• erikaABC

Varför nedlåtande!?

Fint att flickan får ha dig i sitt liv.
    Jag tänker lite att du får en av de baksidor som finns i föräldraskapet: Vi fullständigt översköljs av "goda råd". Alla ska ha synpunkter på vad man gör och inte gör med sina barn. Jämt. Oombedda. Det finns mycket oro i att vara förälder och den pyser ut lite överallt, så ibland är det kanske att man bara kan överse med att folk blir överväldigade av oro.
    Jag har inga råd för hur dessa råd ska försvinna. 
    Ibland får man bara ignorera.
    Är det en god vän som du vill fortsätt ha en bra relation med får du säga något. Typ , Det gör mig ledsen att du inte vill dela glädjen över att jag nu har ett barn i mitt liv.  
    Så att de får lite respons på hur deras beteende landar hos dig. Förhoppningsvis kanske de ändrar sig lite och tänker sig för

• erikaABC
    Gatekeeper skrev 2024-03-07 10:41:42 följande:
    Tack snälla! Jag har sagt ifrån flera gånger.
    Sen måste jag säga att dom gånger som vi träffats så har dom varit fina mot henne.
    Finns det lite avundsjuka med i bilden? 
    Dessa kvinnor har fått mycket av din tid och uppmärksamhet. De kanske omedvetet är lite oroliga över vilken plats de kommer ha i ditt liv om du har en så viktig relation i ditt liv som en dotter? 
    Roligt att höra att de är fina mot henne när ni träffas.
  • erikaABC
    OlManH skrev 2024-03-13 07:23:46 följande:

Din "extring" kanske är en av få fina ungar.
    För de flesta så är extringar bajskletande utmaningar man får stå ut med om man vill va med den personen man älskar.
    Är väl bara för dig att va glad att du fått en dotter. För din del så är det väl ungefär som att du adopterat. Fint att du engagerar dig och grattis till dig för att din extring är en fin/bra unge.

Hur går det? Är barnet mer hos sin pappa nu?
  • erikaABC
    OlManH skrev 2024-03-13 10:40:27 följande:
    Låter helt klart som att du är bortskämd 😄 Gott att höra att det fortfarande finns såna ungar!
    Min erfarenhet är en "extring" som har den dåliga vanan att stoppa allt han pillar "från" kroppen i munnen. Allt från snor till bajs 🤢 Grabben är 10..
    Noll omtanke. Senaste veckan har grabbens mamma legat sjuk (magsjuka). Inte en gång har han frågat om han kan hjälpa henne med något, typ ett glas vatten.
    Enda kommentaren mamman fick va igår när hon va piggare: "Bra att du är piggare idag så du kan köra mig till ....".
    Om vi äter middag vid 17:00 så säger han att han inte är hungrig och vägrar äta.
    5 minuter efter att vi plockat av bordet "dör han av hunger" och måste ha mat NU!!!
    Det går ca 3 byxor om dagen eftersom han fortfarande väljer att kissa/skita på sig istället för att gå på toaletten om han är "upptagen" med att leka eller se på tv.

Så ja, du har dragit vinstlotten och det är bara att gratulera! 😅

För att svara fröken Erika så ja, 50/50 nu.
    Siktar på att grabben ska bo 100% hos sin far om några år 👍
    Vill även mamman att sonen inte ska bo hos henne? 
    dvs om sonen är hos pappan 100%
Svar på tråden Varför nedlåtande!?