag frpågar igen... vafan har det med N ordet att göra?
    Sluta tro att det var dig jag frågade när det ens var dig jag frågade. Du kan sluta låtsas som att det var dig jag fråga. För det hennes svar jag ville höra.
    För svar och så det verkar ju liksom du inte någonsin sitta med. Det är bara massa krav. 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 01:08:18 följande:
    Enligt din logik så är det ju helt ok att använda N ordet för då får vi ju rena lokaler och fin samtalston... då borde ju det gå att använda på allt eller?
    Jag tror att dom lokalerna är just så fina för det finns ingen där som behöver använda sig av n-ordet. 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 01:11:09 följande:
    Haha vilket jäkla skitsnack... du drar upp en massa irrelevant skit och nu sitter du hör och slingrar dig som en mask på en metkrok...snacka patetiskt.
    Ska komma från dig som inte ens kan svara på ett inlägg utan måste hoppa och byta ämnen och tro att det är du som skrivit alla.. Citerade dig innan, du kan ju ta dig tid och läsa det och se om du har hjärnceller nog att kunna besvara det. Annars vet vi ju att det är vad som fattas. 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 01:13:04 följande:
    Jaha så N ordet löser alltså inga problem... ja men dåså då är det ju jävligt onödigt o använda den öht
    Jaha, och Hur vet du det? 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 01:14:42 följande:
    Ehm det var inte jag som började babbla om lokaler och samtalston... det var DU.
    Och när du ombeds förklara vad det har med N ordet att göra så sspenderar du X andtal inlägg med att snacka skit men inget svar på frågan Tomte
    Jag frågade hon om hon kunde svara på vad han mena med det där? Det var alltså inte dig som någon fråga. Även fast du tror att du delar navelsträng med alla.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Jaha) skrev 2024-03-12 01:15:34 följande:
    Jag frågade hon om hon kunde svara på vad han mena med det där? Det var alltså inte dig som någon fråga. Även fast du tror att du delar navelsträng med alla.
    Jag tror att hon Svarar på den frågan när hon känner för och har tid att svara på det. Jag har inte bråttom alls. Men det känns ju mest som att du bara spammar i ett desperat försök att förtrycka henne till att inte svara på någon fråga? 

    Det är rätt så konstigt det. Ska du leka mamma höna? 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jag) skrev 2024-03-12 01:16:49 följande:
    DU skrev precis det. Lokalerna vart ju tydligen fina utan N ordet, mao ett totalt onödligt ord.
    Anonym (Jaha) skrev 2024-03-12 01:10:43 följande:
    Jag tror att dom lokalerna är just så fina för det finns ingen där som behöver använda sig av n-ordet. 


    Du missförstår!

    Det finns alltså inga N-ord där som beter sig som ett N-ord och därför har dom nog aldrig haft något behov att kalla något n-ordet där. Och det är därför det är så rent och fint och bra. Nu får vi se hur länge det varar. För nu har nämligen den första n-ordet beträtt den marken och sett hur jävla fint det är. 
  • Anonym (Jaha)
    flygrl skrev 2024-03-12 20:43:42 följande:

    Asså jag relaterar absolut inte till våldsamma hänsynslösa svin bara för dom är svarta dvs. jag känner ingen samhörighet med dom och/eller tar dom i försvar. Att man uttrycker ilska och avsky mot såna personer är inget jag ifrågasätter men däremot om man gör det på ett sånt sätt som träffar alla svarta.
    Jag är medveten om problemen med svart ghettokultur och black on white violence (och black on black violence!) och tar avstånd från det. Mind you!


    Du verkar ju också medveten om det finns svarta som är sjyssta och vettiga och som man därför inte bör säga nedlåtande saker till. Jag har utsatts för rasism och våld av både somliga vita och andra men är noga med inte lägga kollektiv skuld på dessa etniska grupper.


    Dom allra flesta vita jag mött i mitt liv har inte behandlat mig illa och jag vill inte att min ilska och avsky ska drabba dom. Är det verkligen så svårt att förstå? 😮


    Så hur påverkar det dig om jag säger att Tyrone från USA är en jävla n-ordet när han hoppar i huvudet på civila som ligger ner då? Något som ofta görs i symbios med 20 av hans brorsor och gärna 1 mot 20?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur bemöter man någon som vill säga N-ordet?