Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:18:47 följande:
    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

Såna här trådar får en att bara vilja dunka huvudet i väggen, eventuellt skratta hysteriskt.

SHIT POMMES SÅ GÖTT VISSA MÄN HAR DET att deras största problem är att de inte ALLTID SJÄLVA FÅR VÄLJA när de ska LIGGA!!

Gå ner på bolaget och köp en flaska champagne och fira att du lever ett otroligt privilegierat liv
  • Anonym (.....)

Lägg gärna märket till hur "män" i texten egentligen betyder "jag", samt "kvinnor" betyder "kvinnor jag vill ha sex med".
    Exempel från trådstart:

"För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt"

Översättning:
    "För det är fortfarande så att kvinnorna jag vill ligga med bestämmer när det blir sex, det är kvinnor jag vill ha sex med som inte väljer mig (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor jag vill ligga med som bara behöver vänta på att jag ska ge dem uppmärksamhet och ta kontakt"

Du är alltså en sunkig kvinnohatare som tycker att kvinnor ska straffas för att de inte vill ligga med dig. Classic incel. Jag fattar att kvinnor vänder dig ryggen för sånt lyser igenom väldigt snabbt.

Kamma dig och börja respektera de du vill doppa snoppen i är mitt bästa tips.

• Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-07 20:41:17 följande:
    Jag har rätt att framföra mina åsikter även om du tycker att det bara är feminister som har rätt att föreslå begränsningar av sexuella handlingar. Det är demokrati.
    Absolut har du rätt att framföra dina åsikter, men det gör det inte de mindre korkade.
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-07 20:41:17 följande:
    Jag har rätt att framföra mina åsikter även om du tycker att det bara är feminister som har rätt att föreslå begränsningar av sexuella handlingar. Det är demokrati.
    Absolut har du rätt att framföra dina åsikter, men det gör de inte mindre korkade.
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-07 21:56:28 följande:
    Varför är de korkade när flera före mig ansåg att det var vi mäns ansvar att se till att män blir mindre lösaktiga?
    Det var ju ett svar på tal till dina påståenden. Sluta ställa dumma påståenden och du får inte längre dumma svar.
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 00:39:30 följande:
    Ogillar man däremot män som inte är pappalediga, män som köper sex eller män som inte tar ansvar för hemmet så är det en fråga för staten. Bra, då förstår jag er logik. Jämställdhet gäller bara för kvinnor, män har ett eget ansvar.
    Är du dum i huvudet på riktigt? 

Män som inte är pappalediga = påverkar andra vuxna individer ofta på ett negativt sätt med sämre pension, mindre möjligheter att lyckas inom karriären mm samt gör att barn kanske får sämre kontakt med pappor.
    Män som köper sex = män som bryter mot lagen samt utnyttjar en annan människa med ekonomiskt våld 
    Män som inte tar ansvar för hemmet = kvinnor blir ofta utbrända pga måste ta ansvar för jobb samt hushållsarbete. I sin tur kanske barn växer upp i miljöer med mycket bråk eventuellt skilsmässa när mamman inte orkar mer.

Män som inte får välja exakt vem de ska ligga med och är orimligt bittra för detta = drabbar bara dem själva.

Om detta är ditt största problem som man i samhället är det bara att gratulera!
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 18:09:47 följande:
    Män som är lösaktiga och ligger runt med för många = drabbar andra män negativt genom att förskjuta balansen så att de inte blir valda.

Det var ni själva som tog upp det innan jag kom in i tråden och påpekade att ni var hycklare, vilket ni har bevisat nu att ni givetvis är.

Säg som det är bara. Anledningen till att du inte bryr dig är för att det drabbar män och inte kvinnor.
    Men då är det ett fånigt mans"problem" med andra ord - ni MÄN får väl starta någon bisarr förening där ni försöker "förskjuta balansen" emellan er då?

Eller tror du att kvinnor fick rätt till abort, preventivmedel, rösträtt, möjlighet att jobba bara för att någon snubbe kom och sa "varsågod"? Nej, det är kvinnor som har kämpat för kvinnor för dessa saker och fortsätter med det.

Så mobilisera du dina snubbar och kämpa efter den förändring du nu tycker att ni förtjänar och se om du får något gehör.

