Inlägg från: Anonym (Då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Då)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Gurksoppa skrev 2024-03-09 10:24:20 följande:
    Nej. varför skulle någon bry sig? Du har inte rättighet till en kvinna. du har inte rättighet till en relation. det är din egen angelägenhet, ingen annans ansvar. staten fördelar inte kvinnor, inte heller män, staten reglerar inte kvinnor, inte heller män. Varför tror du att du har en medfödd rättighet till en annan människa? vidrig åsikt. Du har rätt ATT ha en relation, inte rättighet att kräva. utbilda dig. dessa svar bevisar bara otroligt låg kunskapsnivå, kvinnoförakt, skunk och sunk
    Varför får ni då klaga utan att det kallas medfödd rättighet till en annan människa?
    Det kallas då medfödd rättighet till sex när kvinnor får fördelar som de föddits med. 
  • Anonym (Då)

I så fall hade du tyckt det varit bra om sex och förhållande fördelas likadant jämfört med könen

Anonym (.....) skrev 2024-03-09 10:37:56 följande:
    Ja visst är det TRÅKIGT när makten blir jämnare fördelad mellan hushållets vuxna individer!

Var glad för att kvinnor bara vill ha jämställdhet och inte ombytta roller!
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-03-11 13:40:41 följande:
    Men jösses
    Och då spelar det ingen roll om någon kvinna tycker någon man är oattraktiv. 
    Kvinnan har inte rättighet till sex eller rättighet till bra val. 
  • Anonym (Då)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 11:05:17 följande:
    Är jag hycklare? varför? Tycker du att det är fel att kvinnor OCKSÅ har rätt till sin egen kropp? Är det fel att en kvinna har samma möjligheter att skapa ett gott liv? samma möjligheter som män alltid haft? 

varför vill du försämra för kvinnor? varför vill du att kvinnor ska vara i beroendeställning? Är inte alla människor lika värda? På tal om att hyckla, om du lärt dig vad det ordet betyder. det finns överskott på män, så det finns inte kvinnor så det räcker till alla män. vilka män ska bli utan kvinna? och vem ska bestämma det? ska du bestämma vad kvinnor borde vilja ha? Patetiskt
    Samma möjligheter är det fortfarande inte.
    Dessutom har kvinnor haft vissa fördelar även förut 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Elisabeth) skrev 2024-03-10 13:23:59 följande:
    Så du menar att vi ska trolla bort tusentals år av instinkt bara för att vi idag lever i ett modernt samhälle? Sorry men så är inte naturen skapt.

Som kvinna kan jag bli med barn. Ett tillstånd som är livshotande om det inte varit för den moderna sjukvården. Alla män jag ligger med KAN potentiellt bli far till mina barn. Denna riskbedömning och insikt finns i mitt DNA som jag delar med andra däggdjurs honor. Alla honor i naturen är selektiva för att kunna föda den bästa avkomman. Hanar selekteras bort. Många handjur får aldrig ens komma till under sin livstid. Ibland består flockar av hundratals honor och enbart en hane som får para sig med flocken(den starkaste).

Du vill alltså ändra på naturlagarna?
    I så fall så ska man bara ha sex om man vill ha barn. 
    Kvinnor borde vara då de som tar hand om barnen 
    Eller du tycker man ska få bryta mot naturen när ni gynnas av det? 
  • Anonym (Då)

Då finns det inget som kvinnor har det sämre angående sex

Gurksoppa skrev 2024-03-10 19:18:39 följande:
    Jasså? Vilket hyckleri? Att kvinnor har rätt till sin egen kropp. precis som män. Att kvinnor har rätt till sina preferenser. Precis som män. Inget kön är berättigad en partner. Så var är hyckleriet? Är det hyckleri att kvinnor inte nöjer sig med skunk? Ska kvinnor tvingas attraheras av sunk för att män tydligen nöjer sig med första bästa fitta? Var är hyckleriet? Vet du vad ordet hyckla betyder?
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-03-11 13:45:45 följande:
    Kvinnor har inte klagat, det är vissa män dock inte alla
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 13:36:56 följande:
    Och eftersom det inte skulle vara någon rättighet till en kvinna så kan omständigheterna ändras för kvinnor angående sex och förhållande. 
    Finns ingen rättighet till bra val som kvinna 
    Ingen har någon rättighet till sex vare sig kvinnor eller män och kommer inte att få heller

Det finns många fantastiska män...
    I så fall så hade ni inte skrivit som ni gjort i denna tråd. 
  • Anonym (Då)
    Och eftersom det inte skulle vara någon rättighet till en kvinna så kan omständigheterna ändras för kvinnor angående sex och förhållande. 
    Ingen har någon rättighet till sex vare sig kvinnor eller män och kommer inte att få heller

Ni kallar det ju "rättighet till en annan människa" när man vill att det ska vara lika mellan könen 
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-03-11 13:55:32 följande:
    Menar du att kvinnor inte får attraheras av vem dom vill, om jag inte kunde göra det då lever jag hellre ensam. Vilket de flesta kvinnor skulle göra
    Det skulle inte spela någon roll om en man klagade. 
    Det kallas då rättighet till sex när ni klagar 
  • Anonym (Då)

Ni klagar hur det såg ut förut. 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?