Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 20:26:04 följande:
    På vilket sätt är det dumt? Utan abort blir sex en risk för kvinnor, och då får de betala ett pris.
    Och på vilket sätt hjälper det ensamma män som inte får sex,menar du?
    Om riskerna ska öka för kvinnor att ha sex sp lär de ju knappast vilja ha sex oftare.
  • molly50
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 20:17:26 följande:
    Tvingas betala underhåll? Det är bara att dra.
    Ja,om den du gjort gravid anger dig som pappa så kommer du att få betala underhåll.
  • molly50
    Mandel skrev 2024-03-06 13:54:25 följande:
    Tror egentligen inte det handlar om att få ligga utan mer om att kvinnor fråntas möjligheten att ligga. Då blir kvinnorna utan sex så som de ensamma odejtbara männen. Kvinnorna fråntas makten till att ha sex när de vill eftersom det innebär större risker för dem att ha det.
    Kvinnorna ska straffas så misären på sexfronten blir den samma mellan könen.

Handlar inte om att man ska ha det bra...
    Kanske det.
    Men kvinnor klarar sig oftast mycket bättre ensamma än män.
    Så det lär ju ändå inte bli bättre för ensamma män.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-03-06 17:52:24 följande:
    Det som retar någon skadjeglädjer någon annan

During the last few days, as lockdowns started to look inevitable, the general public began to prepare for a potentially grim few months. They worried about loneliness among those isolated from others, the ability to get food safely, and what it might mean to spend the entire spring indoors, unable to get any real reprieve from cabin fever.

But on Reddit, 4chan, and misogynistic online forums, incels have been celebrating the fact that attractive people are about to be stuck inside ? living their lives just like incels, and crucially, unable to have casual sex.

www.newstatesman.com/science-tech/2020/03/incels-celebrating-lockdown-casual-sex-chad-stacy-4chan-reddit
    Om du menar att jag känner skadeglädje så har du fel.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-03-06 21:15:50 följande:
    kan det vara så att du missade texten jag klistrade in?
    Jag läste texten,men förstod inte riktigt vad du menade med skadeglädje.
    Men du kanske kan förklara?
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-03-06 22:21:02 följande:
    sura bittra incels var skadjeglada över lockdown så folk inte kunde ha ONS.
    Jag tror mandel tror rätt.
    Jag tror också att du missuppfattade mej.
    Mandel skrev 2024-03-06 13:54:25 följande:
    Tror egentligen inte det handlar om att få ligga utan mer om att kvinnor fråntas möjligheten att ligga. Då blir kvinnorna utan sex så som de ensamma odejtbara männen. Kvinnorna fråntas makten till att ha sex när de vill eftersom det innebär större risker för dem att ha det.
    Kvinnorna ska straffas så misären på sexfronten blir den samma mellan könen.

Handlar inte om att man ska ha det bra...

Ok. Du menade så. Då hänger jag med.
    Men kvinnor skulle klara sig bra utan män också,så även om kvinnorna skulle fråntas möjligheten att ligga så skulle de flesta inte lida lika mycket som männen verkar göra.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-03-06 22:54:08 följande:
    Den gruppen män har alla möjliga problem, de verkar inte särskilt ärliga när de får det att framstå som att det är primärt sexlöshet de lider av.
    Nej,det har du rätt i.
  • molly50
    Mandel skrev 2024-03-07 08:15:46 följande:
    Och det hänger nog mer på att - nu killgissar jag igen, att kvinnor är bättre på att ha bra relationer med sina barn, sina familj, vänner osv. 
    Många ensamma kvinnor har också katt som sällskap och för att lindra ensamheten.

Har mest manliga vänner och som en av dem sagt så är det ju hans ansvar att se till att ha en bra relation med sina vuxna barn. Det är inte barnens ansvar. Han måste se till att höra av sig och prata med dem och han får bjuda hem dem.
    Är ju bara att tänka tillbaka hur det var när man själv var ung och inte sjutton var det så värst vanligt att man tänkte att på lördag åker jag hem till mamma/pappa och fikar lite och pratar strunt, men blev man ditbjuden kom man.
    Ja,så är det nog. Det håller jag med om.

Ja,precis. Men det är väl det som många män inte verkar förstå.
    Att det ligger på deras eget ansvar att upprätthålla kontakter.
  • molly50
    Mandel skrev 2024-03-07 08:20:29 följande:
    Många av de män som skriver i tråden verkar likställa ensamhet med brist på sex.
    De verkar helt ha fastnat i att ligga är det enda som kan lösa deras ensamhet. De förstår inte alls att vänskap delvis kan lindra den ensamhet de känner och eftersom de inte förstår det kan de heller inte sätta sig in i att kvinnor med vänner är lyckligare än dem även om dessa kvinnor inte har sex.
    Män utan sex mår skit alltså måste kvinnor utan sex också må skit. 
    De har inte förmågan att ta till sig att så inte är fallet. Allt handlar bara om sex för dem.
    Och eftersom de inte FÅR sex så ska ingen annan heller få ha sex.
    Ja,där slog du nog huvudet på spiken.
    Det är min uppfattning också.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 11:17:52 följande:
    Nu vill ni inte bara ha det lika bra som män, utan ha det bättre än män. Det är det diskussionen handlar om. Varför ska kvinnor ha det bättre än män?
    Varför ska män ha det bättre än kvinnor?
    Varför ska inte båda kön kunna ha det lika bra?
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?