Men klart, det är lättare att böla på forum om hur dumma kvinnor är istället.
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 18:28:46 följande:
    Att gnälla på män som inte tar ansvar för hemmet är något man sällan gör utanför Sveriges gränser. Ni feminister har inga problem med att ändra på spelreglerna och de värderingar som kommer uppifrån för er egen vinning. Men att jag som man gör samma sak. Nej, fy så får man inte göra.

Fula kvinnor får massor av män idag hur fula de än är, vilket bevisar att ts hade rätt om att det finns ett sånt matriarkat.

Varför accepterar inte feminister att livet är orättvist utan vill ha millimeterrättvisa?
    Men sluta ligg med fula kvinnor då om det är så stort problem? Återigen - starta din mansförening och lär män sluta ge kvinnor schlongen!

Att kvinnor lyckas ändra normer med att dela upp hemarbete osv är ju tack vare timmar av engagemang från hundratusentals som vill ha förändring.

Låter som att du behöver inspireras av kvinnor snarare än att böla som en 5-åring som skriker "det är orättvist!" utan att faktiskt gjort något konkret överhuvudtaget för att förändra något.
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 19:52:20 följande:
    Precis, du bryr dig inte eftersom det är ett mansproblem men förväntar dig samtidigt att män ska bry sig om kvinnors problem. Varför ska jag bry mig om kvinnors problem när du inte bryr dig om mäns problem? 
    Sen när bryr sig män om kvinnoproblem? Det blir ju skillnad först när kvinnor KRÄVER förändring annars blir det negativa konsekvenser förr männen (ex hemarbete = hon hotar med skilsmässa som gör att han kommer få ta allt lass i ett annat hushåll mm). Skulle män brytt som om kvinnoproblem skulle vi aldrig behövt feminism.

Så som sagt - dra igång din mansförening där ni "förskjuter balansen" mellan er så att alla får bonka!
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 19:58:16 följande:
    Nej, det är inte tack vare timmar av engagemang av hundratusentals kvinnor. Ni fick det gratis uppifrån av politikerna. De politiska partierna togs över av aktivister som drev sin feministiska agenda. Idag undrar aktivisterna varför män inte längre röstar på de partier som de har tagit över.
    Du tror på allvar att förändringarna som skett för kvinnor de senaste 150 åren har kommit gratis från styrande politiker?

Du är med andra ord inte bara korkad utan saknar dessutom utbildning.

Shit pommes tycker synd om dig.
  • Anonym (.....)

Du skrev tidigare att kvinnor historiskt sett fått allt gratis. Citat från dig: "Nej, det är inte tack vare timmar av engagemang av hundratusentals kvinnor. Ni fick det gratis uppifrån av politikerna."

Jag svarar: "Du tror på allvar att förändringarna som skett för kvinnor de senaste 150 åren har kommit gratis från styrande politiker?"

Du svarar:

Anonym (hej) skrev 2024-03-09 07:23:59 följande:
    Du har inte kämpat ett dugg för dem och för att du ska kunna bete dig bortskämt.
    Du är inte bara korkad och outbildad - du kan inte heller argumentera! Du skiftar fokus konstant för du vet att dina löjliga argument både är felaktiga och dumma.

Vem fasen är det som beter sig bortskämt om inte DU som tror att kvinnor ska kasta sig framför dig när du bara sitter och gnäller. Prova att öppna käften lite mer så kanske stekta sparvar början flyga in i munnen på dig också!
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 07:45:18 följande:
    Anonym (Sluta hora!) skrev 2024-03-08 20:50:28 följande:
    Vilka fördelar har män blivit utan? 
    Ska ni förneka det också?

Vi har redan nämnt det. Att ha kontroll över ekonomin och inte behöva ta hand om hem eller barn som exempel.
    Ja visst är det TRÅKIGT när makten blir jämnare fördelad mellan hushållets vuxna individer!

Var glad för att kvinnor bara vill ha jämställdhet och inte ombytta roller!
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 07:31:40 följande:
    Alla män skulle också kunna hålla ihop som ni gör och vägra ta ansvar hemma eller vägra ha en feministisk politik. Men det gör vi inte för män har blivit lurade att tro att feminismen skulle göra oss till individer som inte bara tänker på oss själva.

