Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (hej) skrev 2024-03-14 22:26:33 följande:
    Kvinnor har höga standarder, vilket ger män ett sämre utgångsläge. Män har låga standarder, vilket är en fördel för kvinnor. Många av er som skäller på ensamma män hade varit i samma situation om ni var män. Du till exempel, med din arbetssituation hade varit i en väldigt hög riskzon för att bli incel om du var man. Men ni tänker inte så långt, att det hade kunnat vara ni och bemöter andra som lägre stående än er.

Svarar på frågan: Gillar du att män har låga standarder så att din man inte lägger sig i din inkomst till exempel?
    Och nu kanske du kan svara på frågan på vilket sätt män har det sämre än kvinnor?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-15 18:45:36 följande:
    Nej, för att han tjänar mer än dig antagligen.

Det är lätt att säga att du skulle klara dig bra ensam utan att vara i den situationen.
    Det gör han. Men hur vanligt är det egentligen att män tjänar mindre än kvinnor?
    Det är ju något som är en nackdel för kvinnor,

Det vet jag att jag skulle göra.
    Hellre än att välja en man jag inte finner attraktiv så skulle jag leva ensam med en dildo,
    Tro det eller ej.
    Och jag kan säga det eftersom jag var ensam i flera år innan jag träffade min man.
    Och jag trivdes med det.
    När jag sen träffade min man så kändes det bara rätt med just honom.
    Annars hade jag likaväl fortfarande kunnat vara singel.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-15 18:48:49 följande:
    Det har jag redan svarat på. Män har det sämre än kvinnor för att de har högre krav på sig i romantiska sammanhang.
    Då får väl männen höja sina egna krav så behöver det inte vara sämre.
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-03-15 18:59:56 följande:
    Du klarar dig bra utan en man för du ser inte ett förhållande som ett behov. 
    Att det istället kan innebära något negativt 
    Jag ser det absolut inte som något negativt.
    Men inte heller ett behov. Där ger jag dig rätt.
    Men hade jag inte träffat min man så hade jag lika gärna kunnat vara singel.
    Det finns så mycket annat i livet man kan fokusera på.
    Allt handlar inte om sex och förhållanden.
  • molly50
    Anonym (A) skrev 2024-03-15 19:48:32 följande:
    Ja, alla har ett eget ansvar 
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 00:33:09 följande:
    Det är ca 50/50 i dagens läge, men de män som tjänar samma som dig har ett mycket sämre utgångsläge. Det reflekterar du inte över alls

Hur roligt hade det varit om han inte hade funnit dig attraktiv då? Varje gång ni intresserar er för en man så utgår ni från att han ställer upp på er. Ni kan inte föreställa er en situation där mannen ni älskar faktiskt ratar er på grund av att ni inte når upp till en hög standard.
    På vilket sätt har de ett sämre utgångsläge?

Hade han inte funnit mig attraktiv så hade det varit något jag fått acceptera.
    Jag har blivit ratad av män så jag har varit på den sodan också.
    Och det är bara att acceptera och gå vidare.
    Jag skulle aldrig sätta mig och tycka synd om mig själv och starta gnälltrådar på ett diskussionsforum på nätet.
    Det skulle inte hjälpa mig ett dugg.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 00:33:51 följande:
    Precis det jag vill, men ni vill ju inte det när det kommer till kritan.
    Vilka ni? Varför drar du alla över en kam?
    Jag kan inte svara för vad andra kvinnor tycker. Jag kan bara svara för mig själv.
    Och jag vill slippa bli ihopklumpad med andra kvinnor.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 00:55:55 följande:
    För att statistiken visar att inkomst är en stor faktor som gör att kvinnor "inte finner män attraktiva".

Det är lätt att säga att du bara hade accepterat det och gått vidare, vilket bygger på att det alltid finns andra män att träffa. Tänk om det inte hade funnits det och alla män hade sagt nej. Du kan inte sätta dig in i den situationen.

Nej, det hjälper inte vad jag skriver. Att hålla tyst och bygga upp ett självförakt hjälper dock inte heller eller tror du det?
    Och det tror du gäller alla kvinnor?
    Ja,min man tjänar bättre än mig. Men vi är inga höginkomsttagare någon av oss så för min del så spelar hans inkomst ingen som helst roll.

Tro mig,jag levde som singel i flera år innan jag träffade min man.
    Jag blev ratad av flera män och jag blev sårad.
    Jag var faktiskt på väg att ge upp dejtandet helt och hållet när jag träffade min man.
    Och ja,hade han inte varit intresserad så hade jag accepterat det och gått vidare.
    Vad ska man annars göra? Sitta och tycka synd om sig själv hjälper inte.

