Inlägg från: Anonym (hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hej)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Gurksoppa skrev 2024-03-09 10:24:20 följande:
    Nej. varför skulle någon bry sig? Du har inte rättighet till en kvinna. du har inte rättighet till en relation. det är din egen angelägenhet, ingen annans ansvar. staten fördelar inte kvinnor, inte heller män, staten reglerar inte kvinnor, inte heller män. Varför tror du att du har en medfödd rättighet till en annan människa? vidrig åsikt. Du har rätt ATT ha en relation, inte rättighet att kräva. utbilda dig. dessa svar bevisar bara otroligt låg kunskapsnivå, kvinnoförakt, skunk och sunk
    Jag har inte heller krävt en relation. Jag vill bara ha rättvisa förutsättningar som du motsätter dig.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 10:26:29 följande:
    Jasså? både min mormor och farmor säger att de önskar de vore unga i denna nutid. För att livet är bättre för kvinnor. så vad exakt anser din mormor/farmor är sämre för kvinnor? Pajas 😂
    De är nöjda med sitt liv och att de inte behövde jobba så mycket när barnen var små som dagens unga kvinnor. Att din mormor och farmor säger så är antagligen för att de har blivit politiskt indoktrinerade.
  • Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 10:40:58 följande:
    Är det det du vill, att en desperat kvinna som inte kan försörja sig  själv ska springa efter dig?

Så du får känna makt över henne? Att hon är beroende av dig?

Fortsätt drömma, tidsmaskinen är inte upptäckt ännu. 
    Nej, men det är precis det du vill att desperata män ska springa efter dig och vara tillgängliga hela tiden. Ni gillar att ha makt över män och att skratta åt män som är ensamma.

Jag vill faktiskt att det ska vara lika för alla, män och kvinnor, men det är tydligen för mycket begärt. Ni vill inte ge upp makten som ni har.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 10:41:46 följande:
    Vilken rättvisa då? Vilka förutsättningar?
    du har rätt att dejta, man som kvinna, oavsett etnicitet, religion, ålder (inte ej byxmyndiga obviously)
    du har rätt att säga ja tack och nej tack till dejter som erbjuds. Du får lov att erbjuda dejt till annan part, som har samma rätt att säga ja tack och nej tack.
    du har rätt till din egen kropp, och rätt till att endast dejta, ha sex osv med lagligt samtycke.

samma rätt har jag. Så vad skiljer oss åt? förklara gärna vilka fördelar jag har? Vilka orättvisa förutsättningar jag har?

vi hat båda exakt lika mycket rättigheter och skyldigheter.
    Ta bort alla feministiska åtgärder då om du menar att vi inte påverkas av vår omgivning och andras val. Nej, det vill du förstås inte. Hycklare.

Fram tills jag kom in i tråden var alla överens om att män har sämre förutsättningar att hitta en kvinna. Nu förnekar ni det.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 10:44:16 följande:
    De behövde inte jobba? Jasså? Konstigt att de båda jobbade heltid och slet för att få ihop ekonomin. Samtidigt som de förväntades ta hand om hem och barn. dessutom fått låg pension på grund av lägre lön, och att de tog all vabb. tror nog du behöver ringa din mormor/farmor igen och läsa på lite. du bevisar att du är outbildad om och om igen
    När de som i mitt fall inte är skilda spelar det ingen roll att de hade lägre lön och sen lägre pension. Är det så provocerande att höra att någon är nöjd och anser att det var bättre förr?
  • Anonym (hej)
    Anonym (.....) skrev 2024-03-09 10:51:41 följande:

Otroligt vilka låga tankar du har om män. Du menar alltså att samtliga svenska män har blivit lurade av smarta feminister och sitter nu i världens rävsax som är otroligt svår att ta sig ur?

Lite högre tro får du ändå ha om mäns intelligens! Kanske skapa den när mans-rörelsen ändå där du utbildar män i hur ni "förskjuter balansen" mellan sexuella handlingar och försöker utbilda er i hur ni ska försöka överträffa de intelligenta feministerna? Namnförslag: "Institutionen för Diskriminerade Incels med Offerkoftor och Tårar"

Förkortat
    I.D.I.O.T
    Ja, svenska män är otroligt lurade av både feminister och invandringsaktivister. Alla andra grupper tänker på primärt på vad som är bäst för de själva - utom svenska män som förväntas bära en känsla av skuld.

Många svenska män har börjat se igenom hur orimligt det är nu och ser att det bara leder till elände.
  • Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 10:56:32 följande:

Och ändå är det ingen man som kräver lagändring, inget parti heller. Så hur stort är det? 

Det kommer aldrig att ske att män skulle gå samman för att begränsa mäns sexuella relationer juridisk. Du tror väl inte att det är de desperata männen som styr i samhället? 

Ja, för att ingen pratar om det för att män blir förnedrade när de pratar om sina tillkortakommanden. Precis som du gör nu.

Frågan är inte om det kommer ske - frågan är varför ni blir så irriterade när jag faktiskt har en lösning på problemet som ni beskrev? Det måste vara för att ni inte vill ha en förändring.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 11:06:36 följande:
    Och vad händer när mannen dör? Kvinnan inte har råd att bo kvar? Tror du att de är lika glada då? så otroligt inkompetent och ointelligent. 
    Ja, då finns det väl ett arv + att man kan köpa en mindre bostad. Sluta bli så provocerad av att många kvinnor i den generation har levt bra liv.
  • Anonym (hej)
    Anonym (.....) skrev 2024-03-09 11:10:22 följande:
    Ingen är lurad. Män är smartare än så. Tro det eller ej, men de flesta män som lever ihop med en kvinna de älskar, har en syster, en mamma, en dotter osv VILL att kvinnor ska ha det lika bra som dem!

Bara för att du hatar kvinnor betyder det inte att majoriteten gör det.

Sök hjälp.
    Nu vill ni inte bara ha det lika bra som män, utan ha det bättre än män. Det är det diskussionen handlar om. Varför ska kvinnor ha det bättre än män?
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 11:17:44 följande:
    Jasså? Hur många äldre kvinnor ser du bli beviljade bostadslån? Du utbildade vise kloke 😂😂😂 
    levt ett bra liv är väl inte en motsättning till att kunna leva ett BÄTTRE liv? Vem bestämmer om livet är bättre för kvinnor tror du? Kvinnor själva eller misogyna män? Patetiskt
    Lån? Jag skrev flytta till något mindre, så det behövs inget nytt lån. Det blir pengar över.

Ja, de tycker synd i alla fall synd om mammor idag som måste jobba heltid samtidigt som barnen växer upp. Det är de som säger det, inte jag.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?