Inlägg från: Anonym (Då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Då)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

No Logo skrev 2024-03-11 14:11:46 följande:
    Ingen har någon medfödd rättighet till sex. Tror du det så  får du klaga till Moder natur, evolutionen och till Gud (om du tror på honom). 
    Ni kallar det bara när ni missgynnas. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-03-11 13:55:32 följande:
    Menar du att kvinnor inte får attraheras av vem dom vill, om jag inte kunde göra det då lever jag hellre ensam. Vilket de flesta kvinnor skulle göra
    Personen som skrev det som jag svarade på få förklara. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Elisabeth) skrev 2024-03-10 13:23:59 följande:
    Så du menar att vi ska trolla bort tusentals år av instinkt bara för att vi idag lever i ett modernt samhälle? Sorry men så är inte naturen skapt.

Som kvinna kan jag bli med barn. Ett tillstånd som är livshotande om det inte varit för den moderna sjukvården. Alla män jag ligger med KAN potentiellt bli far till mina barn. Denna riskbedömning och insikt finns i mitt DNA som jag delar med andra däggdjurs honor. Alla honor i naturen är selektiva för att kunna föda den bästa avkomman. Hanar selekteras bort. Många handjur får aldrig ens komma till under sin livstid. Ibland består flockar av hundratals honor och enbart en hane som får para sig med flocken(den starkaste).

Du vill alltså ändra på naturlagarna?
    Du borde då ha förståelse för mäns beteenden och hur olika män agerar. 
    Det skulle ju handla om hur naturen ser ut. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Elisabeth) skrev 2024-03-10 13:18:17 följande:

:) tack vare att kvinnor idag har rätt till sin egen sexualitet (vilket vi inte hade för 60-70 år sen- vilket ni män dock hade (om jag nu måste påminna om det)) så har det inneburit att fler män idag än förr har möjlighet att ha en sexuell relation med en eller flera kvinnor utan att behöva gifta sig med henne.

Är det dit du vill TS? Begränsa möjlighet för män och kvinnor att kunna ligga med varandra utan förpliktelser och återinföra strikta regler kring relationer och äktenskap?

För problemet som uppstår om du vill begränsa abort och tvinga kvinnor att bli mödrar är att vi kommit så långt i vårt jämställdhetsarbete att samhället då kommer samhället också kräva större ansvar av fäderna som gjort kvinnan gravid. Idag har män friheten att kunna välja bort faderskapet och betala sig fri. Skulle kvinnor tvingas till moderskap så kommer större krav också ställas på männen.

Jag tror du skulle få en massa arga män efter dig med ditt förslag. Många män ånjuter friheten att kunna ha sex med kåta kvinnor. sen att du är ett ufo som inte får till det med damer är ett enskilt problem. Och ett problem som är ditt och inte för gemene man.

Och eftersom det skulle inte vara orättvist om det är olika svårt för könen idag så borde ni då acceptera att kvinnor hade det sämre förut 
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-03-11 14:05:35 följande:
    Vad är svårt att förstå, ingen har rättighet till det
    I så fall skulle det inte ses som något dåligt om olika kvinnor bara får ha sex med personer som de ogillar 
  • Anonym (Då)
    No Logo skrev 2024-03-11 14:11:46 följande:
    Ingen har någon medfödd rättighet till sex. Tror du det så  får du klaga till Moder natur, evolutionen och till Gud (om du tror på honom). 
    Då borde ni acceptera ett scenario där männen får det liknade som kvinnorna eller bättre. 
    Kvinnor skulle inte föddas med någon fördel 
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-03-11 12:20:58 följande:
    Kvinnor har rätt till sin kropp, att säga nej till sex och så kommer det att förbli. Män har rätt  att säga ej till sex likaså
    Finns ingen rättighet för kvinnor att de ska ha det bättre än männen. 
    Omständigheterna kan ändras utan att någon gör något olagligt 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 14:11:20 följande:
    Och varför är det okej att ta upp saker som ska vara orättvist för kvinnorna angående sex?
    Då säger ni inte att sex är ingen rättighet för någon. 
  • Anonym (Då)
    Och då behöver det inte heller handla om medfödd rättighet till sex. 
    Det är okej när olika förutsättningar och möjligheter ser olika ut. 
  • Anonym (Då)
    Och var skrev han något om rättighet till sex? 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?