Inlägg från: Mandel |Visa alla inlägg
  • Mandel

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:25:50 följande:
    Läs vad jag skriver.

I praktiken säger kvinnor nej till sex mycket oftare, och det vet du och alla andra mycket väl. Kvinnor är försiktigare pga av högre risk, men eftersom den risken idag i princip är borta så har balansen rubbats och kvinnor har extremt mycket sexuellt makt.

Om kvinnor säger nej till sex så killgissar jag nu att det idag inte beror på ev risker utan mer att de inte vill ligga med vilken man som helst eller till vilket pris som helst.

Pillar hellre på mig själv än har sex med kraftigt överviktiga män, män utan hjärna, spinkiga män, män med dålig hygien, självgoda män, män som är dåliga på sex, män som inte kan ta ansvar för hem och relation om vi lever tillsammans i en relation, män som inte kan kommunicera osv.

Har aldrig inträffat att jag sagt nej till sex bara för att utöva någon form av makt gentemot en man utan alla mina nej har grundat sig i något av ovanstående exempel.
    X-maken beklagade sig över att jag aldrig tog initiativet till sex och när jag då till slut påpekade (hade försökt den vänliga vägen i många år, men det gick inte) att jag inte tände på hans stora ölmage eller hans totala brist på ansvarstagande för hem, barn, relation osv. och fick svaret att hans mage inte störde honom så varför störde den mig...
    Så han äter till sig en stor mage och skiter i sin familj och så är det min sexlust det är fel på och jag som ska ändra på mig?

Är otroligt skeptisk till att jag någonsin vill bo tillsammans med en man igen.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:43:30 följande:
    Om inkompetenta feminister kvoteras in i börsstyrelser och till höga positioner, kan väl män få positiv kvotering också?

Går ju inte att jämföra sex med arbetslivet.

Problemet är ju att män väljer män även om det finns kvinnor med likvärdig eller till och med högre kompetens för att män är kända för män och de vet hur män är och beter sig. 
    Kvotering i arbetslivet handlar inte om att människor med lägre/fel kompetens ska anställas pga sitt kön utan att föredelningen mellan könen när det är likvärdiga kvalifikationer ska vara jämn. 
    Finns många kvinnodominerade yrken där män ges företräde om det har likvärdiga kvalifikationer som en kvinna har så det går åt båda håll.

Om vi skulle kvotera även kring sex, hur skulle det gå till?
    Ska vi tillsätta en statlig myndighet som ska sköta om detta? Hur bedömer man olika människors kvalifikationer där?
    Ska man få fylla i formulär med sina kunskaper och sitt utseende. Vikt, längd, hur många man legat med.
    Ska de ringa på referenser och fråga tidigare partners och be dem betygssätta detta och sedan ranka människor efter det.
    Så kan man när man känner att man vill ligga eller få en längre relation skicka in en liten kontaktannons med de krav och lägstanivå på omdömen som man anser behövs för tjänsten.
    Fast kan jag önska själv eller ska denna myndighet sitta och köra något program som kollar statistik och nämen ojsan. Nu är det 4 veckor sedan Bosse var på dejt så nu bokar vi in honom med Anna och så måste de ha sex så Bosse försvinner från statistiken ett tag.

Här har vi Louise som inte haft en bra relation, ska vi gå in och tala om för hennes partner att han måste banta eller ska vi skicka in om skilsmässa åt dem och låta Louise träffa Micke istället och så skickar vi mannen på dejt med överviktiga Maria?

På måndagsmötet:
    Nu har Eva och Jonas varit alldeles för lyckliga alldeles för länge. Det går inte för sig. Inga gräl och ett aktivt fungerande sexliv i flera år. Hur ska vi splitta upp dem för det är inte rättvist att de är så lyckliga när så många andra människor är olyckliga. Bättre alla är olyckliga eller?

• Mandel
    molly50 skrev 2024-03-05 22:01:21 följande:
    Och på vilket sätt hjälper det ensamma män som inte får sex,menar du?
    Om riskerna ska öka för kvinnor att ha sex sp lär de ju knappast vilja ha sex oftare.
    Tror egentligen inte det handlar om att få ligga utan mer om att kvinnor fråntas möjligheten att ligga. Då blir kvinnorna utan sex så som de ensamma odejtbara männen. Kvinnorna fråntas makten till att ha sex när de vill eftersom det innebär större risker för dem att ha det.
    Kvinnorna ska straffas så misären på sexfronten blir den samma mellan könen.

Handlar inte om att man ska ha det bra...
  • Mandel
    molly50 skrev 2024-03-06 20:57:11 följande:
    Kanske det.
    Men kvinnor klarar sig oftast mycket bättre ensamma än män.
    Så det lär ju ändå inte bli bättre för ensamma män.
    Och det hänger nog mer på att - nu killgissar jag igen, att kvinnor är bättre på att ha bra relationer med sina barn, sina familj, vänner osv. 
    Många ensamma kvinnor har också katt som sällskap och för att lindra ensamheten.

Har mest manliga vänner och som en av dem sagt så är det ju hans ansvar att se till att ha en bra relation med sina vuxna barn. Det är inte barnens ansvar. Han måste se till att höra av sig och prata med dem och han får bjuda hem dem.
    Är ju bara att tänka tillbaka hur det var när man själv var ung och inte sjutton var det så värst vanligt att man tänkte att på lördag åker jag hem till mamma/pappa och fikar lite och pratar strunt, men blev man ditbjuden kom man.
  • Mandel
    molly50 skrev 2024-03-06 22:34:42 följande:
    Ok. Du menade så. Då hänger jag med.
    Men kvinnor skulle klara sig bra utan män också,så även om kvinnorna skulle fråntas möjligheten att ligga så skulle de flesta inte lida lika mycket som männen verkar göra.
    Många av de män som skriver i tråden verkar likställa ensamhet med brist på sex.
    De verkar helt ha fastnat i att ligga är det enda som kan lösa deras ensamhet. De förstår inte alls att vänskap delvis kan lindra den ensamhet de känner och eftersom de inte förstår det kan de heller inte sätta sig in i att kvinnor med vänner är lyckligare än dem även om dessa kvinnor inte har sex.
    Män utan sex mår skit alltså måste kvinnor utan sex också må skit. 
    De har inte förmågan att ta till sig att så inte är fallet. Allt handlar bara om sex för dem.
    Och eftersom de inte FÅR sex så ska ingen annan heller få ha sex.
  • Mandel
    Anonym (hej) skrev 2024-03-07 03:30:20 följande:
    Ni vill bara ha ett jämställt samhälle för kvinnor. När män halkar efter struntar ni i det. Jämställdheten omfattar inte män.

Att tänka ur andras perspektiv klarar ni inte av.
    Nu är du helt ute och cyklar.
    Vill du inte att män ex  ska ha rätt till föräldraledighet? Vill du inte att män ska kunna skapa en trygg och bra relation med sina barn som de sedan kan ha nytta av när barnen är vuxna och flyttat hemifrån så barnen vill ha kontakt med sina pappor så männen slipper sitta här på nätet och skrika att de minsann måste få knulla?

Vart halkar män efter?
    Män gör väl fortfarande minst del av det oavlönade hushållsarbetet, män tjänar i snitt mer än kvinnor för likvärdiga arbeten, män tar frivilligt ut mindre föräldraledighet/vab för de anser sig oumbärliga på sina arbeten, män får bättre sjukvård än kvinnor osv.
  • Mandel
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-08 15:16:21 följande:
    Finns kvinnor som tycker att mannen ska kämpa för att få komma till. Han ska inte ge upp för lätt.
    Ja och så finns det kvinnor som inte håller på med en massa spelande och det finns kvinnor som tar första steget.
  • Mandel
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 07:45:18 följande:
    Anonym (Sluta hora!) skrev 2024-03-08 20:50:28 följande:
    Vilka fördelar har män blivit utan? 
    Ska ni förneka det också?

Vi har redan nämnt det. Att ha kontroll över ekonomin och inte behöva ta hand om hem eller barn som exempel.
    Plättlätt! Sluta skaffa barn och ta in på hotell alternativt anställ en hushållerska till ditt eget boende.
    Då har du ju kontroll över din egen ekonomi och slipper att ta hand om hem och barn.
    Kan väl inte bli enklare?
  • Mandel
    Anonym (M) skrev 2024-03-11 10:22:14 följande:

Han vill ju ha sex och familj också. Därför vill han ha en hemmafru. 

Finns många kvinnor som gärna är hemmafruar. Dock kanske det krävs en barnflicka och en hushållerska ändå, men det är ju bara för mannen att jobba på så han har en bra inkomst så löser sig nog detta med hemmafru och barn.
  • Mandel
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-11 10:38:24 följande:
    När en kvinna är kåt så är det angeläget för henne att få sex.

Fast inte till vilket pris som helst. De egna fingrarna har man ju liksom tillhands hela tiden och kan använda.
    Då slipper man också de bieffekter som många män tyvärr av någon konstig anledning verkar komma med.

Nuvarande lekkompis är helt fenomenal på att lämna saker efter sig och inte ställa/lägga tillbaka och då bor han inte ens hos mig.
    Tandborste på tvättstället i stället för i hans mugg i skåpet, har han blandat en drink står allt kvar på bänken och sedan står glaset kvar på soffbordet...

Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?