• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (Per)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 20:26:04 följande:
    På vilket sätt är det dumt? Utan abort blir sex en risk för kvinnor, och då får de betala ett pris.
    Vilket nonsens! Sex har alltid varit en risk för kvinnor, de vet inte om mannen de tar hem eller går till är en våldsam typ som ev våldtar dem om hon inte går med på hans önskemål. Sex har verkligen aldrig varit riskfritt för kvinnor. En historielöshet och kunskapslöshet utan motsvarighet.
  • Mandel
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:25:50 följande:
    Läs vad jag skriver.

I praktiken säger kvinnor nej till sex mycket oftare, och det vet du och alla andra mycket väl. Kvinnor är försiktigare pga av högre risk, men eftersom den risken idag i princip är borta så har balansen rubbats och kvinnor har extremt mycket sexuellt makt.

Om kvinnor säger nej till sex så killgissar jag nu att det idag inte beror på ev risker utan mer att de inte vill ligga med vilken man som helst eller till vilket pris som helst.

Pillar hellre på mig själv än har sex med kraftigt överviktiga män, män utan hjärna, spinkiga män, män med dålig hygien, självgoda män, män som är dåliga på sex, män som inte kan ta ansvar för hem och relation om vi lever tillsammans i en relation, män som inte kan kommunicera osv.

Har aldrig inträffat att jag sagt nej till sex bara för att utöva någon form av makt gentemot en man utan alla mina nej har grundat sig i något av ovanstående exempel.
    X-maken beklagade sig över att jag aldrig tog initiativet till sex och när jag då till slut påpekade (hade försökt den vänliga vägen i många år, men det gick inte) att jag inte tände på hans stora ölmage eller hans totala brist på ansvarstagande för hem, barn, relation osv. och fick svaret att hans mage inte störde honom så varför störde den mig...
    Så han äter till sig en stor mage och skiter i sin familj och så är det min sexlust det är fel på och jag som ska ändra på mig?

Är otroligt skeptisk till att jag någonsin vill bo tillsammans med en man igen.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Enkelt)

Finns inget sexuellt matriarkat. Bara desperata manstöntar som ligger med vadsomhelst. 

• Mandel
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:43:30 följande:
    Om inkompetenta feminister kvoteras in i börsstyrelser och till höga positioner, kan väl män få positiv kvotering också?

Går ju inte att jämföra sex med arbetslivet.

Problemet är ju att män väljer män även om det finns kvinnor med likvärdig eller till och med högre kompetens för att män är kända för män och de vet hur män är och beter sig. 
    Kvotering i arbetslivet handlar inte om att människor med lägre/fel kompetens ska anställas pga sitt kön utan att föredelningen mellan könen när det är likvärdiga kvalifikationer ska vara jämn. 
    Finns många kvinnodominerade yrken där män ges företräde om det har likvärdiga kvalifikationer som en kvinna har så det går åt båda håll.

Om vi skulle kvotera även kring sex, hur skulle det gå till?
    Ska vi tillsätta en statlig myndighet som ska sköta om detta? Hur bedömer man olika människors kvalifikationer där?
    Ska man få fylla i formulär med sina kunskaper och sitt utseende. Vikt, längd, hur många man legat med.
    Ska de ringa på referenser och fråga tidigare partners och be dem betygssätta detta och sedan ranka människor efter det.
    Så kan man när man känner att man vill ligga eller få en längre relation skicka in en liten kontaktannons med de krav och lägstanivå på omdömen som man anser behövs för tjänsten.
    Fast kan jag önska själv eller ska denna myndighet sitta och köra något program som kollar statistik och nämen ojsan. Nu är det 4 veckor sedan Bosse var på dejt så nu bokar vi in honom med Anna och så måste de ha sex så Bosse försvinner från statistiken ett tag.

Här har vi Louise som inte haft en bra relation, ska vi gå in och tala om för hennes partner att han måste banta eller ska vi skicka in om skilsmässa åt dem och låta Louise träffa Micke istället och så skickar vi mannen på dejt med överviktiga Maria?

