Så besviken på jobbet
Det var en tråkig upplevelse du fick. Men du fick erfarenhet av hur arbetslivet kan se ut, och du lärde dig hur kollegor kan vara.
det du upplevde är tyvärr inte ovanligt. Risken finns att du kommer att få uppleva detta igen. Jag tycker att du ska berätta precis allt som hände både till din lärare och till den som är ansvarig för äldreboendet du arbetade på.
Så här ska det inte gå till. Du blev utnyttjad. Tro aldrig att det är något fel på dig. Det är dina kollegor det är fel på.
De är lata skamlösa och bittra människor. Egentligen vill de inte arbeta med det de gör, men de inser att de aldrig kommer att komma därifrån.
Med en sådan som dig på avdelningen kommer de att framstå som just så de är. De saknar moral. Sådana människor kommer du att träffa många gånger på nästan alla platser du kommer att arbeta på.
Man har två val. Bli likadan eller säga ifrån DIREKT och meddela chefen. Om chefen inte löser problemet är det en dålig chef och dåliga kollegor. Det är inte en bra arbetsplats. Du kommer inte att trivas där, du kommer aldrig heller att bli omtyckt av dina kollegor.
jag jobbar inte inom vården men jag förstår precis vad det var som hände. Även jag har varit ung och praktiserat.
prata även med dina föräldrar. Fråga dem om råd. Jag tycker att du kan skriva en insändare i lokaltidningen.
man kan vara anonym för tidningen får inte avslöja vem som skrivit insändaren.
så som du blev bemött ska ingen bli bemött absolut inte en ung tjej på sin praktik.
du är mycket bättre än dem. Du har livet framför dig du har möjligheter, dessa kollegor har inget att se fram emot och livet har de bakom sig. Tänk på det.