• Anonym (Dömd)

Ni som suttit i fängelse - SE HIT!

Hej! Vill börja med att säga att det va svårt att hitta rätt kategori för denna tråden så den fick hamna här.

Jag är dömd till fängelse o kommer sitta i 18 månader om inte hovrätten säger annat. Jag försöker att inte deppa ihop för mycket och vill gärna ha svar från er som har positiva erfarenheter av fängelsestraff, det kan vara precis vad som helst. Berätta gärna hur eran tid va på insidan.

Eftersom att jag är kvinna så föredrar jag svar från kvinnor då det kan skilja sig åt mellan anstalterna men män får såklart oxå svara.

En praktisk fråga oxå.. ni som har hyresrätt, fick ni hyra ut i andra hand när ni satt inne?

Trevlig Lördag :)

• Svar på tråden Ni som suttit i fängelse - SE HIT!
  • felicityporter

Jag har aldrig suttit i fängelse men känner några som gjort det men vet dessvärre inte så mycket om praktiska detaljer. Vill bara önska dig all lycka och jag hoppas och tror att allt löser sig för det bästa för dig! ❤️

• Anonym (R)

Om du får hyresrätten uthyrd så länge så är ju något positivt att du sparar mycket pengar på hyran. Å andra sidan kan man ju inte jobba heller. Knepig situation 

• Anonym (Flashback)

Du kanske får fler svar om du ställer samma fråga på Flashback. Jag misstänker att det finns fler som varit i din situation i det forumet. 

• Anonym (Dömd)
    Anonym (Flashback) skrev 2024-03-09 21:37:25 följande:

Du kanske får fler svar om du ställer samma fråga på Flashback. Jag misstänker att det finns fler som varit i din situation i det forumet. 

Haha bra tips, det har du nog rätt i :) Men jag har iofs fått intrycket av att det är väldigt blandat med människor på denna sidan.
  • Anonym (Ps)

Vad ska du sitta inne för?

• Anonym (Adidas-riddaren IV)
    Anonym (Flashback) skrev 2024-03-09 21:37:25 följande:

Korrekt.
  • Anonym (Vår- 24)

Hej!
    Känner individer som gjort det. För kortare period betalade socialtjänsten hyran, lägenheten stod tom. 
    Tänker att du behöver ringa socialtjänsten och kolla vilka regler som gäller i din Region. Tänker att det inom rättsväsendet även bör finnas någon som kan vägleda dig i denna fråga.
    Annars borde du kunna få ett intyg som gör att du kan hyra ut i andra hand den perioden. Det kan ju även hända att du ej sitter 18 månader utan tex. sista månaderna har fotboja eller annan utslussningslösning och kan vara i din bostad inför frigivning.

Svar på tråden Ni som suttit i fängelse - SE HIT!