Gravidillamående, hur hjälpa som partner
Jag förstår att du vill överraska men det bästa du kan göra är att FRÅGA henne vad hon behöver. Du kanske tycker att fotmassage är något som hon borde få men hon å andra sidan kanske där och då blir illamående av fötter om du förstår vad jag menar .
Min man sa att han ALDRIG skulle köra till affären bara för att jag hade cravings. Vem var det som slirade in på icas parkering fem minuter innan de stängde och skulle köpa tre paket bravo aplesinjucie? Jo han! Och hade han kommit hem med något annat än BRAVO juice hade jag spytt för det var den enda juicen som fungerade.
Så det allra bästa du kan göra för din gravida partner är att ha en bra dialog med henne. Hennes behov kan ändras vecka från vecka. Ena dagen kanske hon längtar efter en promenad i skogen tillsammans med dig och nästa att gråta mot din axel för att den tredje vilja ligga bänkad i soffan och titta på en dålig film och den fjärde dagen äta sushi.
Prata med varandra och njut av den tiden ni har framför er nu!!
Och dokumentera!!! Skriv dagbok på hur allt går framåt, hur ni mår och vad ni känner. Mina barn har frågat mig så många gånger om hur det var när jag var gravid med just dem!