AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:58:14 följande:
Karriär. En man som inte har högstatusjobb eller höga ambitioner kommer ses som oduglig av kvinnor. Män skiter i vad kvinnor jobbar med, det är inte intressant för oss.
Kropp
Det enda en kvinna behöver göra är att inte äta som en flodhäst. Kvinnornas fett sätter sig dessutom på rumpa och höfter och i lagom mängd gör det dem attraktivare. För att en man ska få en snygg kropp behöver han träna stenhårt i minst ett år, och så fort han får några överflödskilon sätter de sig på magen och gör honom fulare.
Varför vill man inte göra dessa saker för sin egen skull?
Jag som kvinna har alltid haft höga ambitioner och jobbat hårt med många olika saker för att komma dit jag vill. Men jag har aldrig sett det som ett straff eller uppoffring att lägga ner jobbet. Eftersom att jag jobbar hårt med mig själv och mina egna mål vill jag ju såklart inte ha en man utan ambitioner, något högstatusjobb är inte nödvändigt, men en lat man utan ambitioner....nej tack. En sån man skulle vara alldeles för olika mig själv. Jag kräver absolut ingenting av en man som jag inte kräver av mig själv.
Det finns massor av kvinnor som inte alls lägger på sig fettet på de rätta ställena. Jag själv har en hopplös kropp där allt överflödigt fett sätter sig på rygg och mage. Det spelar ingen roll hur mycket jag tränar eller bantar. Kroppen kommer aldrig att bli attraktiv om jag inte spenderar en förmögenhet på plastikkirurgi. Jag har tunnt hår, dålig hy och usel hållning pga för stor och tung byst. Inte ens efter flera års träning har kroppen blivit i närheten av den tilltalande timglasfigur majoriteten män finner attraktiv. Utseendemässigt är jag objektivt oattraktiv och jag kan inte göra något åt det.