Sverige är med i Nato!
Vad har alla för tankar och känslor om att Sverige har gått med i Nato? Skriv av er lite här om ni vill.🙂
Vad har alla för tankar och känslor om att Sverige har gått med i Nato? Skriv av er lite här om ni vill.🙂
Personligen, är jag inte dugg rädd för ett krig. Rent sett ur
ett egoistiskt perspektiv. Är jag inte rädd för döden.
Jag har inget att förlora. Inget jag håller kärt. Har ingen familj, jag behöver
känna oro över. Ingen man, inga barn. Dom kommer aldrig åt mig.
Och kan inte heller skapa någon rädsla i mig.
Dessutom tycker jag det här landet visat, att vi hatar varandra. Det föraktet
man uppvisar för vissa samhällsgrupper. Säger allt. Blir väldigt lätt att inte bry sig om andra. Det är alldeles för lätt att inte bry sig i Sverige. Vi saknar den gemenskapen som många andra länder här.
Mest stake hade varit att i världsnyheterna gå ut och säga att sverige med ena handen på bibeln lägger ner sitt militära försvar och att vi sätter vår tilltro till den högre makten istället
Krig leder bara till misär så bättre att satsa pengarna på att bygga idealsamhället och bli ett föredöme för övriga världen
Bättre skolor där ungar kan utvecklas,trivas och sysselsätta sig hela dagen från kl0800 till 2000, incitament för många fler små jordbruk där det finns nån slags civilplikt. Folk får inte tappa kontakt med naturen, stabil energiförsörjning=fler små kärnkraftreaktorer
Har ett land stabil energitillförsel lockas fler företag, idag får vissa städer tacka nej till nyetableringar pga för lite energi
Ny istid/brinnande skogar är förmodligen en större risk än kärnvapenkrig i det korta perspektivet
Personligen, är jag inte dugg rädd för ett krig. Rent sett ur
ett egoistiskt perspektiv. Är jag inte rädd för döden.
Jag har inget att förlora. Inget jag håller kärt. Har ingen familj, jag behöver
känna oro över. Ingen man, inga barn. Dom kommer aldrig åt mig.
Och kan inte heller skapa någon rädsla i mig.
Dessutom tycker jag det här landet visat, att vi hatar varandra. Det föraktet
man uppvisar för vissa samhällsgrupper. Säger allt. Blir väldigt lätt att inte bry sig om andra. Det är alldeles för lätt att inte bry sig i Sverige. Vi saknar den gemenskapen som många andra länder här.
Ni som säger att Svenska unga män kommer skickas till andra länders krig. Har ni nått exempel på ett enda Nato-land som blivit anfallet av främmande land hittills?
Sett ur ett annat perspektiv som nog inte är så populärt så för bortskämda svenskars del kan det vara bra med Nato så folk får vakna lite. Vi har varit förskonade från krigets alla fasor i så många år att väldigt många människor blivit kalla, hårda, cyniska, konspiratoriska och fruktansvärt bortskämda. Höjden av kränkthet är att ta ett vaccin typ. Hallå är det nån hemma i skallen? Vem fan bryr sig om ett vaccin när krig pågår runt hörnet.
Nato har kommit som en fläskläpp och det var banne mig på tiden. Sluta gnäll och inse att världen består av betydligt farligare saker än bensinpriserna, vaccin, och vem som vinner mellon.
Sverige har aldrig varit neutralt. Nånsin. Sluta hyckla.
Toppen!! 👍 Vi firade med Champagne igår och följde det hela på SVT Play.
Skönt att det äntligen är i hamn. Vi är med i NATO.
Nu är nästa steg att byta till Euro , så vi får en stabil valuta.
9/11, Främmande land? Vilket land var det?
Afghanistan var ju inte en artikel 5 eller hur?