Behövs ingen förening så länge ni inte jobbar mot det.

Otroligt vilka låga tankar du har om män. Du menar alltså att samtliga svenska män har blivit lurade av smarta feminister och sitter nu i världens rävsax som är otroligt svår att ta sig ur?

Lite högre tro får du ändå ha om mäns intelligens! Kanske skapa den när mans-rörelsen ändå där du utbildar män i hur ni "förskjuter balansen" mellan sexuella handlingar och försöker utbilda er i hur ni ska försöka överträffa de intelligenta feministerna? Namnförslag: "Institutionen för Diskriminerade Incels med Offerkoftor och Tårar"

Förkortat
    I.D.I.O.T
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 10:50:36 följande:
    Ta bort alla feministiska åtgärder då om du menar att vi inte påverkas av vår omgivning och andras val. Nej, det vill du förstås inte. Hycklare.

Fram tills jag kom in i tråden var alla överens om att män har sämre förutsättningar att hitta en kvinna. Nu förnekar ni det.
    Den enda hycklaren här inne är du TS (ja, vi vet att det är du).

Vissa män är mindre kräsna än vissa kvinnor och det är ett icke-problem. Alla har rätt att ligga med vem dem vill - män som kvinnor. Det blir inget "sexuellt matriarkat" för att vissa män har andra preferenser. Prova att banka in det i skallen.
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 10:45:34 följande:
    Nej, men det är precis det du vill att desperata män ska springa efter dig och vara tillgängliga hela tiden. Ni gillar att ha makt över män och att skratta åt män som är ensamma.

Jag vill faktiskt att det ska vara lika för alla, män och kvinnor, men det är tydligen för mycket begärt. Ni vill inte ge upp makten som ni har.
    INGEN här inne har påstått att någon vill ha desperata män springandes efter sig, fy fan vad obehagligt.

Vem skrattar åt ensamma män? Ingen! Däremot skrattar man åt ensamma män som tycker sig ha rätt till andras kroppar utan någon slags självreflektion över huvud taget (dvs du!).

Det finns ingen makt - du behöver seriöst hjälp gå och prata med någon!
  • Anonym (.....)

Det är provocerande ja, för du klumpar ihop kvinnor och män som två homogena grupper utan reflektion att det faktiskt är individer du pratar om. Och gissa vad? Allting funkar inte för alla individer!

Så för något kanske det inte spelar roll att hon måste ta hand om hus och hem, men för en annan så kanske det gör det. Och vad tusan är det för dumt samhälle där ALLA ska leva EXAKT likadant - det räcker med att den inte passar en individ för att kunna säga att det inte är tillräckligt. Alla ska ha trivsamma liv i ett friskt samhälle, snarare än Nordkorea-drömmen du presenterar där sex och samliv ska delas ut som att det vore en handelsvara.

Anonym (hej) skrev 2024-03-09 10:56:29 följande:
    När de som i mitt fall inte är skilda spelar det ingen roll att de hade lägre lön och sen lägre pension. Är det så provocerande att höra att någon är nöjd och anser att det var bättre förr?
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 11:03:41 följande:
    Ja, svenska män är otroligt lurade av både feminister och invandringsaktivister. Alla andra grupper tänker på primärt på vad som är bäst för de själva - utom svenska män som förväntas bära en känsla av skuld.

Många svenska män har börjat se igenom hur orimligt det är nu och ser att det bara leder till elände.
    Ingen är lurad. Män är smartare än så. Tro det eller ej, men de flesta män som lever ihop med en kvinna de älskar, har en syster, en mamma, en dotter osv VILL att kvinnor ska ha det lika bra som dem!

Bara för att du hatar kvinnor betyder det inte att majoriteten gör det.

Sök hjälp.
  • Anonym (.....)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-16 01:18:13 följande:
    Nej, helt fel. Kalle får fortfarande ha sex med andra än Anna. Det är Anna och Palle som blir sexlösa och missnöjda.

Du står upp för att inga tjejer ska behöva bli som Palle och bespottas som patetiska. Detta är kärnan i ditt argument. Förnedra män, men se för guds skull till att kvinnor inte förlorar sina privilegier som gör att du kan se ner på män.
    Du är så sjukt dum i huvudet.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?