Inlägg från: Anonym (Gud är större) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gud är större)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (M) skrev 2024-03-09 09:56:17 följande:
    Jag bryr mig inte. Tyck vad du vill. 
    Tror du att andra kvinnor bryr sig att många män tycker det?
  • Anonym (Gud är större)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 12:40:56 följande:
    därför jag förespråkar att fler kvinnor borde hitta lycka i annat än en man. många män leder bara till besvikelse, det gör inte väninnor, resor, intressen, djur, familj etc
    Kvinnor är bättre än män. Man kan gå tillbaka till Edens trädgård...
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-09 12:56:03 följande:
    Mja, för min del hade gärna mina barns pappa fått vara hemmapappa. Tänk att komma hem till lagad middag, rent hem och en kåt, glad och tacksam man.
    Kåt? Nu skrev du väl fel? Allt i livet handlar inte om sex.
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 08:30:47 följande:
    Du är väl läskunnig antar jag?

Tänk att komma hem till lagad middag, rent hem och en kåt, glad och tacksam man.

Mat, städat hem, glädje och tacksamhet står det med. Ifall du har tappat bort läsglasögonen menar jag.
    Ja, men du skrev kåt också. Med tanke på att om en man skrivit att han ville ha samma när han kommer hem, då hade man reagerat på att förväntar sig att hon är kåt, och det blir ligga. Varför skulle hon vara det, som slavat i hemmet? Allt i livet handlar inte om sex.
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Oroa_dig_inte) skrev 2024-03-10 09:57:36 följande:
    Ni verkar vara flera kvinnor här som bara har negativa erfarenheter av män. Bara för att man tidigare gjort dåliga val betyder det inte att man inte kan göra ett bättre val nästa gång. Samtidigt verkar ni som förespråkar ensamhet inte vara särskilt lyckliga i era liv, även om ni påstår det.
    Ja, det är lätt att skylla ifrån sig. Vi vet alla hur det började. I Edens trädgård.
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 13:03:48 följande:
    Det där med kåt glad och tacksam är ju ett skämt. Ingen vettig person förväntar sig det av någon oavsett kön. Sex är väldigt viktigt för mig som kvinna, med betoning på att min partner vill lika mkt som jag. Ömsesidig stark attraktion är något av det bästa som finns, är säker på att dom flesta individer håller med om det. 
    Jag tror det anses vara roligare när en kvinna säger det Solig
  • Anonym (Gud är större)
    Det där med kåt glad och tacksam är ju ett skämt. Ingen vettig person förväntar sig det av någon oavsett kön. Sex är väldigt viktigt för mig som kvinna, med betoning på att min partner vill lika mkt som jag. Ömsesidig stark attraktion är något av det bästa som finns, är säker på att dom flesta individer håller med om det. 
    Är du helt säker på att ingen kvinna förväntar sig sex när hon träffar män? Vi kan ta ett exempel, om hon går ut på krogen, förväntar hon sig att få uppmärksamhet från män då?
    Och om hon redan träffar en man och de umgås, och hon blir kåt, förväntar hon sig att det kan bli sex då?
  • Anonym (Gud är större)
    Jag har en känsla av att många håller med om att det känns mer positivt när kvinnor känner stark attraktion för män, än tvärtom.
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 13:10:14 följande:
    ingen aning vad random kvinna förväntar sig. Om man själv vill så gör man sitt bästa för att det ska ske, inte komplicerat.
    Men du måste väl ha levt och sett hur folk är och beter sig? Då brukar man ha en aning om hur det ser ut därute.
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 13:10:14 följande:
    ingen aning vad random kvinna förväntar sig. Om man själv vill så gör man sitt bästa för att det ska ske, inte komplicerat.
    Du säger att det inte är komplicerat, menar du för dig personligen, eller pratar du för alla andra?
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Elisabeth) skrev 2024-03-10 13:18:17 följande:

:) tack vare att kvinnor idag har rätt till sin egen sexualitet (vilket vi inte hade för 60-70 år sen- vilket ni män dock hade (om jag nu måste påminna om det)) så har det inneburit att fler män idag än förr har möjlighet att ha en sexuell relation med en eller flera kvinnor utan att behöva gifta sig med henne.

Är det dit du vill TS? Begränsa möjlighet för män och kvinnor att kunna ligga med varandra utan förpliktelser och återinföra strikta regler kring relationer och äktenskap?

För problemet som uppstår om du vill begränsa abort och tvinga kvinnor att bli mödrar är att vi kommit så långt i vårt jämställdhetsarbete att samhället då kommer samhället också kräva större ansvar av fäderna som gjort kvinnan gravid. Idag har män friheten att kunna välja bort faderskapet och betala sig fri. Skulle kvinnor tvingas till moderskap så kommer större krav också ställas på männen.

Jag tror du skulle få en massa arga män efter dig med ditt förslag. Många män ånjuter friheten att kunna ha sex med kåta kvinnor. sen att du är ett ufo som inte får till det med damer är ett enskilt problem. Och ett problem som är ditt och inte för gemene man.

Varför använder du ett sånt uttryck som ufo om män som inte får till det med kvinnor?
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 13:33:45 följande:
    Ingen aning vad andra gör och tänker, jag kan bara tala för mig själv. Det finns en myriad av olika beteenden hos olika människor.

Helt klart. Jag kan ändå se att vissa beteenden är vanligare och mer accepterat än andra.

• Anonym (Gud är större)
    Anonym (M) skrev 2024-03-11 10:37:19 följande:
    Nja, han har nog inte så lätt för att träffa någon, då hade han inte gnällt över de män som ligger med för många kvinnor. Han tror ju att de vill ha honom om Populära-Pelle knullar mindre. Dvs han tror kvinnor är desperata. 
    När en kvinna är kåt så är det angeläget för henne att få sex.
  • Anonym (Gud är större)
    Mandel skrev 2024-03-11 11:00:49 följande:

Fast inte till vilket pris som helst. De egna fingrarna har man ju liksom tillhands hela tiden och kan använda.
    Då slipper man också de bieffekter som många män tyvärr av någon konstig anledning verkar komma med.

Nuvarande lekkompis är helt fenomenal på att lämna saker efter sig och inte ställa/lägga tillbaka och då bor han inte ens hos mig.
    Tandborste på tvättstället i stället för i hans mugg i skåpet, har han blandat en drink står allt kvar på bänken och sedan står glaset kvar på soffbordet...

Det där låter verkligen som en katastrof. Var finns de bra männen egentligen?
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (A) skrev 2024-03-11 12:20:58 följande:
    Kvinnor har rätt till sin kropp, att säga nej till sex och så kommer det att förbli. Män har rätt  att säga ej till sex likaså
    Ja, men då är han tråkig, bög, eller så säger hon att hon lätt kan få andra ligg.
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (A) skrev 2024-03-11 12:30:58 följande:
    Det är din tolkning
    Ja, många kvinnor säger så. Faktum.
  • Anonym (Gud är större)
    LFF skrev 2024-04-20 10:17:17 följande:
    Vilken fördel är det kvinnor har? 
    Bröst.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?