Mandel skrev 2024-03-07 15:14:25 följande:
Du hade säkert fått en annan respons om du skrivit att JAG upplever ditten eller datten. JAG känner si eller så. JAG har blivit vad det nu är du blivit. Och med frågan - Är det någon mer som haft/upplevt det som jag råkat ut för? Varför ens blanda in kön i frågeställningen?
Felet du och många andra män gör här är att ni klumpar ihop alla individer till 2 grupper baserat på kön istället för att ta till er att alla män tänker inte likadant likväl som alla kvinnor inte heller gör det.
Det skrivs ex att kvinnor förtrycker män. Män är ensammare än kvinnor osv.
Skriv jag blev förtryckt av min syster eller jag är väldigt ensam. Då hade du fått alla möjliga bra och användbara tips på hur du ska tackla din syster och hur du kan komma ut ur din ensamhet.
Men när man gör det till en könsfråga och enkom att handla om sex och tror att man själv skulle må bättre i sin ensamhet om man minsann vet att andra av det motsatta könet också mår dåligt i sin ensamhet - ingen får ligga oavsett kön. Önskar man andra olycka är man tyvärr inte en frisk individ - och det oavsett kön!
Varför inte försöka skapa gemenskap och förståelse tillsammans med andra individer i samma situation och med samma upplevelser oavsett kön på individen? Eftersom det finns både män, kvinnor och hen som inte har sex, som inte har vänner, som lider av psykisk ohälsa, som är arbetslösa osv.
Sök stöd i människor i liknade situation och sluta se det som en könsfråga när det är en människofråga.
En idiot är en idiot oavsett kön, sexuell läggning, religion, hudfärg, politisk tillhörighet osv.
För att det är en könsfråga. Det finns de som låtsas som att det inte är det.
Intressant att du nämner förståelse. Just det som det är bristvara på om män visar minsta tecken på svaghet eller att må dåligt. Jag tror många män skulle ha en ljusare syn på livet och kvinnor om kvinnor lugnade sig lite och var lite schyssta.