Gatekeeper skrev 2024-03-07 11:09:07 följande:
Det finns ytterligare en sak som provocerar samma personer. Främst tjejer.
Jag var som sagt ett maskrosbarn och har haft väldigt svårt med tillit gentemot andra människor. Jag har sedan jag varit liten sökt mig till djur och funnit min trygghet och vågat ge min kärlek till dom. Därför har djur alltid varit otroligt viktiga för mig och när någon av dem går bort så sörjer jag mycket hårdare än när en släkting går bort. Det kan man tycka vad man vill om, men så är det bara.
Jo, det som av någon anledning är väldigt provocerande är att jag kallar mig "pappa" till alla mina djur. Efter alla år så skapar det fortfarande diskussioner där jag förväntas göra avbön och erkänna att jag inte kan vara pappa till djur.
I början försökte jag förklara att det knappast handlar om att jag tror att jag är djurets biologiska far. Nu har jag slutat med det och tycker istället att det är ganska underhållande att istället kunna ta det lite längre bara för att det hela känns så fånigt!
Folk tycker så förbannat mycket. Jag brukar tänka att ju starkare åsikter de har om mitt liv, desto mindre bryr de sig om eller gillar sitt egna. Det kanske inte alltid stämmer (även om jag tror att det ligger en del sanning i det), men det hjälper för att skaka av sig folks åsikter.
Själv har jag aldrig velat ha barn. Jag lever sedan många år med en man som känner likadant, som tur är. När jag beskriver oss som en familj provocerar det många oerhört. Många som vill tillrättavisa mig och säga att vi inte är en familj för att vi inte har barn. Själv kan jag inte för mitt liv förstå varför man anser sig ha rätt att bestämma hur någon annan får definiera sin familj.