Inlägg från: Anonym (GM) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GM)

Otrogen? Frun säger nej till sex

Jag bortser från frågor om er relation fungerar i övrigt, men jag tycker det är en intressant fråga du ställer - teoretiskt - ifall hon "äger" din sexualitet.

Jag har inte tänkt på det så tidigare men om hon vill vara tillsammans med dig och samtidigt inte vill att du liiger med någon annan + inte vill ha sex själv, då blir det ju så att din sexualitet är inlåst hos henne, vilket troligtvis inte fungerar för dig.

Om hon istället kan tänka sig att du ligger med andra så kan ni kanske behålla ert förhållande intakt medan båda parter får sitt behov tillgodosett. Kan dock tänka mig att detta är vanskligt att genomföra i praktiken, när känslor kommer till.

Det alternativet du tar upp med otrohet skulle tillgodose dina sexuella behov men vara förknippad med stor risk att såra din fru och skuld om du har ett samvete. Inget jag skulle rösta på, men läser man i detta forum finns det ju många som lyckats.

Sista alternativet är väl försöka gå till botten med problemet och diskutera det, och om ingen av lösningarna ovan fungerar får man väl gå skilda vägar.

Vet inte varför jag rabblade upp alla alternativ, de vet ju TS om, men jag tycker det är svårt att förvänta sig sexuell monogami från sin partner om man själv inte vill ha sex. Inget man brukar ta upp i vigsellöftena men om någon hade sagt "vid altaret" att om X antal år kommer ni sluta ha sex mer än1gg/år - hade du gift dig med denne då?

Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex