Inlägg från: Anonym (Då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Då)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (A) skrev 2024-03-14 14:26:01 följande:
    Kvinnan har rätt till sina egna val, att säga nej och det finns inget spm ändrar på det
    Hon kan ändra sitt nej om hennes valmöjligheter och förutsättningar ändras 
  • Anonym (Då)
    Kvinnan har rätt till sina egna val, att säga nej och det finns inget spm ändrar på det
    Om hon har rätt till sina val så måste det vara förbestämt att hon kan samtycka till sex med olika personer. 
  • Anonym (Då)
    Så du menar att hennes valmöjligheter kan inte ändras för hon har rätt till sina val?
  • Anonym (Då)
    Om det inte finns något som kan ändra på det så måste först alla personer ha rätt till samma val som hon har. 
    Redan med nuvarande system kan olika personer ha färre valmöjligheter än andra. 
    Eftersom det är tillåtet så kan det bli en ändring till hennes nackdel. 
  • Anonym (Då)
    Det kan ändras mot hennes vilja vilka personer som hon kan välja att ha sex med. 
  • Anonym (Då)
    Varför i så fall har inte alla personer samma valmöjligheter som hon? 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Elisabeth) skrev 2024-03-10 13:23:59 följande:
    Så du menar att vi ska trolla bort tusentals år av instinkt bara för att vi idag lever i ett modernt samhälle? Sorry men så är inte naturen skapt.

Som kvinna kan jag bli med barn. Ett tillstånd som är livshotande om det inte varit för den moderna sjukvården. Alla män jag ligger med KAN potentiellt bli far till mina barn. Denna riskbedömning och insikt finns i mitt DNA som jag delar med andra däggdjurs honor. Alla honor i naturen är selektiva för att kunna föda den bästa avkomman. Hanar selekteras bort. Många handjur får aldrig ens komma till under sin livstid. Ibland består flockar av hundratals honor och enbart en hane som får para sig med flocken(den starkaste).

Du vill alltså ändra på naturlagarna?
    Du har missat att i naturen kan honor våldtas. 
    Samt att hos vissa honor hos vissa arter får inte honorna bästämma vilken hane som ska få para sig med dom utan hanarna slås mot varandra och den starkaste blir tilldelad honorna. 

Om det ska handla som i naturen, varför ska då många ha sex för njutningsskull och inte pågrund av någon fortplantning?
    Varför ska samhället betala för aborter och för en dels preventivmedel? 
    Varför ska orgasmer vara ett behov för kvinnor då vid sex?

Hos många djur tar honorna om ungarna. Är det som du vill ska hända för människorna. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 17:48:57 följande:
    Du har missat att i naturen kan honor våldtas. 
    Samt att hos vissa honor hos vissa arter får inte honorna bästämma vilken hane som ska få para sig med dom utan hanarna slås mot varandra och den starkaste blir tilldelad honorna. 

Om det ska handla som i naturen, varför ska då många ha sex för njutningsskull och inte pågrund av någon fortplantning?
    Varför ska samhället betala för aborter och för olika personers preventivmedel? 
    Varför ska orgasmer vara ett behov för kvinnor då vid sex?

Hos många djur tar honorna om ungarna. Är det som du vill ska hända för människorna. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Elisabeth) skrev 2024-03-10 13:23:59 följande:
    Så du menar att vi ska trolla bort tusentals år av instinkt bara för att vi idag lever i ett modernt samhälle? Sorry men så är inte naturen skapt.

Som kvinna kan jag bli med barn. Ett tillstånd som är livshotande om det inte varit för den moderna sjukvården. Alla män jag ligger med KAN potentiellt bli far till mina barn. Denna riskbedömning och insikt finns i mitt DNA som jag delar med andra däggdjurs honor. Alla honor i naturen är selektiva för att kunna föda den bästa avkomman. Hanar selekteras bort. Många handjur får aldrig ens komma till under sin livstid. Ibland består flockar av hundratals honor och enbart en hane som får para sig med flocken(den starkaste).

Du vill alltså ändra på naturlagarna?
    I naturen så betalar man inte för okända personers sexliv eller för okända personers barn.

Om man inte förökar sig så kanske man istället lever i en grupp av andra djur av samma art som man är släkt med. 
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-03-14 17:59:41 följande:
    Alla har samma valmöjligheter. Både kvinnor och män.
    Alla får säga nej till sex om de inte vill.
    Om alla personer hade samma valmöjligheter så måste de också ha det i verkligheten. 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?