• Hjelm

Otrogen? Frun säger nej till sex

Självklart är du otrogen om du går bakom ryggen på henne och ligger med andra i hemlighet. Hur kan det ens vara en fråga.

Det kan knappast komma som en chock för henne att du är sexuellt frustrerad, och situationen är ohållbar som den är. Du har därför inget att förlora på att lyfta frågan om en öppen relation. Antingen är hon okej med det, eller så är hon inte det och då får ni skilja er.

Min gissning är dock att även ett öppnande av relationen skulle leda till skilsmässa till slut. Det brukar bara fungera om det är något som båda faktiskt VILL från början, och inte en desperad åtgärd för att "rädda" nåt som redan är dött.

• Hjelm
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 09:06:18 följande:

Jo jag menar : eftersom vi i princip inte har en sexuellrelation, så är jag verkligen ? otrogen? då hon ju faktiskt sedan länge har avslutat den? 

Tror du verkligen på det själv?
  • Hjelm
    Anonym (A) skrev 2024-03-08 18:23:27 följande:

Man får utgå från att ni inte gick in i er relation med löfte om celibat. Så om hon stängt igen butiken har hon brutit kontraktet. Orimligt att du skulle finna dig i ett ofrivilligt celibat du inte valt själv.

De gick förmodligen in i äktenskapet med löftet om att vara varandra trogen, dock...

Med det sagt håller jag helt med om att det är ohållbart att aldrig mera ha sex tillsammans, men då får man vara ansvarsfull och respektfull nog att ta upp det problemet och diskutera hur man löser det eller om det är dags att skilja sig. Det handlar trots allt om en människa som man en gång var beredd att dela hela livet med. Att vara otrogen är för ryggradslösa fegisar.
  • Hjelm

Skulle din fru ha dig "helt i sin makt"? Hon vet ju inte ens vad som är i görningen. 

Det är ju precis tvärtom. Det är DU som väljer att gå bakom ryggen och vara otrogen. Du tar all makt i den här situationen utan att involvera henne. Du har valt ett sätt att hantera ert problem utan att hon varken får veta eller vara med och bestämma om vilken väg erat förhållande ska ta.

Det är 100 procent du som tar makten.

• Hjelm
    Anonym (Sexglad) skrev 2024-03-09 20:31:09 följande:
    Hon har ju redan bestämt att hon inte vill ha den delen av honom.
    Min älskare är jätteledsen över att sambon dissar honom igen och igen.,
    Hade min sambo under flera år inte velat ha sex med mig och heller inte visat intresse för att lösa de problem vi förmodligen har som gjort att det blivit så, då hade jag insett att kärleken är död och att det inte finns något värt att rädda. Samt att inga relationsproblem kan räddas genom att ligga med andra. Jag hade separerat, räddat oss båda från olycka och dessutom haft ett rent samvete. 

Andra sviker och bedrar men gråter ut hos sina älskare och tycker att det är dem det är synd om.
Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex