-
Och då får man påstå att kvinnor ska ändra sina val.Anonym (Hepp) skrev 2024-03-12 07:45:25 följande:Håller med om allt. Nej, ni män som är som TS ska inte vara i förhållanden, ni är direkt giftiga för en partner. Om det är så att ni är singlar så fungerar selektionen som den ska, naturligt och sunt att andra väljer bort er. Gener som inte gagnar flocken människor ska inte föras vidare.
-
Och det är inte bara du som får ha en åsikt vad som är bra eller dåligt.Anonym (Hepp) skrev 2024-03-12 07:45:25 följande:Håller med om allt. Nej, ni män som är som TS ska inte vara i förhållanden, ni är direkt giftiga för en partner. Om det är så att ni är singlar så fungerar selektionen som den ska, naturligt och sunt att andra väljer bort er. Gener som inte gagnar flocken människor ska inte föras vidare.
Man får du ha en annan åsikt över det som du säger -
Och då kan man säga att kvinnor blir valbara om de ändrar på sig själva.Anonym (???) skrev 2024-03-12 07:43:25 följande:
Jag ser en återkommande trend bland männen i sådana här trådar. "Kvinnor ska välja män de inte vill ha för att det ska bli rättvist. "
Det dyker spontant upp ett helt gäng frågor i mitt huvud.
Varför ska inte männen steppa upp och bli "valbara"?
Vad är det för orimliga krav män anser att kvinnor har på dem?
Om nu männen är på en så låg nivå att kvinnor inte vill ha dom utan bara ska ha sex för att vara snälla, hur bra relationer tror män att de kommer ha i dessa fall? Varför finns absolut 0 intresse i att ta reda på varför kvinnor inte vill ha dem? Självrannsakan? Vill man inte vara en person som andra vill vara kring? Det gäller ju inte bara en sexuell relation utan ens kontaktnät i stort.
Jag vet många kvinnor som aktivt jobbar med sig själva - i allt från fysisk hälsa till personlig utveckling. Varför finns inte det intresset hos dessa män?
Skulle en sådan man tacka ja till en kvinna som han absolut inte vill ha, som är "på samma nivå" som honom?
Något som jag utgår från att de allra flesta förstått, både män och kvinnor, är ju att man behöver vara ödmjuk inför vad man själv bidrar med. I alla typer av relationer. Är du en trevlig person att ha att göra med? Bidrar du med positiv energi eller suger du energi? Har du humor? Tar du hand om dig själv? Kan du erbjuda stöd, visa empati och ställa upp när det är tufft? Har du ambitioner i livet? Är man kompatibla när det kommer till hur man visar uppskattning, sexuella preferenser osv. Har man samma mål, visioner och grundvärderingar i livet? Det finns en hel del som ska klaffa, mer om man är ute efter något långvarigt men även vid ONS. Tar alla ansvar för sig själva så bör det dock inte vara direkt svårare varken för kvinnor eller män att träffa någon.
Det är tillåtet att påstå att olika män ska väljas bort.
Då får man ha en åsikt över hur kvinnorna ska vara för personer -
Och man kan då vilja att abortgränsen ändras.Anonym (Hepp) skrev 2024-03-12 07:45:25 följande:Håller med om allt. Nej, ni män som är som TS ska inte vara i förhållanden, ni är direkt giftiga för en partner. Om det är så att ni är singlar så fungerar selektionen som den ska, naturligt och sunt att andra väljer bort er. Gener som inte gagnar flocken människor ska inte föras vidare.
-
Och då handlar det inte om dålig empati då syftet är inte att man ska respektera andra människor.Anonym (Hepp) skrev 2024-03-12 07:45:25 följande:Håller med om allt. Nej, ni män som är som TS ska inte vara i förhållanden, ni är direkt giftiga för en partner. Om det är så att ni är singlar så fungerar selektionen som den ska, naturligt och sunt att andra väljer bort er. Gener som inte gagnar flocken människor ska inte föras vidare.
Du hänvisar till fortplantning och det skulle vara bra. -
Och det skulle ju handla om fortplantning påstår olika personer.Agda90 skrev 2024-03-12 07:19:30 följande:
En man med åsikter som TS är bara avtändande, osmakligt, nej äckligt.
Män har haft tmakt och kvinnor har fått kämpa sig till någon form av jämlikhet. Om ni inte kan historia så borde ni gå tillbaka till skolan!
Nu har vi här (om man ska ta TS seriöst) någon form av kränkt man som inte får som han vill och då drar han igång ett skitnsack om hur kvinnor banne mig ska sättas på plats.
Du är pinsam TS!
Alla människor, oavsett kön, ska ha rätt till sin egna kropp. Alla kan säga nej till sex. Kön spelar ingen roll.
Ni som stör er på kvinnor som säger nej. Hade ni velat att hon ställde upp för husfridens skull? För i så fall kan man jämföra er direkt med våldtäktsmän.
Jag behandlar min partner med respekt och kärlek. Han gör detsamma med mig. Och att vi gör rätt har jag kvitto på i form av 24 år lång och kärleksfull relation. Ingen av oss tjatar till sig sex. Ingen gnäller om vem som har makt, vem som städar eller tvättar eller lagar mat.
Vi hjälps åt och ser till att båda har tid till sina fritidsintressen. Vi är ett team!
Om fler män är i verkligheten som TS så är jag inte ett dugg förvånad att fler blir ensamma. Ni är liksom inga kap (och då menar jag inte utseendet utan era personligheter för ingen vill leva med en översittare som ska pinka in maktrevir till höger och vänster).
Det handlar då inte att man ska vara trevlig och respektera andra människor -
Och då handlar det inte om att man är otrevlig.Anonym (Hepp) skrev 2024-03-12 07:45:25 följande:Håller med om allt. Nej, ni män som är som TS ska inte vara i förhållanden, ni är direkt giftiga för en partner. Om det är så att ni är singlar så fungerar selektionen som den ska, naturligt och sunt att andra väljer bort er. Gener som inte gagnar flocken människor ska inte föras vidare.
Du ville ju att det ska fungera som i naturen. -
Och jag kan då påstå att det är inte nödvändigt med orgasmer vid sex.Anonym (Hepp) skrev 2024-03-12 07:45:25 följande:Håller med om allt. Nej, ni män som är som TS ska inte vara i förhållanden, ni är direkt giftiga för en partner. Om det är så att ni är singlar så fungerar selektionen som den ska, naturligt och sunt att andra väljer bort er. Gener som inte gagnar flocken människor ska inte föras vidare.
-
Det skulle ju handla om fortplantning och att olika personer ska väljas bort.Anonym (???) skrev 2024-03-12 07:43:25 följande:
Jag ser en återkommande trend bland männen i sådana här trådar. "Kvinnor ska välja män de inte vill ha för att det ska bli rättvist. "
Det dyker spontant upp ett helt gäng frågor i mitt huvud.
Varför ska inte männen steppa upp och bli "valbara"?
Vad är det för orimliga krav män anser att kvinnor har på dem?
Om nu männen är på en så låg nivå att kvinnor inte vill ha dom utan bara ska ha sex för att vara snälla, hur bra relationer tror män att de kommer ha i dessa fall? Varför finns absolut 0 intresse i att ta reda på varför kvinnor inte vill ha dem? Självrannsakan? Vill man inte vara en person som andra vill vara kring? Det gäller ju inte bara en sexuell relation utan ens kontaktnät i stort.
Jag vet många kvinnor som aktivt jobbar med sig själva - i allt från fysisk hälsa till personlig utveckling. Varför finns inte det intresset hos dessa män?
Skulle en sådan man tacka ja till en kvinna som han absolut inte vill ha, som är "på samma nivå" som honom?
Något som jag utgår från att de allra flesta förstått, både män och kvinnor, är ju att man behöver vara ödmjuk inför vad man själv bidrar med. I alla typer av relationer. Är du en trevlig person att ha att göra med? Bidrar du med positiv energi eller suger du energi? Har du humor? Tar du hand om dig själv? Kan du erbjuda stöd, visa empati och ställa upp när det är tufft? Har du ambitioner i livet? Är man kompatibla när det kommer till hur man visar uppskattning, sexuella preferenser osv. Har man samma mål, visioner och grundvärderingar i livet? Det finns en hel del som ska klaffa, mer om man är ute efter något långvarigt men även vid ONS. Tar alla ansvar för sig själva så bör det dock inte vara direkt svårare varken för kvinnor eller män att träffa någon.
-
Olika personer skulle ju väljas bort.Anonym (A) skrev 2024-03-12 11:43:10 följande:Väl talat
Om det skulle handla om gener, hur kan de då ändra på sig själva?