Nej,man ska inte bygga upp ett självförakt.
    Men om man inte lyckas träffa någon så får man kanske börja rannsaka sig själv och fundera på vad man själv kan göra bättre för att lyckas.
    Och går det så långt som till självförakt så får man kanske söka hjälp och få verktyg för att hantera sina känslor.
    Att lägga skulden på hela det motsatta könet leder ingenstans.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 00:57:35 följande:
    Du var med i min tråd och argumenterade mot att begränsa att män har många sexpartners.
    Ja,varför ska man göra det? På vilket sätt hjälper det ensamma män?
    Många kvinnor lever,som sagt,hellre ensamma än att välja en oattraktiv man.
    Tror du att andra män skulle hålla med dig i det argumentet? Jag tvivlar.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 20:40:33 följande:
    Det är precis vad ni gör. Lägger skulden på det motsatta könet när ni pratar om otillräckliga och patetiska män som inte förtjänar att få ha sex. Hade du velat bli beskriven som otillräcklig och patetisk under tiden som du var sårad efter att män ratade dig? Det tror inte jag.

När ni använder det språkbruket så har det inget annat syfte än att få ensamma män att känna sig mindre värda och bygga upp ett självörakt. Förstår ni inte det eller är ni helt omedvetna om vad ni säger?
    Jag kan inte tala för andra kvinnor.
    Men jag har ALDRIG kallat ensamma män för patetiska eller sagt att de inte förtjänar att få sex.
    Och jag har ALDRIG heller lagt skulden på alla män när jag var ensam.
    Jag kan tvärtom t om känna sympati med ensamma män som har det svårt,men som ändå ber om råd och hjälp med sin situation.
    Så tillskriv mig inte åsikter jag inte har,tack!
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 20:45:51 följande:
    Det var flera män i tråden som höll med om att monogami är lösningen på problemet.

Låt kvinnor leva ensamma då så får vi se hur roligt det blir i längden. Att ni blir så upprörda på mina idéer är precis för att ni inte vill att kvinnor ska behöva vara ensamma, så jag tvivlar på att du menar vad du säger.
    Låt mig gissa. Var det män som hade problem att träffa kvinnor?

Du kan inte tänka dig att det är din kvinnosyn som gör många upprörda?
    Att du vill göra det sämre för kvinnor genom att förstatliga dejtingappar,sexkvotera osv.
    Och att du på allvar tror att kvinnor hellre skulle välja en man de finner oattraktiv än att leva ensam med en satisfyer.
    Varför är det så svårt för dig att tro på det?

Och du får tro precis vad du vill.
    Men jag skulle hellre leva ensam än med en oattraktiv man.
    Men det verkar vara svårt för vissa män att acceptera att kvinnor kan klara sig utan män.
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 21:32:11 följande:
    Ni kan diskutera om vad jag föreslår. 
    Men det är att medvetet vilseleda att hänvisa till att andras förslag handlar om något olagligt när den andra föreslår samma sak och det ska inte då handla om något olagligt 
    Vilka är då dina förslag?
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:05:23 följande:
    Och då borde räknas som att ni uppmanar till våldtäkter när någon person skriver det här. 
    "Det ligger helt och hållet på ert eget ansvar att göra er så attraktiva som möjligt om ni nu vill ha sex och relationer. Många män gör inte detta. De struntar rentav i det mest basala som social kompetens och att hålla sig rena, snygga och normalviktiga. Då får ni skylla er själva när kvinnor avvisar er dåliga karaktär"
    På vilket sätt är det att uppmana till våldtäkt?
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:15:08 följande:
    Ni snackar om att något är fel, att man ska göra något för kvinnorna. 
    När man själv föreslår något så ska det istället handla om våldtäkter 
    Mig för då gärna kalla för du. Jag har inte skrivit något av det där du påstår här.
    Och ingen annan heller,vad jag har kunnat se.
    Det enda som har sagts är att ensamma män har fått råd om hur de kan göra för att lyckas träffa någon.
    Om du tar det som en uppmaning till våldtäkt så kanske du skulle ta reda på vad en våldtäkt faktiskt är.
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:16:00 följande:
    Ni får klaga plus få ha en önska att olika människor ska ändra på sig själva för något. 
    Det får väl män också. Ingen har påstått något annat.
    Men när det för jämnan startas kvinnofientliga trådar där kvinnor skuldbeläggs för mäns ensamhet så tycker jag att man har rätt att klaga.
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:25:53 följande:
    Man borde kunna säga det som hen sa fast man byter ut till att det ska vara till någon annan. 
    Hur menar du då?
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:47:01 följande:
    Jag menade att om det ska handla om våldtäkter när man ber andra att göra något så borde det handla om det när ni föreslår något.

Exempelvis vad hen skrev:Det ligger helt och hållet på ert eget ansvar att göra er så attraktiva som möjligt om ni nu vill ha sex och relationer. Många män gör inte detta. De struntar rentav i det mest basala som social kompetens och att hålla sig rena, snygga och normalviktiga. Då får ni skylla er själva när kvinnor avvisar er dåliga karaktär"

Hen klagar på att något är dåligt och att man ska göra något för man har eget ansvar 
    Den enda som har påstått att det handlar om våldtäkter när man ber andra att göra något är ju du.
    Så vad menar du egentligen med det?
    Vet du verkligen vad en våldtäkt innebär?
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?