Anonym (hej) skrev 2024-03-16 00:55:55 följande:
För att statistiken visar att inkomst är en stor faktor som gör att kvinnor "inte finner män attraktiva".
Det är lätt att säga att du bara hade accepterat det och gått vidare, vilket bygger på att det alltid finns andra män att träffa. Tänk om det inte hade funnits det och alla män hade sagt nej. Du kan inte sätta dig in i den situationen.
Nej, det hjälper inte vad jag skriver. Att hålla tyst och bygga upp ett självförakt hjälper dock inte heller eller tror du det?
Och det tror du gäller alla kvinnor?
Ja,min man tjänar bättre än mig. Men vi är inga höginkomsttagare någon av oss så för min del så spelar hans inkomst ingen som helst roll.
Tro mig,jag levde som singel i flera år innan jag träffade min man.
Jag blev ratad av flera män och jag blev sårad.
Jag var faktiskt på väg att ge upp dejtandet helt och hållet när jag träffade min man.
Och ja,hade han inte varit intresserad så hade jag accepterat det och gått vidare.
Vad ska man annars göra? Sitta och tycka synd om sig själv hjälper inte.
Nej,man ska inte bygga upp ett självförakt.
Men om man inte lyckas träffa någon så får man kanske börja rannsaka sig själv och fundera på vad man själv kan göra bättre för att lyckas.
Och går det så långt som till självförakt så får man kanske söka hjälp och få verktyg för att hantera sina känslor.
Att lägga skulden på hela det motsatta könet leder ingenstans.