Anonym (Ros) skrev 2024-03-04 14:28:39 följande:
Vill flytta
Jag bor i en stad och studerar i en annan. Jag har inget körkort så det känns krångligt och dyrt att flytta. Har ingen som kan hjälpa mig. Men jag vill så gärna flytta till staden jag studerar i!
Allt känns så svårt. Jag har inte råd att anlita flyttfirma tror jag.
Varför ska allt vara så svårt? Jag vill flytta men allt känns så svårt. Kanske övertänker jag, och det blir lättare när man väl bestämt sig? Jag har bra köpoäng dit jag vill flytta så det är en fördel i alla fall.
Jag övertänker så mycket! Önskar jag kunde låta min intuition styra mer..
Hur kommer jag över min rädsla för stora förändringar?
Ditt största problem verkar inte vara det praktiska runt att flytta. Du har fått flera bra förslag kring det. Men du övertänker kring allt som kan bli fel om/när du flyttar. Är det kanske så att tankarna snurrar runt kring detta och du blir nästan förlamad av det hela?
En fungerande metod brukar vara att skriva listor, sätta ord på alla fördelar och nackdelar. Skriv len listade alla nackdelar med flytt, allt du oroar dig för. Sedan en lista med alla fördelar.
Du kommer att upptäcka att de problem du ser finns det lösningar på. Fundera på lösningar påvarna problem, du kommer att upptäcka att flera problem kan lösas med samma åtgärd. Lycka till. Det här kommer du att klara.