• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (Då)
    Anonym (Då) skrev 2024-05-20 11:02:40 följande:
    Då skulle man kunna säga om det är inte männens ansvar att kvinnor får det sexliv som kvinnan vill ha?! 
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-05-20 11:02:40 följande:
    Då skulle man kunna säga om det är männens ansvar att kvinnor får det sexliv som kvinnan vill ha?! 
    Det är individens ansvar att ändra sina förutsättningar om man inte är nöjd i den situation man är i. Det gäller oavsett om man är man eller kvinna. Hur kan det vara så svårt att förstå att du inte kan lägga ansvaret på andra om du inte är nöjd? 
  • Anonym (Sommar)
    Auditanne skrev 2024-05-20 00:26:15 följande:
    Självklart lägger jag över ansvaret på de män som klagar. Det är ju dessa som är missnöjda och då faller det också på dem att försöka ändra sin situation. Kvinnor är inte skyldiga incelsen vare sig sex eller kärlek. 

Ja, jag ser ner på sexfixerade män och tonårspojkar med hormonpåslag som objektifierar kvinnor och avhumaniserar dem. Precis som de flesta sunda kvinnor skulle göra. 

Och ja, om det enda man har på hjärnan är pippa så gör det en till en stor fet loser i mina ögon. En simpleton som inte kan tänka längre än hans förkrympta stånd når.
    Jag tror du är mer sårad än du vill medge - troligen är det några män som gjort dig bitter och du tar ut den frustrationen här på FL.
  • Anonym (Nina)
    Auditanne skrev 2024-05-19 05:15:54 följande:
    Om män är missnöjda med att kvinnor har fler möjligheter till sex och relationer så är det också upp till dem att inte ge kvinnorna dessa möjligheter. Det demokratiska sättet att påverka detta är att bli mer kräsna och inte göra sig billiga och tillgängliga för så många kvinnor.

Samhället uppmuntrar inte heller män till att vara billiga och ligga med så många som möjligt. Detta är en värdering som sprids mellan omogna tonårspojkar och inte vuxna män eller samhället i övrigt. Horbockar är inget män uppfostras till att vara precis.
    Noterar i efterhand att du byter ämne. Det var väl ändå du (har bara läst ett par inlägg i tråden) som påstod att samhällets normer och värderingar ingen influens har på den enskilda individen. Din respons här är typ Goddag yxskaft. 
  • Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-05-19 05:15:54 följande:
    Om män är missnöjda med att kvinnor har fler möjligheter till sex och relationer så är det också upp till dem att inte ge kvinnorna dessa möjligheter. Det demokratiska sättet att påverka detta är att bli mer kräsna och inte göra sig billiga och tillgängliga för så många kvinnor.

Samhället uppmuntrar inte heller män till att vara billiga och ligga med så många som möjligt. Detta är en värdering som sprids mellan omogna tonårspojkar och inte vuxna män eller samhället i övrigt. Horbockar är inget män uppfostras till att vara precis.
    Det är det som samhället gör.
    www.forskning.se/2020/06/11/som-kille-ar-det-ofta-svart-att-saga-nej-till-sex/

www.hd.se/artikel/en-myt-att-man-alltid-vill-ha-sex/
  • Auditanne
    Anonym (Sommar) skrev 2024-05-20 20:30:28 följande:
    Jag tror du är mer sårad än du vill medge - troligen är det några män som gjort dig bitter och du tar ut den frustrationen här på FL.
    Då tror du fel. Jag har alltid haft vett nog att undvika losers till män. Skulle aldrig nedlåta mig till att dejta såna som TS ex. Det enda som gör mig irriterad är misogyna töntar som startar trådar av det här slaget. Losertrådar som inte har på forumet att göra.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-05-20 11:03:31 följande:
    Många kvinnor väljer inte att göra det. 
    Än sen då? Irrelevant. De lyfter inte fram det som ett samhällsproblem som någon annan ska lösa åt dem iaf. 

Och det är skillnad på att vara i en relation med någon som struntar i ens sexuella behov jämfört med att vara en gnällig incel som klagar på att han inte får till det med kvinnor och hur orättvist allt är.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-05-20 10:57:35 följande:
    Du känner dig också missgynnad när du klagar på män som du ogillar 
    Missgynnad? Jag klagar på misogyna incels som sprider kvinnohat överallt. Något som är skadligt på riktigt, till skillnad från autistiska pojkar som klagar på att de inte får pippa, trots att de gör noll ansträngning för att bli attraktiva för kvinnor.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-05-20 10:54:05 följande:
    Och nu är du inte heller nöjd med din situation men du lägger skulden också på andra. 
    Nej, det har jag inte gjort.

Till skillnad från TS så startar jag inte trådar där det ska gnällas i det oändliga över hur orättvist samhället är för att vissa kvinnor får bättre män an andra. Jag låter bara bli att dejta losertöntarna som blir över. Sen är det inte mer med det.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?