På måndagsmötet:
    Nu har Eva och Jonas varit alldeles för lyckliga alldeles för länge. Det går inte för sig. Inga gräl och ett aktivt fungerande sexliv i flera år. Hur ska vi splitta upp dem för det är inte rättvist att de är så lyckliga när så många andra människor är olyckliga. Bättre alla är olyckliga eller?

• Mandel
    molly50 skrev 2024-03-05 22:01:21 följande:
    Och på vilket sätt hjälper det ensamma män som inte får sex,menar du?
    Om riskerna ska öka för kvinnor att ha sex sp lär de ju knappast vilja ha sex oftare.
    Tror egentligen inte det handlar om att få ligga utan mer om att kvinnor fråntas möjligheten att ligga. Då blir kvinnorna utan sex så som de ensamma odejtbara männen. Kvinnorna fråntas makten till att ha sex när de vill eftersom det innebär större risker för dem att ha det.
    Kvinnorna ska straffas så misären på sexfronten blir den samma mellan könen.

Handlar inte om att man ska ha det bra...
  • Anonym (Wa)
    Mandel skrev 2024-03-06 13:54:25 följande:
    Tror egentligen inte det handlar om att få ligga utan mer om att kvinnor fråntas möjligheten att ligga. Då blir kvinnorna utan sex så som de ensamma odejtbara männen. Kvinnorna fråntas makten till att ha sex när de vill eftersom det innebär större risker för dem att ha det.

Kvinnor är inte lika olyckliga av sexbrist som männen. Kan faktiskt kännas skönt att slippa nåt år då o då
  • Anonym (Sluta hora!)

Män får väl helt enkelt sluta vara så jävla horiga och ligga med vem som helst som råkar ha en fitta mellan benen. Det är ju ni män som äger problemet. Skaffa er lite jävla värdighet och standard. Varför ska kvinnor straffas för att ni beter er som kåta jävla äckelslynor och öser bekräftelse med vilken kvinna som helst? Sluta med det så löser ni ert eget problem utan att straffa kvinnor för något vi inte har någon som helst kontroll över. Det bästa kanske vore att förbjuda män att ta kontakt med kvinnor. 

• ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-03-05 22:01:21 följande:
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 20:26:04 följande:
    På vilket sätt är det dumt? Utan abort blir sex en risk för kvinnor, och då får de betala ett pris.
    Och på vilket sätt hjälper det ensamma män som inte får sex,menar du?
    Om riskerna ska öka för kvinnor att ha sex sp lär de ju knappast vilja ha sex oftare.
    Det som retar någon skadjeglädjer någon annan

During the last few days, as lockdowns started to look inevitable, the general public began to prepare for a potentially grim few months. They worried about loneliness among those isolated from others, the ability to get food safely, and what it might mean to spend the entire spring indoors, unable to get any real reprieve from cabin fever.

But on Reddit, 4chan, and misogynistic online forums, incels have been celebrating the fact that attractive people are about to be stuck inside ? living their lives just like incels, and crucially, unable to have casual sex.

www.newstatesman.com/science-tech/2020/03/incels-celebrating-lockdown-casual-sex-chad-stacy-4chan-reddit

• molly50
    Mandel skrev 2024-03-06 13:54:25 följande:

Kanske det.
    Men kvinnor klarar sig oftast mycket bättre ensamma än män.
    Så det lär ju ändå inte bli bättre för ensamma män.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-03-06 17:52:24 följande:
    Det som retar någon skadjeglädjer någon annan

During the last few days, as lockdowns started to look inevitable, the general public began to prepare for a potentially grim few months. They worried about loneliness among those isolated from others, the ability to get food safely, and what it might mean to spend the entire spring indoors, unable to get any real reprieve from cabin fever.

But on Reddit, 4chan, and misogynistic online forums, incels have been celebrating the fact that attractive people are about to be stuck inside ? living their lives just like incels, and crucially, unable to have casual sex.

www.newstatesman.com/science-tech/2020/03/incels-celebrating-lockdown-casual-sex-chad-stacy-4chan-reddit
    Om du menar att jag känner skadeglädje så har du fel.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?