Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (hej) skrev 2024-03-16 20:26:18 följande:
    Det säger sig själv att kraven höjs när det finns en maxgräns för hur många sexpartners man får ha. Då måste man bli mer selektiv.

Det blir inte längre lagligt samtycke att ligga med många precis som det inte är lagligt att betala.
    Obegripligt
  • Anonym (A)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 20:34:14 följande:
    Privilegier betyder att du har fördelar enbart pga saker som ditt kön och inte för vad du har presterat. Det är mer du som inte förstår vad det ordet betyder eftersom du behöver fråga. Jag är mycket smartare än genomsnittet om du undrar det.

Nej, jag missunnar inte Kalle att ha sex: Han får ha sex så mycket han vill med sin partner. Den jag missunnar att ha sex är Anna som medvetet väljer en man som redan är tagen av en annan kvinna. Gör man såna val förtjänar man inte att ha sex.
    Förtjänar, ingen förtjänar sex
  • Anonym (A)
    Anonym (Bengan) skrev 2024-03-16 20:49:19 följande:

Hej,

Ok, lösning: alla kvinnor mellan 18 och 50 får skatta 2 samlag i månaden som får administreras av någon ny myndighet med lämpligt namn. Män kan ansöka om stödsex därifrån.

Klart! Fikadax!

😁🤣
  • Anonym (A)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 21:02:39 följande:
    Trots det är det precis så det låter när ni säger att patetiska ensamma män inte förtjänar att ha sex.
    Ni, kalla mig för du. Skrev det, ingen förtjänar sex
  • Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-16 21:33:45 följande:
    Kvinnor kommer inte välja sunk och skunk oavsett.
    1) attraktiva jämställda män
    2) attraktiva jämställda kvinnor
    3) attraktiva jämställda hen
    4) satisfyer och rabbit, och självvald ensamhet

inte någonstans på prefererenslistan finns oattraktiva icke jämställda personer. Ett bottennapp kommer alltid vara ett bottennapp. 
    +1
  • Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-20 11:16:54 följande:
    Och då skulle man kunna påstå att sannolikheten är högre att mannen gör inte slut om han får flera orgasmer som kvinnor kan få
    Hej då säger man då
  • Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-02 12:01:19 följande:
    Och det är då friviligt om kvinnor sänker sina krav. 
    Det är inte män som tvingar kvinnorna då.

Det är kvinnor som väljer att bli utan något toppjobb ifall män har lättare att kunna få såna jobb. 
    Det går inte att jämföra jobb och relationer
  • Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-02 12:12:22 följande:
    Ni accepterar män som väljer på ett sätt som olika personer tycker är fel. 
    Med eran logik skulle det kunna gälla exempelvis även för jobb. 
    Kalla mig du, jag är inte flera personer. 

Obegripligt 
  • Anonym (A)
    LFF skrev 2024-04-02 23:15:08 följande:
    Ja, våldtäkter handlar ju enkom om just sexuell makt. "Jag kan ta vad jag vill ha och behöver inte bry mig om vad du tycker". 
    Jo, det handlar om makt, inte kåthet.
  • Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 11:38:06 följande:
    Det är inte makt att ha rätt till sin egen kropp. har inte du rätt till din egen kropp? Eller är din kropp allmän egendom? Något någon annan bara kan ta? eller är det självklart för dig att just din kropp är enbart din, men kvinnors borde vara för allmänheten? Grisiga åsikter. det är inte makt att ha rätt till sin egen kropp.

om männen vill ha ett ja får de väl bli bättre? Så kvinnor säger ja? Eller är sex en rättighet för män att kräva? det är patetiskt av män att känna maktlöshet, vanmakt och förtvivlan för att de nekas sex. Sex är inte en rättighet, så de har inget att vara besvikna över. dessa män behöver inse att de inte förvägras någon medfödd rättighet, sex är för de människor som hittar en laglig partner som ger lagligt samtycke. Svårare är det inte, sex är alltså inte för alla, och sex är inte en garanti eller rättighet.
    Detta borde vara en självklarhet 2024. Bra skrivet
  • Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 21:40:43 följande:
    Och vem påstår att kvinnor ska ha bättre valmöjligheter än män? Kvinnor har FLER möjligheter för det finns FLER män än kvinnor. Så HUR ska du lösa den ekvationen? och även om det skulle finnas FÄRRE män än kvinnor skulle jag välja frivillig ensamhet över att välja en man jag inte attraheras av.
    Man väljer inte någon man inte är attraherad av, det gör inte kvinna eller man.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-04 12:27:14 följande:
    Hur tänker du nu?
    Har jag missförstått på något sätt?
    En våldtäkt är resultatet av en sexuell handling utan samtycke.
    Undrar jag med, det är ju det det är 
  • Anonym (A)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-04 12:43:05 följande:
    Det borde den vara och det är en försvinnande liten del av befolkningen som anser att det inte borde vara en rättighet  att besluta över den egna kroppen utan okej med att I rättvisans namn tillåta våldtäkt. Den del av befolkningen som tycker så sitter oftast bakom lås och bom och resterande på väg dit eller blir ensamma utan förhållande och partner då den egenskapen inte är eftertraktade.
    Sex utan samtycke är våldtäkt.
    Ja, sex utan samtycke är våldtäkt och det kommer det alltid att ses som. Ett nej är ett nej
  • Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-04 13:33:21 följande:
    Sex är inte en rättighet. Och ska inte heller bli en rättighet. att ha rätt till sitt eget liv och sin egen kropp väger tyngre än rätten till att få knulla alla dagar i veckan året om. förstår inte att det är så svårt för dig att förstå, är dun förståndshandikappad?
    Ja, det är ju så det är och inte krångligare än så. 
  • Anonym (A)

Det finns ju inget matriarkat. Men alla har rätten att säga nej oavsett kön.

• Anonym (A)
    Anonym (Hedda) skrev 2024-04-22 17:41:04 följande:
    Varken kvinnor eller män ska ha sex med personer de inte vill ha sex med. Lika för alla. 
    Det har du rätt i, det är en självklarhet.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hedda) skrev 2024-04-22 22:09:44 följande:
    De man vill ha sex med = de man är kåt på. 
    Ja, det är ju solklart
  • Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-26 09:47:19 följande:
    Eller vinner genom att de personer som har sex också gör de för befruktningens skull.
    Mer rättvist 
    Vinner, det är ingen tävling
  • Anonym (A)
    Auditanne skrev 2024-05-17 23:16:05 följande:
    Jo, det är helt frivilligt då ingen tvingar er att ta kontakt med kvinnor. Ni väljer helt själva.
    Så är det
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?