Anonym (St) skrev 2024-03-11 15:02:15 följande:
Om jag sätter mig utanför min ? känslobubbla? av att känna mig avvisad pga inget sex, så kan jag tänka: va fan jag har ju knullat flera tusen gg med min fru, hur kan jag vara så känslostyrd så jag funderar på att sätt allt på spel ( våra släkten har flätats samman, vi har fler utflugna barn, släktena firar helgerna tillsammans, vi har sommarhus, bilar, båtar, företag , stor våning, mm) jag borde kunna stå över att känna mig så avisad när jag inte får ligga, o jag borde vara mer stoisk o stark o ha bättre koll på känslorna o inte börja fantisera om otrohetsaffärer eller uppbrott som man inte kan överblicka konsekvenserna av,, o om jag ser detta utifrån min frus perspektiv, om hon inte vill ha sex med mig ( hon verkar absolut vilja leva med mig, tror trygghet är viktigt) så borde hon kunna acceptera att jag knullar med någon annan kvinna, detta från hennes sida : nej till sex, o stor frustration o ilska vid förslag om sex utanför äktenskapet är att vara både ogenerös ologisk o mycket känslostyrd,,kanske borde hon inse det ologiska o acceptera att jag ligger utanför äktenskap,? Samtidigt hur svårt är det att ligga med någon?även om man inte är nyförälskad? Jag skulle kunna knulla med varannan kvinna jag möter på gatan,,,?
Du måste välja endera nöja dig med vad du har och hoppas på att din fru också är det.
Eller så öppnar du upp för en relation utanför äktenskapet och hoppas på att din fru accepterar detta. Tror inte på att din fru ska lösa detta åt dig