Inlägg från: Anonym (Hepp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hepp)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (.....) skrev 2024-03-08 21:14:13 följande:
    Sen när bryr sig män om kvinnoproblem? Det blir ju skillnad först när kvinnor KRÄVER förändring annars blir det negativa konsekvenser förr männen (ex hemarbete = hon hotar med skilsmässa som gör att han kommer få ta allt lass i ett annat hushåll mm). Skulle män brytt som om kvinnoproblem skulle vi aldrig behövt feminism.

Så som sagt - dra igång din mansförening där ni "förskjuter balansen" mellan er så att alla får bonka!
    Så är det, inget kommer gratis. Ursprunget till feminism ja.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 11:47:32 följande:
    Det är feminismen som säger att alla ska leva exakt likadant - att alla pappor ska vara hemma med barnen till exempel.

Faktum är att vi har inte trivsamma liv idag och ett friskt samhälle. Vi har en stor tvångströja på hela samhället som begränsar individers frihet och förstör allting.
    Mja, för min del hade gärna mina barns pappa fått vara hemmapappa. Tänk att komma hem till lagad middag, rent hem och en kåt, glad och tacksam man.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-10 07:08:43 följande:
    Kåt? Nu skrev du väl fel? Allt i livet handlar inte om sex.
    Du är väl läskunnig antar jag?

Tänk att komma hem till lagad middag, rent hem och en kåt, glad och tacksam man.

Mat, städat hem, glädje och tacksamhet står det med. Ifall du har tappat bort läsglasögonen menar jag.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-10 12:43:27 följande:
    Ja, men du skrev kåt också. Med tanke på att om en man skrivit att han ville ha samma när han kommer hem, då hade man reagerat på att förväntar sig att hon är kåt, och det blir ligga. Varför skulle hon vara det, som slavat i hemmet? Allt i livet handlar inte om sex.
    Det där med kåt glad och tacksam är ju ett skämt. Ingen vettig person förväntar sig det av någon oavsett kön. Sex är väldigt viktigt för mig som kvinna, med betoning på att min partner vill lika mkt som jag. Ömsesidig stark attraktion är något av det bästa som finns, är säker på att dom flesta individer håller med om det. 
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Oroa_dig_inte) skrev 2024-03-10 09:57:36 följande:
    Ni verkar vara flera kvinnor här som bara har negativa erfarenheter av män. Bara för att man tidigare gjort dåliga val betyder det inte att man inte kan göra ett bättre val nästa gång. Samtidigt verkar ni som förespråkar ensamhet inte vara särskilt lyckliga i era liv, även om ni påstår det.
    Jag och helt säkert många andra med mig har väldigt goda erfarenheter av män, men tyvärr en hel del dåliga med som ofta kommer när man skaffar barn. Dåliga val - om jag är helt ärlig så tror jag att det kan röra sig om den mkt grova gissningen 4% eller så som är bra män att skaffa barn med. Eftersom spåkulor inte existerar så är det svårt att se i förväg.

Dom korta stunder jag varit singel har jag varit mkt nöjd, helt ärligt. Vad finns att ogilla liksom?
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-10 13:06:43 följande:
    Är du helt säker på att ingen kvinna förväntar sig sex när hon träffar män? Vi kan ta ett exempel, om hon går ut på krogen, förväntar hon sig att få uppmärksamhet från män då?
    Och om hon redan träffar en man och de umgås, och hon blir kåt, förväntar hon sig att det kan bli sex då?
    ingen aning vad random kvinna förväntar sig. Om man själv vill så gör man sitt bästa för att det ska ske, inte komplicerat.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-10 13:14:17 följande:
    Du säger att det inte är komplicerat, menar du för dig personligen, eller pratar du för alla andra?
    Ingen aning vad andra gör och tänker, jag kan bara tala för mig själv. Det finns en myriad av olika beteenden hos olika människor.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-11 10:38:24 följande:
    När en kvinna är kåt så är det angeläget för henne att få sex.
    Man väljer dom bästa att ha det med, såklart. Ska det vara värt besväret så ska det väldigt mycket till, annars är det bättre att göra det själv.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-11 12:55:05 följande:
    Ja, många kvinnor säger så. Faktum.
    Nej, det är inga vidare personer som säger så. Totalt socialt missanpassat. Leta rätt på bättre människor. Skulle aldrig falla mig in att ens tänka det. Vill man inte så är det så, fritt val och inget att ifrågasätta.
  • Anonym (Hepp)
    Agda90 skrev 2024-03-12 07:19:30 följande:

En man med åsikter som TS är bara avtändande, osmakligt, nej äckligt. 

