Inlägg från: Anonym (René) |Visa alla inlägg
  • Anonym (René)

Behöver kvinnor någonsin jobba på sig själva?

Klart kvinnor, som män, behöver jobba på sig själva då och då, ofta kommer det fram VAD i relation till andra, som partner tex.
    VAD kvinnor behöver jobba på kan handla om väldigt personliga saker som mer handlar om att tex stärka sig själv.
    I ett förhållande kan det handla om att kompromissa, dela på ansvaret kring olika ansvarsområden och barnen.
    Nya saker att jobba på beroende på i vilken miljö och konstellation man är i.
    Det är jättesvårt att punkta upp VAD en kvinna just kan jobba på, skulle vilja byta ut det till behöver en PERSON jobba på sig själv? 

Att jobba på sig själv handlar för mig att utvecklas i harmoni med sig själv OCH andra.

• Anonym (René)

Tänk att du har så fel.
    Jag kan tala om för dig att jag har ett mycket fördelaktigt utseende och har attraherats av mycket framgångsrika män i höga positioner SOM män som knappt haft en utbildning att tala om.
    Det allt handlar om är HUR en person är.
    Hur en person ser på mig.
    Vilka värderingar personen har.
    Hur personen får mig att växa och må.
    Hur personen stöttar och finns till.
    Det handlar om mänskliga värden främst om det ska bli en hållbar relation. Det yttre KAN man förbättra OM det nu är det som skaver, men en personlighet är svårare att förändra.
    Man behöver alltid jobba på sig själv oavsett om det handlar om hur man ÄR mot andra eller hur man ser ut.
    Man behöver inte alltid säga det rätta och ibland är man klantig i sina uttalanden.ibland blir vi FÖR bekväma och börjar strunta i att vårda vårt yttre. Ingen är perfekt .
     Det är nog bra att känna till att attraktion betyder väldigt olika hos olika individer och att den varierar med tiden.

Svar på tråden Behöver kvinnor någonsin jobba på sig själva?