Inlägg från: OlgaElvira |Visa alla inlägg
  • OlgaElvira

Sverige är med i Nato!

NyfikenNicke skrev 2024-03-07 22:31:05 följande:

Det känns tryggt. Anledningen är att vi bara är rustade för försvar. Att vi får mer valmöjligheter och hjälp utifrån nu är bara positivt. 

Läget i världen förändrades raskt i och med invasionen av Ukraina. Jag inser att vi behövde förändra vårt förhållande till andra stater. Men jag saknar den devis som gällt under hela mitt liv hittills. Alliansfrihet i fred för att kunna vara neutrala i krig. Just detta kunna vara, kändes viktigt. Eller rättare sagt jag saknar den värld som var då.
  • OlgaElvira
    NyfikenNicke skrev 2024-03-08 06:26:09 följande:
    Det gör inte jag. Den värld som har varit i över 20 år nu har mera påmint om ett dårhus... Äntligen är det jag som kommer att sova tryggt.

Tio gånger bättre blir det att se alla som gråter om det här nu över twitter om man vet hur dom har betett sig under åren och att precis varenda en är kommunist.
    De senaste 20 åren, det stämmer väl att det varit mycket som gått snett under den perioden, alltså sedan 00-talet. Jag har ett lite längre perspektiv än så, flera decennier lämgre.
  • OlgaElvira
    NyfikenNicke skrev 2024-03-08 09:03:38 följande:
    And? Samhället hade varit tryggare just nu utan hippies..
    Hippierörelsen som florerade i slutet av 60-talet hade i stort sett ingen påverkan på politik. Alla deras frågor för bort i haschdimmorna. Kvar blev klädmode, fri kärlek och vegetarisk livsstil.
Svar på tråden Sverige är med i Nato!