Män har haft tmakt och kvinnor har fått kämpa sig till någon form av jämlikhet. Om ni inte kan historia så borde ni gå tillbaka till skolan!

Nu har vi här (om man ska ta TS seriöst) någon form av kränkt man som inte får som han vill och då drar han igång ett skitnsack om hur kvinnor banne mig ska sättas på plats.

Du är pinsam TS!

Alla människor, oavsett kön, ska ha rätt till sin egna kropp. Alla kan säga nej till sex. Kön spelar ingen roll.
    Ni som stör er på kvinnor som säger nej. Hade ni velat att hon ställde upp för husfridens skull? För i så fall kan man jämföra er direkt med våldtäktsmän.

Jag behandlar min partner med respekt och kärlek. Han gör detsamma med mig. Och att vi gör rätt har jag kvitto på i form av 24 år lång och kärleksfull relation. Ingen av oss tjatar till sig sex. Ingen gnäller om vem som har makt, vem som städar eller tvättar eller lagar mat. 
    Vi hjälps åt och ser till att båda har tid till sina fritidsintressen. Vi är ett team! 

Om fler män är i verkligheten som TS så är jag inte ett dugg förvånad att fler blir ensamma. Ni är liksom inga kap (och då menar jag inte utseendet utan era personligheter för ingen vill leva med en översittare som ska pinka in maktrevir till höger och vänster).

Håller med om allt. Nej, ni män som är som TS ska inte vara i förhållanden, ni är direkt giftiga för en partner. Om det är så att ni är singlar så fungerar selektionen som den ska, naturligt och sunt att andra väljer bort er. Gener som inte gagnar flocken människor ska inte föras vidare.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-12 11:53:40 följande:
    Då handlar det inte om något val varför olika män better sig som de gör. 
    Du borde då ta en hänsyn till det. 
    Allt i detta handlar om val som dessa misogyna män gör. Om man väljer en väg som gör en isolerad, olycklig och arg men ändå vägrar att reflektera över sig själv och förändra sig så nej, man har inte lämpliga gener för mänskligheten. Och detta sker i ett land med fri utbildning, inga som svälter ihjäl/dör i krig och fri sjukvård. Det finns förutsättningar för alla att leva ett bra liv. Det är ett fullt medvetet val att välja en väg som leder till ett olyckligt liv.

Jämför med en hanne i djurvärlden som är svag, attackerar honorna och inte kommer överens med flocken - deras gener förs i normalfallet inte vidare. Naturen förbättrar sig själv kontinuerligt.
  • Anonym (Hepp)

Ja, du får tänka över det här med fritt val kontra gener lite till.

• Anonym (Hepp)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-12 15:27:25 följande:
    Du får förklara hur du menar för det blir ologiskt om det ska handla om ett val men sedan är det generna som ska avgöra. 
    Vad för gener man har, är inget val. 
    Det kan inte handla om ett val oavsett hur man ser på vad som kan räknas som ett val. 
    Om en person i hela sitt liv gör val som gör dom olyckliga, då är dom inte bra genetiskt material. Man kan t ex välja att skylla sina tillkortakommanden på andra människor eller så tar man ansvar för sitt eget liv och gör det bättre med alla till buds stående medel. Man väljer själv.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-12 14:07:27 följande:
    Du har svårt att förstå att olika personer kan ha problem även i Sverige 
    Nej. Jag har full förståelse för att livet är svårt ibland, det är det för alla. Ingen sitter och får sparvar flygande in i munnen. Men den enda vägen är framåt, att göra det bästa av situationen.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-12 17:32:59 följande:
    Då handlar det inte om något val enligt din logik. 
    Man kan inte samtidigt ha dåligt genetiskt material som kvinnor ska välja bort samtidigt som man skulle välja sin situation. 
    Jo. Kan man göra val som leder till ett bättre liv så har man ok genetik.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-13 17:21:43 följande:
    Varför tror du att det är en rättighet för dig att ha många män att välja på?
    Vilken skruvad fråga. Jag lever mitt liv och träffar jämt på bra attraktiva människor som jag skulle kunna inleda något med. Testa du att leva lite med.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-13 17:51:16 följande:
    För att män har låga standarder. Precis som ni vill ha det. Ni vill inte ha samma utgångsläge som män.
    Det går inte att förstå vad du menar. Jag bryr mig väl inte om vad andra gör, mitt liv lever jag som jag vill.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?