Inlägg från: Auditanne |Visa alla inlägg
  • Auditanne

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (Då) skrev 2024-04-19 10:13:12 följande:
    Om det handlar om rätt till sin kropp, varför har då inte alla personer samma valmöjligheter?
    Du försöker vinkla till som att vissa persons valmöjligheter handlar om rätten till sin kropp. 
    Rätten till sin kropp är inte samma sak som valmöjligheter 
    För att valmöjligheter inte har något med rättigheter att göra. Att kvinnor har fler män som kan tänka sig att ligga med dem än män har hos kvinnor innebär inte att kvinnor bestämmer över mäns kroppar. Det är männen själva som ger kvinnorna tillåtelse att ligga med dem.

Nej, jag har inte vinklat ett jota. Du misstolkar i vanlig ordning som den tramsare du är.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-19 10:18:55 följande:
    Istället för att klaga på att klaga på att du inte vill att jag ska svara på dina inlägg så kanske du istället inte skulle ha skrivit ditt inlägg till mig. 
    Det är bara för dig att sluta svara på mina inlägg så får du heller inga fler svar från mig. Sluta tjafsa så blir det inget mer från mig tillbaka. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-20 01:22:22 följande:
    Du kanske inte då skulle ha skrivit ditt inlägg 
    Så länge du tjafsar så får du samma tillbaka. Sluta med detta så slutar även jag.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-20 01:24:56 följande:
    Och kvinnor som ger tillåtelse att använda sin fördel. 
    Kvinnor kan välja att sluta använda sin fördel att få en sexpartner.
    Kvinnor använder sina fördelar sålänge männen ger dem dessa fördelar. Om det ens kan ses som en fördel för kvinnor att många män är lösaktiga och tackar ja till sex med vilken kvinna som helst i stort sett. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-20 01:29:05 följande:
    Och det innebär inte att männen bestämmer då över kvinnor om kvinnor får liknade valmöjligheter som männen 
    Män bestämmer ingenting, annat än över sina egna kroppar, precis som kvinnor.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-20 01:29:47 följande:
    Men du snackar som det handlar om kvinnors rättighet till sin kropp om de skulle få sämre valmöjligheter 
    Nej, det har jag aldrig sagt. Rättigheter är inte detsamma som valmöjligheter vilket jag sagt hela tiden. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-20 01:32:47 följande:
    Du påstår ju att det handlar om rätten till din kropp när man tar upp att du kan få sämre valmöjligheter 
    Nej, det har jag aldrig påstått.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-20 01:40:26 följande:
    Och nu lägger du skulden istället på männen och det ska vara okej men inte tvärtom 
    Skitsnack. Har aldrig lagt nån skuld på män. Enbart påpekat att det är män som ger kvinnor fler möjligheter att ligga med dem vilket män erbjuder i högre utsträckning än kvinnor då ni är mer lösaktiga.

Det finns inget matriarkat som gör att kvinnor får fler möjligheter till sex. Detta är helt och hållet något som män ger kvinnor. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-22 18:59:38 följande:
    Du har inte sagt att du är emot när kvinnor får fler möjligheter än männen. 
    Än sen då? Varför skulle jag ens bry mig om den saken? Män väljer själva vilka kvinnor de tillåter komma nära, precis som kvinnor. Att män sen kan tänka sig fler kvinnor än kvinnor med män är meningslöst att tjafsa om då det inte går att uppnå rättvisa på det planet.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-22 18:45:12 följande:
    I så fall så hade du sagt att det skulle gälla varför  kvinnor oftare är hemma med sina barn, att det är färre kvinnor som är politiker etc.

Om det inte skulle handla om ett matriarkat så skulle inte "Hedda"  påstå att kvinnor ska välja bort män pågrund av någon natur fungerar. 
    Vad kvinnliga mödrar prioriterar med sina nyfödda hör inte till diskussionen. Sluta dra in en massa irrelevant trams.

Det handlar inte o nåt matriarkat att kvinnor har samma rätt som män att detsamma över sina kroppar. Det kallas jämlikhet. 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?