Inlägg från: Anonym (Då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Då)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (A) skrev 2024-04-02 12:10:35 följande:
    Det går inte att jämföra jobb och relationer
    Ni accepterar män som väljer på ett sätt som olika personer tycker är fel. 
    Med eran logik skulle det kunna gälla exempelvis även för jobb. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (M) skrev 2024-04-03 08:48:35 följande:

Sex är ingen rättighet, om ingen vill ligga med dig så är det så. 

Makt att bestämma över sin egen kropp har både kvinnor och män, tack och lov. Skulle vilja säga att mannens makt där är större, eftersom de är starkare kan de ta en kvinna med våld/hot medan motsatsen är betydligt svårare. 

Och eftersom sex inte är en rättighet så finns det inget förbud om kvinnor blir av med sin fördel
  • Anonym (Då)
    Anonym (Trip) skrev 2024-04-03 08:55:40 följande:

Det är bara en kvinnohatare som kan få det till att enskilda kvinnors rätt att bestämma över sin egen kropp skulle vara någon form av matriarkal makt över män. 

I så fall så skulle inte kvinnor ha en fördel för de är kvinnor 
  • Anonym (Då)
    Anonym (M) skrev 2024-04-03 08:48:35 följande:

Sex är ingen rättighet, om ingen vill ligga med dig så är det så. 

Makt att bestämma över sin egen kropp har både kvinnor och män, tack och lov. Skulle vilja säga att mannens makt där är större, eftersom de är starkare kan de ta en kvinna med våld/hot medan motsatsen är betydligt svårare. 

Du snackar om att sex är ingen rättighet men du kan inte acceptera ett scenario där kvinnor får det likadant som männen
  • Anonym (Då)

Det är bara en kvinnohatare som kan få det till att enskilda kvinnors rätt att bestämma över sin egen kropp skulle vara någon form av matriarkal makt över män. 

Varför kallas det inte då att männen har rätt till sina kroppar när kvinnor tycker det är orättvist när män får orgasm vid sex men de får inte det själva? 
  • Anonym (Då)
    Mimosa86 skrev 2024-04-02 22:06:05 följande:
    Är det sexuell makt att ha rätt att säga nej till sex om man inte känner för det? Jag skulle snarare kalla det självbevarelsedrift.

Nej, sexuell makt är om man påtvingar någon annan sin sexualitet. Och mig veterligen brukar inte kvinnor ha tjatsex, gråzonssex, begå sexuella övergrepp eller hota sig till sexuella andningar med män i speciellt stor utsträckning.
    För att man ska kunna säga nej så måste andra vara intresserad i en först 
  • Anonym (Då)

Det kallas patriarkal makt när kvinnor missgynnas när det handlar om sex. 
  • Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-04-02 23:30:50 följande:
    Fast det du beskriver som "makt" handlar inte om att kvinnor bestämmer över män utan snarare bestämmer de över sig själva och vilka män de tillåter in i sina liv. Att kvinnor får fler erbjudanden handlar inte om makt utan om valmöjligheter som män frivilligt ger dem. 

Vi lever i nuet också. Att män förr i tiden felaktigt tog sig makt över kvinnor och behandlade dem som skräp är inte relevant i dagens moderna västländer.

Jag tänker inte känna nån tacksamhet för den "makt" jag har idag då jag ser den som en självklarhet och alltid borde ha varit det. 

Med tanke på hur vidrigt ensamma män beter sig på detta forum så har jag lite svårt att ha någon medkänsla för er förtvivlan. Bete er som folk och sluta äckla er härinne om det är sympati ni fiskar efter i denna tråd. 
    Och med din logik så är det okej om kvinnor sänker sina krav. 
  • Anonym (Då)
    Fast det du beskriver som "makt" handlar inte om att kvinnor bestämmer över män utan snarare bestämmer de över sig själva och vilka män de tillåter in i sina liv. Att kvinnor får fler erbjudanden handlar inte om makt utan om valmöjligheter som män frivilligt ger dem. 

Vi lever i nuet också. Att män förr i tiden felaktigt tog sig makt över kvinnor och behandlade dem som skräp är inte relevant i dagens moderna västländer.

Jag tänker inte känna nån tacksamhet för den "makt" jag har idag då jag ser den som en självklarhet och alltid borde ha varit det. 

Med tanke på hur vidrigt ensamma män beter sig på detta forum så har jag lite svårt att ha någon medkänsla för er förtvivlan. Bete er som folk och sluta äckla er härinne om det är sympati ni fiskar efter i denna tråd. 
    Då handlar det om att kvinnor friviligt väljer att ge en orgasm till personer de har sex med även om de själva blir utan det. 
  • Anonym (Då)

Då gäller det i övrigt också heller hur att det handlar inte om makt utan om valmöjligheter som kvinnor ger gratis till männen när kvinnor missgynnas? 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?