Inlägg från: Anonym (Gripen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gripen)

Vad var/är du beredd att offra för att ha råd att bo i hus?

Amanda84 skrev 2024-03-04 12:18:31 följande:
    Vad var/är du beredd att offra för att ha råd att bo i hus?

Jag och min man vill så gärna flytta till en villa men har inte ekonomiska möjligheterna att köpa en bostad, ja inte ens en lägenhet, i den storstad vi nu bor i. Efter mycket övervägande lutar nu det mesta åt att vi kommer att flytta till ett annat län och byta storstad mot en liten by med 500 invånare, 20 mil bort från släkt och vänner.

En del tycker att vi gör rätt. Andra tror att vi kommer att tröttna och flytta tillbaka. Några undrar om det verkligen är värt det för att få leva husdrömmen?

Ja, inte vet jag. Vad var ni andra beredda att ge upp för att ha råd att flytta till hus och var det värt det? Då menar jag inte hur man kanske har bott lite billigare/mindre några år eller låtit bli att åka på semester för att kunna spara inför husköpet, utan vad man faktiskt har gett upp för att kunna köpa ett hus.

Har du väl bott i hus så kommer du att förstå att det inte var så märkvärdigt. Men jag tror att alla måste göra sina egna misstag och komma underfund med det själva. Något som är värt att tänka på är att det blir en massa eget fix. Och då pratar jag inte om att bara måla om. Skaffa en riktig kap för att fixa altanen, räcken, stolpar och fönster eller vad tusan som helst egentligen.

Det ni aldrig någonsin ska kompromissa om är färdväg till jobbet. Håll det inom 20 minuter om ni kan. Det är en väldigt bra råd. Aldrig någonsin, det är bara inte värt det. Gör det inte, ve och fasa, har sett det hända otaliga gånger. Det fungerar aldrig med lång pendling, nope, never, aldrig någonsin, inte för allt smör i Småland.

Att inte ha råd med semester bleknar i jämförelse med detta.
Svar på tråden Vad var/är du beredd att offra för att ha råd att bo i hus?