Inlägg från: honutannick |Visa alla inlägg
  • honutannick

Flickor (7-9år) från skolområdet skrattar åt mig när jag hämtar mitt barn från förskolan.

Undrar också vad Rockärbäst tillför...

Ts, jag tror inte att du ska ignorera, istället så var rak, när dom springer fram och fnissar så fråga helt enkelt "är det mig ni skrattar åt?" Svaret kan ju bli lite vad som, men dom säger säkert "nej, det var något annat" och då kan du svara "ok, vad bra, det kändes som det och ni vet väl att det inte är snällt att skratta åt andra" eller något liknande, samma sak om dom faktiskt svarar "ja, din jacka ser så rolig ut" 

Jag minns när jag hämtade min dotter från förskoleklassen och det var en pojke med en rosa nalle i hennes klass, några större barn gick förbi honom och skrattade och frågade om han var en bebis eller en tjej, jag var precis på väg att ryta ifrån när pojken själv sa "det där var INTE snällt att säga!" Dom var väl 3-4 tjejer och de sa direkt förlåt (jag stod så att de inte såg mig annars hade dom nog inte sagt något till honom alls) barn gillar att retas men förstår inte hur det tar på andra människor, därför tycker jag att det bästa är att man är tydlig och markerar vad som är ok eller inte

Svar på tråden Flickor (7-9år) från skolområdet skrattar åt mig när jag hämtar mitt barn från förskolan.